Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس اعلام وزارت بهداشت ۷۹ روز پس از شیوع کرونا در کشور ۱۰۳۱۳۵ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۴۸۶ نفر فوت شده و ۸۲۷۴۴ نفر بهبود یافته‌اند. به گفته جهانپور با توجه به گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور و افزایش آزمایش‌ها به ویژه شناسایی موارد با علائم خفیف و متوسط، طی روزهای آینده ممکن است تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین تاکید کرده است؛ در تمامی مناطق کشور به جز استان خوزستان وضعیت ابتلا به بیماری نسبتا با ثبات است، متاسفانه در استان خوزستان در حال حاضر با وضعیت شکننده و طغیانی مواجه هستیم.فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران نیز اعلام کرده است؛ تهران را هنوز باید آلوده تلقی کرد، بنابراین شهروندان تهرانی همچنان به ملاحظات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، چرا که هنوز به شرایط مطلوب نرسیده ایم که اعلام کاهش خطر کنیم. بنابراین مطلقا از اجرای برنامه ها و شیوه نامه های ابلاغ شده بهداشتی به خصوص کسبه و شهروندان تخطی نکنند.

کاهش آمار مراجعانِ کرونا به بیمارستان‌ها

"مبتلایان بی‌علامت" نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند

«مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت جسمانی و روحی کادر پرستاری گفت: خوشبختانه اخیرا مراجعان مبتلا به کرونا کمتر شده‌اند و امیدواریم زودتر این مساله پایان یابد، ولی به هر حال خطر موج بعدی کرونا در پاییز وجود دارد. 

وی تصریح کرد: با افزایش تعداد مبتلایان، سطح آگاهی مردم نیز افزایش پیدا کرد. مردم می‌توانند در منزل از خود مراقبت کنند و اصول قرنطینه را رعایت کنند. خیلی از بیماران کرونا ممکن است علائم نداشته و در منزل باشند و قرنطینه شوند، بنابراین به بستری در بیمارستان نیازی ندارند، اما تعداد مراجعان ما به بیمارستان قدری کاهش پیدا کرده است. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره فرسوده شدن کادر درمان و نیروهای پرستاری بیان کرد: کار پرستاری در کل دشوار بوده و ساده نیست و جزو کارهای سخت و زیان آور محسوب می‌شود. فرسودگی هم جزو کار ماست، اما این گونه نیست که بگوییم با این سه ماه دچار فرسودگی شدیم. به نیروها باید رسیدگی شود و همچنین باید مورد توجه کافی قرار بگیرند تا فرسوده نشوند.

حضرتی اظهار داشت: پرستاری کار سخت و مشقت باری است ولی مزایای خود را نیز دارد و مزایایش این است که معنویتی که در این کار وجود دارد و رضایت خاطری که از کمک به دیگران ایجاد می شود، خیلی ارزشمند است، البته باید در حل مسائل دیگر بررسی صورت بگیرد تا از فرسودگی پرستاران جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه با اشاره به جذب نیروهای جدید برای کادر درمان به ویژه پرستاری بیان کرد: نیروهایی که تاکنون جذب شده اند، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بودند که کمک بسیاری محسوب شد. ما  حدود سه هزار نیروی دیگر تقاضا دادیم که دو هزار نفر از آنان پرستار و ۵۰۰ نفر به عنوان نیروی فوریتی هستند. مجوز این کار گرفته شده، اما اکنون به دنبال اعتبار مورد نیاز هستیم که اگر زودتر اعتبار تامین شود، می‌توانیم دو هزار و پانصد نیروی دیگر را جذب کنیم.

حضرتی اضافه کرد: همچنین مجوز ۲۲۸۴ نفر دیگر هم گرفته شده که منتظر اعتبار این گروه نیز  هستیم. درحال حاضر از طریق سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه کار را مرتبا پیگیری می‌‌کنیم تا به زودی عملیاتی شود تا بتوانیم نیروهای مورد نیاز را جذب کنیم. این جذب نیرو می‌تواند به ما کمک قابل توجهی کند. 

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از ظرفیت جذب متعلق به استان تهران است؟ گفت: هنوز تقسیم‌بندی نشده که چند درصد مختص تهران خواهد بود. به نسبت تخت‌های جدیدی که ایجاد شده و به نسبت نیروها و به نسبت نیازی که استان‌ها دارند، تقسیم بندی صورت می گیرد که هنوز این اقدام انجام نشده است.

پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنرستان‌ها از ۱۷ خرداد

 هنوز پروتکلی برای آموزش دروس عملی دریافت نکرده‌ایم

«سید مصطفی آذرکیش» مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره پروتکل‎های لحاظ شده برای برگزاری کلاس‌های عملی رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای گفت: یک سری پروتکل‌ها اعلام شده درباره امتحانات نهایی بوده است. ما در هنرستان‌ها در پایه دوازدهم امتحانات نهایی نداریم و دروسی هم شامل دروس شایستگی‌های غیرفنی، دروس پایه و شایستگی‌های عمومی داریم  که شرایطی مانند دروس تمام مقاطع را دارند.

آذرکیش گفت: برای دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای آموزش مهارت که جنبه کارگارهی دارند تا این لحظه پروتکلی دریافت نشده و امیدواریم تا چند روز آینده ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس، پروتکل‌ها را ابلاغ کند.

