Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلم ‌آبادی با تاکید بر اینکه اکرام ایتام و اطعام نیازمندان برکتی از رمضان است، گفت: هم اکنون ۷ هزار ۹۰۵ فرزند یتیم و محسنین خراسان جنوبی چشم انتظار حمایت دستان پر مهر نیکوکاران هستند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ طرح‌های اکرام فرزندان ایتام و محسنین، از جمله طرح‌هایی هستند که کمیته امداد به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا  می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ با هدف حمایت از ایتام خانواده های نیازمند و طرح محسنین نیز  با هدف حمایت از  کودکانی که پدر و مادر دارند اما والدینشان به هر دلیل توان اداره کردن آنان را ندارند با مشارکت حامیان خیر شکل گرفته و توانسته در مسیر خود به تعالی قابل توجهی دست یابد. در این طرح ها حمایت فرزندان ایتام و محسنین به ‌خیران و حامیان علاقه‌مند واگذار می‌شود و هر حامی با پذیرفتن یک یا چند نفر یتیم‌، میانگین ماهیانه ۵۵ هزار تومان برای آنان واریز می‌کند.

 

اهمیت توجه به اكرام و نیكوكاری در جامعه سبب شد تا سالروز میلاد امام حسن(ع) كریم اهل بیت، روز اكرام نامگذاری شود تا مسلمانان با تاسی از پیشوا و مقتدای خویش كه الگویی از كرامت و بخشندگی بود در این ماه پرفضیلت برای برطرف شدن نیاز یتیمان و نیازمندان جامعه به كمك آنها بشتابند.

 

هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام همزمان با ولادت کریمه اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) در پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز و تا سالروز شهادت حضرت علی بن ابی طالب (ع) در سراسر کشور ادامه می‌یابد.

 

«رضا سلم آبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه طرح محسنین و اکرام ایتام با هدف جذب هرچه بیشتر کمک‌های نقدی و غیر نقدی و حمایت‌های معنوی برای کودکان نیازمند مشمول حمایت کمیته امداد استان خراسان جنوبی است، گفت: حامیان می‌توانند ماهانه و یا در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف کمک‌ها را به فرزندان معنوی خود داشته باشند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت هزار و ۹۰۵ فرزند یتیم و محسنین در این استان از خدمات مختلف کمیته امداد بهره‌مند هستند، افزود: هم اکنون ۲۸ هزار و ۹۴۴ حامی خیر و نوعدوست کشورمان از یتیمان و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد حمایت مادی و معنوی می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه اکرام و احسان مهم‌ترین مسئولیت جامعه در برابر ایتام است تا جای خالی والدین را احساس نکند، ادامه داد: میانگین ماهانه کمک حامیان به فرزندان ایتام در خراسان جنوبی ۲۰۰ هزار تومان است.

 

سلم آبادی با اشاره به اینکه در ایام ماه رمضان سال جاری تاکنون ۲۴۲ نیکوکار با عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین به جمع حامیان نیکوکار پیوستند، گفت: این تعداد حامی حمایت از ۳۱۲ فرزند یتیم و محسنین را بر عهده گرفته اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ۳۷۱ فرزند یتیم و محسنین استان بدون حامی هستند، بیان کرد: حامیان سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان به صورت نقدی  و نقدی به  فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

 

سلم آبادی افزود: هدف گذاری به منظور جذب ۱۰ هزار حامی در سال جاری از برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی است.

 

وی رمضان را ماه دستگیری از نیازمندان و رسیدگی به ایتام و فرزندان نیازمند دانست و گفت: نیکوکاران خراسان جنوبی می توانند برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین عدد یک را به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳ ارسال کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین نیکوکاران می توانند از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir در شرایط شیوع ویروس کرونا و یا مراجعه حضوری به تمامی دفاتر کمیته امداد استان در این طرح شرکت کنند.

 

سلم آبادی از راه اندازی ۱۶ آشپزخانه اطعام مهدوی در سطح استان خبر داد و گفت: تاکنون در ماه مبارک رمضان، ۳۵ هزار پرس غذای گرم تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۹ هزار بسته معیشتی بین خانوارهای زیر پوشش این نهاد توزیع شده است، خاطر نشان کرد: همچنین در مرحله دوم رزمایش بخشش ایرانیان همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) ۱۰ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین مددجویان توزیع می شود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع بسته های حمایتی حامیان طرح اکرام و محسنین اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی فرزند یتیم و محسنین خراسان جنوبی اکرام ایتام سلم آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی از پرداخت بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا گرامی‌نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان خراسان جنوبی سال گذشته در مجموع 7 هزار و 159 فقره وام به میزان 105 میلیارد و 988 میلیون تومان به تفکیک 501 فقره تسهیلات به ارزش 17 میلیارد و 428 میلیون تومان در حوزه اشتغال و خودکفایی، و مبلغ 21 میلیارد و 827 میلیون تومان تسهیلات مسکن به یک هزار و 161 نفر پرداخت کرده است. 

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی گفت: علاوه بر این تسهیلات، 5 هزار و 147 فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ 61 میلیارد و 73 میلیون تومان و 350 فقره تسهیلات فرهنگی شامل کمک هزینه تحصیل دانشجویان به مبلغ 5 میلیارد و 660 میلیون تومان پرداخت شده است. 

وی ادامه داد: این صندوق با هدف تجمیع و مدیریت منابع مالی سازمانی و ظرفیت‌های مالی و اعتباری نیکوکاران از یک‌سو و گره‌گشایی از نیازمندی هموطنان از سوی دیگر گام در عرصه فعالیت پولی و مالی، با نیت غیرانتفاعی و خیرخواهانه گذاشته است و خیرین می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این صندوق علاوه بر برخورداری از اجر معنوی پرداخت تسهیلات به نیازمندان به کاهش صف انتظار اقشار آسیب‌پذیر در دریافت وام قرض‌الحسنه کمک کنند.

ارائه 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان خراسان‌جنوبی 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز از ارائه بیش از 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان استان در سال گذشته خبر داد. 

 جمشید سورگی گفت: بهره‌مندی همه اقشار جامعه تحت حمایت از  خدمات مشاوره‌ای یک ضرورت در رشد روانی و اجتماعی آنان است و  ارائه خدمات با کیفیت مشاوره‌ای  برای خانواده‌های تحت حمایت در اولویت برنامه‌های این نهاد  قرار دارد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: 7 مشاور همکار و 11 مشاور برون سپار، ارائه خدمات روانشناسی  و مشاوره‌ای به خانواده‌های تحت حمایت را برعهده دارند.

سورگی با بیان این‌که بیشترین مشکلات مراجعین حوزه مشاوره به ترتیب مربوط به مشکلات خانوادگی و زناشویی، ارتباطی و آموزشی است ادامه داد: در سال گذشته تعداد 13 هزار و 426  جلسه خدمت مشاوره در قالب مشاوره‌های فردی و گروهی  انجام شده است که از نتایج مثبت آن می‌توان به ازدواج مجدد 103 نفر از زنان مطلقه و فوت سرپرست حائز شرایط ازدواج مجدد اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مشاوره درست و به‌هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: 69 نفر از مددجویان درگیر آسیب اعتیاد پس از دریافت خدمات تخصصی مشاوره و ترغیب به ترک اعتیاد، به مراکز مربوطه معرفی و اکنون بهبود یافته و کماکان خدمات مشاوره‌ای را دریافت تا از بازگشت مجدد آنان به آسیب جلوگیری شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تمامی خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد