Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر بازگشت بیمارستان‌ها به حالت عادی، گفت: باید با اختصاص بخش یا ساختمانی به بیماران کرونایی، بیمارستان‌ها به روال قبلی خود بازگردند و خدمات به بیماران غیرکرونایی ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ایرج حریرچی امروز در ستاد مشترک استانی و دانشگاهی مبارزه با کرونا ویروس که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، هدف اصلی از سفر خود به استان سمنان را قدردانی از کارکنان حوزه سلامت این استان بیان کرد و افزود: اقدامات و فعالیت‌هایی که در این روزها برای مبارزه با این بیماری انجام ‌شده، باید ادامه یابد و باید از تجربیات گذشته برای مقطع آینده درس بگیریم و با برنامه‌ریزی مناسب استانی برای مقابله با این ویروس کاملاً آماده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دو هدف برای برنامه‌ریزی‌های استانی بیان کرد و ادامه داد: این برنامه‌ریزی‌ها باید طوری باشد که در کنار حفظ حیات و زندگی مردم و جلوگیری از شیوع بیماری و مرگ و میر، به معیشت و درآمد مردم هم توجه شود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر بازگشت بیمارستان‌ها به حالت عادی و قبلی، اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی با اختصاص بخش یا ساختمانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹، باید بیمارستان‌ها به روال قبلی خود بازگردند و خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی ارائه شود. 

حریرچی بر عدم عادی‌سازی ویروس کرونا در جامعه تأکید کرد و گفت: مردم از تجمع و حضور غیرضروری در اماکن عمومی و مراکز تجاری خودداری کنند و حوزه سلامت کشور با عادی‌سازی این شرایط کاملاً مخالف است.

وی بر برنامه‌ریزی استانی برای آینده در خصوص کرونا ویروس و بازگشت بیمارستان‌ها به روال قبلی و درمان بیماران غیرکرونایی تأکید ویژه کرد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه‌ریزی‌های استانی موارد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی، شناسایی بیماران در مراحل اولیه و ایزوله کردن آن‌ها و شناسایی افراد در ارتباط با بیماران و قرنطینه کردن آن‌ها را مهم دانست.

خبرنگاران رسانه‌ها باز هم در ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان سمنان دعوت نشده‌اند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش پزشکی بیمارستان ها وزیر بهداشت بیماران ایرج حریرچی کرونا سمنان بازگشت بیمارستان ها برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است

محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان سمنان گفت : پیش بینی و پیشگیری، دو اصل بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است

وی افزود: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به لزوم آمادگی های رایانه ای برای مقابله با تهدیدات گفت : بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، ضروری است ۳۰ درصد نانوایی‌های سطح استان دوگانه سوز و برای شهر‌های بزرگ، نانوایی سایر پیش بینی شود.

استاندار سمنان هم در این جلسه تاکید کرد : این استان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است. 

وی گفت: سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین ، استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

استاندار سمنان وجود دو نیروگاه تولید برق در این استان را یادآور شد و گفت : اجرای مطلوب ساز و کار‌های اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات از اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می‌سازد.

وی از مدیران خواست طرح دوگانه سوز شدن حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های استان سمنان را به سرعت اجرایی کنند .

دراین جلسه همچنین تفاهم نامه مشترک در زمینه استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در اطلاعات و عملیات بین استانداری و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان منعقد و از موسی حسنی بعنوان نفر برگزیده رزمایش پدافند غیر عامل کشور در سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • دیدار اعضای هیئت کشتی استان همدان با علیرضا دبیر
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم