Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@20:44:59 GMT

افزایش بیماران کرونا در شهری که سفید اعلام شده بود!

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۳۶۴۵

افزایش بیماران کرونا در شهری که سفید اعلام شده بود!

آفتاب‌‌نیوز :

براساس اعلام علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کووید 19 در استان طی 24 ساعت گذشته، گفت: با توجه به اینکه در روزهای گذشته روند ثابت و حتی کاهشی را داشته‌ایم این افزایش می تواند حاصل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه نکردن به فاصله گذاری هوشمند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مورد فوتی در اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش نشده است، افزود: متاسفانه ۱۵ مورد از موارد ابتلا جدید مربوط به شهرستان خنداب بوده است و این در حالی است که این شهرستان در روزهای گذشته به عنوان شهر سفید از نظر وضعیت کرونا در استان شناخته شده است.

وی گفت: سفید اعلام شدن شهرستان خنداب، طبق معیار وزارت بهداشت و کمیته ملی مبارزه با کرونا، و آن هم با توجه به میزان بستری ها در بیمارستان‌های شهرستان بوده است.

دکتر جمالیان تصریح کرد: تصمیم برای بازگشایی مساجد و مراسم نماز جمعه و مراسم عبادی، کشوری است و هیچ دلیلی ندارد که با اعلام وضعیت سفید در خنداب، ما فکر کنیم در خنداب ویروس از بین رفته و به حالت عادی زندگی باز گردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: باید واقعا احتیاطات را به طور جدی رعایت کنیم، بویژه در مورد شهرستانهایی که سفید اعلام می شوند، من از همه مسئولین و مردم خواهش می کنم که موضوع بهداشت فردی را جدی بگیرند، باید فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده است و ما اگر رعایت نکنیم نتیجه آن جز افزایش مبتلایان نخواهد بود.

وی گفت: طبق آمار ها سن ابتلا به کرونا ویروس در استان، کماکان بین ۴۰ تا ۵۰ و ۵۰ تا ۶۰ است و سن افراد متوفی در اثر این بیماری بالای ۶۵ سال است که افراد بالای ۸۰ سال بیشترین مورد را به خود اختصاص داده اند.

جمالیان در پایان افزود: موضوع مهم در زمان کنونی این است که نگران مرگ و میر افراد پر خطر و مسن هستیم. افراد دارای فشار خون، سن بالا، دیابت، بیماری قلبی و سایر مواردی که ایمنی بدن را تضعیف کند، در خطر مرگ و میر هستند و نگرانی ما از این بابت است، پس از مردم درخواست دارم که حساسیت و‌ جدیت خود در مورد این ویروس را حفظ کنند و بدانند که با افزایش بیشتر مبتلایان در جامعه جان سالمندان و افرادی که دچار بیماری های زمینه ای هستند را به خطر انداخته ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا اراک شهرستان خنداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!

به گزارش خبرآنلاین،برج میلاد در اقدامی عجیب در ماه های پایانی سال گذشته فراخوان استخدام داد و با جذب نیروهای جوان و حقوق ۵ میلیون تومانی، از خدمات آنها در ایام پربازدید سال بهره گرفت.

کانال تلگرامی چند ثانیه در خبری نوشت: حالا بعد از پایان تعطیلات عید و کاهش آمار بازدیدکنندگان، نیروهایی که ۲ تا ۳ ماه از جذب آنها گذشته بود از این مجموعه کنار گذاشته و حتی حقوق این افراد نیز پرداخت نشده است!

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902798

دیگر خبرها

  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!