Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های آمریکایی سندی را منتشر کرده‌اند که بر اساس آن خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا ۲۱۳ میلیون دلار به شرکت امنیتی مستقر در فلوریدا پرداخت کرده تا به کاراکاس نفوذ کرده و دولت مادورو را ساقط کند. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، واشنگتن پست روز پنجشنبه سندی را منتشر کرده که نشان می دهد خوان گوایدو گزینه مورد نظر آمریکا برای ریاست جمهوری ونزوئلا 213 میلیون دلار به شرکت امنیتی «سیلورکروپ یو اس ای» واقع در فلوریدا پرداخت کرده است تا علیه دولت ونزوئلا عملیات مسلحانه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوایدو پیشتر مدعی شده بود که هیچ ارتباطی با شرکت «سیلورکرپ یو اس ای» ندارد.

در سندی 42 صحفه ای که واشنگتن پست منتشر کرده جزئیات عملیات برای نفوذ به ونزوئلا و سرنگونی دولت مادورو مشاهده می شود.

اعتراف تبعه آمریکایی به پروژه ربودن و حذف رئیس‌جمهور ونزوئلامادورو: آمریکایی‌های بازداشت شده در ونزوئلا محاکمه می‌شوندکاراکاس اقدامات خصمانه آمریکا و کلمبیا علیه ونزوئلا را محکوم کردترامپ و پنتاگون هرگونه دخالت در تجاوز نظامی به ونزوئلا را رد کردنددستگیری 2 تروریست عضو یک شرکت امنیتی آمریکا در ونزوئلا

 

مادورو هفته گذشته طی یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، مقامات 13 نفر «تروریست» را روز دوشنبه دستگیر کرده‌اند که با واشنگتن هماهنگ بودند تا از طریق سواحل کارائیب وارد خاک ونزوئلا شوند و دولت این کشور را سرنگون کنند.

وی در این سخنرانی پاسپورت آمریکایی و سایر کارت‌های هویت مهاجمان به نام‌های «ایرن بری» و «لوک دنمن» را نشان داد و گفت که آنها اعتراف کرده‌اند با «جردن گودرو» کار می‌کردند. گودرو یک نظامی بازنشسته آمریکایی است که شرکت امنیتی «سیلورکرپ یو اس ای» مستقر در فلوریدا را مدیریت می‌کند.

روز پنج شنبه تلویزیون دولتی ونزوئلا اعترافات یکی از نیروهای شرکت سیلورکرپ دستگیر شده به نام «آیرن بری» را پخش کرد. وی تایید کرد که یکی از اهداف اصلی گروه یورش به کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا و ربودن رئیس جمهور این کشور بوده است.

وی گفت که گروه او برنامه داشتند، حریم هوایی فرودگاه نظامی «لا کارلوتا» واقع در قلب کاراکاس را امن کنند تا بتوانند مادورو را پس از ربودن از طریق هوایی از ونزوئلا خارج کنند.

انتهای پیام/

R1016169/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" نیکولاس مادورو ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا نیکولاس مادورو ونزوئلا اخبار آمریکا نیکولاس مادورو ونزوئلا شرکت امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد

رگولاتور آمریکا، یک مدیر نفتی ارشد آمریکایی را به دلیل دیدارهای محرمانه با تولیدکنندگان اوپک، تنبیه کرد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، مانع پیوستن اسکات شفیلد، مدیرعامل سابق شرکت «پایونیر نچرال ریسورسز» به هیات مدیره «اکسون موبیل» شد که پایونیر را با خرید ۶۰ میلیارد دلاری سهام، به مالکیت خود درآورده است.

این رگولاتور آمریکایی، شفیلد ۷۲ ساله را متهم کرده است اقدام هماهنگ با سایر شرکت‌های نفتی آمریکایی و اوپک را برای پایین نگه داشتن مصنوعی تولید نفت و افزایش سود شرکت‌های نفتی، هدایت کرده است.

کمیسیون تجارت فدرال در شکایت خود، به دیدارهایی که مقامات صنعت نفت شیل آمریکا و مقامات اوپک در سالهای اخیر داشته اند از جمله ضیافتهای شام خصوصی در کنفرانس انرژی هیوستون، اشاره کرده است.

مدیرانی که در این دیدارها حضور داشته اند، پیش از این، به رویترز گفته بودند در این دیدارها، درباره تقاضا برای نفت، ظرفیت مازاد تولید و الزامات سهامداران، گفتگو شده است.

شرکت «پایونیر نچرال ریسورسز» در دفاع از مدیرعامل سابق خود، اعلام کرد شفیلد در جهت منافع صنعت نفت و سرمایه گذاران این شرکت عمل کرده و اقداماتش، به افزایش تولید و صادرات نفت آمریکا کمک کرده است. شکایت کمیسیون تجارت فدرال، منعکس کننده سوءبرداشت اساسی از بازارهای نفت آمریکا و جهان و قرائت نادرست از ماهیت و نیت اقدامات آقای شفیلد بوده است.

کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرد نخستین شام شیل و اوپک در مارس سال ۲۰۱۷ برگزار شد که توسط محمد بارکیندو، دبیرکل وقت اوپک پس از شکست این گروه در جنگ قیمت علیه نفت شیل آمریکا، ترتیب داده شد و می خواست به نحوه عملکرد صنعت نفت شیل آمریکا پی ببرد و مراسمهای شام بعدی در کنفرانس انرژی هیوستون، اوپک را با مدیران عامل شرکت‌های نفت شیل آمریکا، سر یک میز نشاند.

اعضای اوپک از اینکه شرکت‌های آمریکایی با چه سرعتی، از ضررهای ناشی از جنگ قیمتی بر پا شده توسط اوپک، بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ که به ده‌ها ورشکستگی انرژی در آمریکا منجر شده بود، بهبود یافته بودند، متحیر شده بودند.

اما صنعت شیل با سرمایه‌گذاری‌های سنگین، به سرعت احیا شد و ظرف مدت چند سال، آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرد. این کشور در سال میلادی گذشته، ۱۲.۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

اوپک در سال ۲۰۱۷، تولید خود را کاهش داد و مازاد عرضه در بازار را که باعث کاهش قیمت‌های جهانی شده بود، کاهش داد و پیروزی را به تولیدکنندگان آمریکایی واگذار کرد. اما در سال ۲۰۲۰، پس از کاهش شدید تقاضا به دلیل قرنطینه های دوران کرونا، مازاد عرضه به بازار بازگشت.

بر اساس گزارش رویترز، شفیلد در مورد تمایل خود برای فاصله گرفتن از چرخه های رونق و رکودی که تجارت نفت آمریکا را گرفتار کرده بود، صحبت کرد و به یک مدافع صریح اولویت دادن به سوددهی به سهامداران به جای افزایش تولید، تبدیل شد.

وی در مورد تماسهای خود با مقامات آرامکوی عربستان سعودی و سایر اعضای شیل شام در نشستهای اوپک در وین صحبت کرده است. شفیلد در مصاحبه با رویترز در مارس ۲۰۲۳ گفت پایونیر، دو بار میزبان مقامات سعودی بوده و عملیات و شیوه های تجاری شرکت را برای آنها توضیح داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است