وی درباره شرایط برگزاری کلاس‌های عملی گفت: راجع به این نوع ارزشیابی منتظر اظهار نظر ستاد مقابله با کرونا هستیم. البته اگر که امکان داشته باشد، ما برای پایه دهم و یازدهم می‌توانیم کلاس‌ها را در تابستان برگزار کنیم و اگر هم امکان آن نباشد، آیین نامه‌ها و مقررات ما اجازه می‌دهند که در طول سال تحصیلی آینده، دروس کارگاهی هنرستان‌ها را آموزش بدهیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: از آنجا که پایه دوازدهم خروجی نظام آموزشی کشور است، باید در خصوص آن ستاد مقابله با کرونا تصمیم بگیرد تا ما نیز متناسب با آن تصمیم‌گیری کنیم.

آذرکیش در واکنش به این پرسش که دانش آموزان هنرستانی در شهریور ماه کنکور دارند، بنابراین زمان زیادی برای فراگرفتن دروس عملی ندارند؟ گفت: کنکور فنی و حرفه‌ای در ۹ رشته است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. اینطور نیست که کسی به فکر دانش آموزان هنرستانی نباشد، همزمان با آموزشی برای دوره‌ها و شاخه‌های تحصیلی دیگر در تلویزیون وجود دارد، دانش آموزان هنرستانی هم از طریق تلویزیون آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: بخشی از دروس عملی نیز با تلویزیون قابل آموزش است و بخشی دیگر هم نیاز به کارگاه دارد. به عنوان مثال در آموزش تاسیسات گرمایشی و سرمایشی رشته مکانیک خودرو، ابتدا دانش آموزان بخشی را به صورت تئوری دریافت کرده و بعد  به کارگاه می‌روند. این بخش آموزشی و تئوری قابل ارائه در پیام رسان شاد و تلویزیون هست، اما به طور کل درباره ارزشیابی‌ها و پایان آموزش، ستاد کرونا تصمیم می‌گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش درباره ارائه پیشنهاد برای برگزاری کارگاه‌های عملی  گفت: یکی از پیشنهادات ما هم می‌تواند این باشد که همزمان با برگزاری زمان امتحانات نهایی که از تاریخ ۱۷ خرداد آغاز می‌شود، اگر ستاد مقابله با کرونا اجازه دهد در آن بازه زمانی دانش آموزان هنرستانی هم بتوانند، دروس عملی و کارگاهی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ ۱۷ خرداد تا ۱۸ تیر سال ۹۹ فرابگیرند.

آذرکیش خاطر نشان کرد: در هنرستان‌ها آموزش‌ها و ارزشیابی‌ها در هم تنیده است و می‌توان در همان زمان هر دو کار را با هم انجام داد، به تعبیر دیگر ارزیابی‌ها به صورت عملکردی است.

وی افزود: در حال حاضر نشنیده‌ام که در هیچ کجای دنیا بازگشایی مجدد مدارس را اعلام کنند، زیرا مشخص نمی‌کند که اتمام این بیماری تا چه زمانی است و هر صحبتی که به میان آید در حد گمانه زنی است. به همین علت آموزش مهارتی مستثنا از سایر آموزش‌ها نیست و به همان اندازه اهمیت دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش در پایان اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا درخصوص بازگشایی برخی از مشاغل، قطعا مجوزهایی برای برخی دوره‌های تحصیلی در آموزش و پرورش و آموزش عالی اعلام خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت دانش آموزان هنرستان ها پروتکل ها دروس عملی ۱۷ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای

با توجه به اینکه مادر یسنا نمی‌تواند فارسی صحبت کند یکی از افراد نزدیک به خانواده یسنا که تمایل ندارد نامش در گزارش منتشر شود  می‌گوید: «پدر یسنا معلول است و نمی‌تواند راه برود. روز حادثه مادر یسنا طبق معمول فرزندانش را سر زمین برده بود تا نخودفرنگی برداشت کنند. خواهر و برادر یسنا هم مشغول کار بودند.

 یسنا به مادرش می‌گوید که آب می‌خواهد. مادر یسنا از همسایه‌شان یک لیوان آب می‌گیرد و به یسنا می‌دهد. بعد از این موضوع ناگهان یسنا گم می‌شود. مادرش تا نیم ساعت متوجه گم شدن یسنا نمی‌شود. بعد از نیم ساعت متوجه می‌شود و اهالی شروع به جست‌وجو برای یافتن یسنا می‌کنند. هر جا را می‌گشتیم یسنا نبود تا اینکه بعد از ۵ روز یک کایت‌سوار داوطلب هلال‌احمر یسنا را در علفزار نزدیک جایی که مفقود شده بود، زنده پیدا کرد.»

 این فرد در ادامه می‌گوید: «دو، سه نفر در این رابطه بازداشت شدند، اما کارگری حدودا ۳۵ ساله مظنون اصلی بود و وقتی متوجه شد خبر گم شدن یسنا منتشر شده از کلاله خارج که توسط پلیس دستگیر می‌شود. او قصد فروش یسنا را داشته است. غیر از این فرد یکی، دو نفر دیگر هم به عنوان مظنون بازداشت هستند.»

 این فرد در واکنش به این سوال  که با توجه به اینکه یسنا ربوده شده و در حال حاضر در بیمارستان کلاله بستری است آیا امکان آزار و اذیت یا تعرض از سوی متهمان وجود داشته، می‌گوید: «هیچ‌گونه آزار و اذیتی صورت نگرفته است. یسنا فقط از نظر روحی و جسمی تضعیف شده که فعلا باید در بیمارستان بستری باشد.»

منبع: روزنامه اعتماد

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