Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@17:47:14 GMT

اخبار مشروح ۱۳ جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۷۰۴۰

‍‍‍‍‍‍

زمین لرزه ۵/۱ ریشتری دماوند خسارت نداشت؛ مرحله دوم رزمایش سراسری کمک مؤمنانه، از فردا؛ انتشار اسناد پزشکی جدیدتر، از ثبت نخستین ابتلا‌ها به کرونا در اروپا؛ و آغاز کار رسمی نخست وزیر جدید عراق، با دیدارش با عادل عبدالمهدی؛ مهمترین عناوین این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اخبار مشروح ۱۳ امروز اختصاص دارد به:
* زمین لرزه ۵/۱ ریشتری دماوند و برخی شهر‌های اطراف، خواب را دیشب از چشمان برخی هموطنان ساکن این مناطق ربود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از مردم در شهر‌های استان‌های تهران و البرز که این زمین لرزه را حس کرده بودند، ساعاتی از بامداد را در خیابان‌ها سپری کردند.
زمین‌لرزه‌ی بامداد امروز، تاکنون ۳۴ پس‌لرزه داشته. زلزله در استان‌های البرز، مازندران، قزوین، قم و زنجان هم احساس شد. مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، روستای «وادان» در اطراف شهرستان دماوند را کانون زمین لرزه اعلام کرد.
اورژانس اعلام کرده یک مرد ۶۰ ساله در گیلاوند به علت ضربه مغزی هنگام خروج از خانه جان باخته است. برخی منابع می‌گویند یک نفر هم بر اثر ترس ناشی از زلزله جان باخته است، اما علت واقعی فوت این فرد در دست بررسی است. ۳۸ نفر نیز به علت شتاب در خروج از خانه مصدوم شدند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی اعلام کرد: زمین‌لرزه بامداد امروز ارتباطی با فعالیت آتش‌فشان دماوند ندارد.
جزئیات بیشتر درباره‌ی جنبه‌های علمی این زمین لرزه رو آقای مرادی، رئیس مرکز لرزه نگاری کشوری، وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به ما خواهند گفت.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران، از تدوین دستورالعمل‌های جدید بهداشتی برای اصناف و مشاغل پر تردد خبر داد. دکتر زالی گفت: برای تمام مراکز و اصنافی که جمعیت زیادی به آن‌ها مراجعه می‌کنند، از جمله دفاتر پیشخوان دولت و مراکز تعویض پلاک که عملاً امکان فاصله گذاری اجتماعی در آنجا وجود ندارد، تصمیم گیری خواهد شد. زالی تاکید کرد: به علت تراکم جمعیتی در استان و شهر تهران رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید جدی‌تر گرفته شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* در حالی که بیماری کرونا سیستم تنفسی را درگیر می‌کند، اما بر اساس تحقیقات انجام شده این بیماری میتواند با ایجاد اختلالات در سیستم عصبی بیمار و عروق مغزی حتی به سکته مغزی منجر شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا یکشنبه هفته آینده اعلام می‌شود گفت: بازگشت به روند عادی در کشور، برگزاری مراسمات در اجتماعات و دید و بازدید‌های خانوادگی به زودی حاصل نمی‌شود.

* مرحله دوم رزمایش سراسری کمک مؤمنانه، فردا برگزار می‌شود. در این مرحله در ۲۵ استان، یک میلیون بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی توزیع خواهد شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* مهمترین خبر کرونایی در جهان، انتشار اسناد پزشکی جدیدتر، از ثبت نخستین ابتلا‌ها به این ویروس، در جایی غیر از چین است، اروپا. تمامی این اسناد نشان میدهد، حتی حدود دو ماه قبل از شناسایی نخستین مورد کرونا در چین، یعنی حتی آذر پارسال، در چند کشور اروپایی، مواردی از ابتلا به کرونا، وجود داشته.

* مرور چند خبر داخلی
نماز جمعه امروز در ۱۸۰ شهرستان که وضع کرونا در آن‌ها سفید و یا کم خطر اعلام شده، با رعایت پروتکل بهداشتی اقامه می‌شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: تاکنون به ۲۰ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۶۸ سرپرست خانوار وام یک میلیون تومانی کرونا پرداخت شده است. ارسال کد ملی به شماره ۶۳۶۹ ادامه دارد و قرار است آخرین مرحله وام کرونا پایان اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار‌های باقیمانده واریز می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شورای رقابت هفته آینده فرمول قیمت خودرو را تعیین می‌کند. درویشیان بخشی از التهابات بازار خودرو را ناشی از نحوه عرضه خودرو دانست و افزود: شیوه نام‌نویسی و نحوه عرضه خودرو اصلاح و بستر دلالی جمع می‌شود.

دستور ویژه وزیر صمت به سازمان حمایت برای برخورد قاطع با قیمت‌های غیرمتعارف بازار آزاد خودرو. رحمانی تاکید کرد: دست سودجویان و فرصت‌طلبان باید از بازار خودرو کوتاه و با همه متخلفان قاطعانه برخورد شود.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت هم گفت: ستاد تنظیم بازار با همکاری سایر مجموعه‌ها و سازمان حمایت در حال نهایی کردن قیمت خودرو متناسب با استاندارد‌ها ۸۵ گانه است. جعفرپور افزود: به زودی قیمت خودرو در کارخانه‌های خودروسازی تجدیدنظر و به نحوی تعیین خواهد شد که با بازار تفاوت زیادی نخواهد داشت.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در گزارشی بر لزوم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان امسال تاکید کرد. این کمیسیون یشنهاد کرد: ۱۰ درصد از سهام هر یک از دو باشگاه برای کشف قیمت، ۵۰ درصد بلوکی به شرکت‌های سهامی عام و باقی سهام نیز به هواداران در قالب شرکت تعاونی سهامی عام اختصاص یابد.

* نخست وزیر جدید عراق بر همکاری با سایر قوا و جریان‌های سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی و تحقق خواست مردم تاکید کرد. مصطفی الکاظمی در مراسم آغاز به کار رسمی که با حضور «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق برگزار شد، گفت: قسم خورده ایم اطمینان را برای شهروندان فراهم کنیم.

* مرور چند خبر خارجی

وزارت خارجه آمریکا توافق دو میلیارد و سیصد میلیون دلاری ساخت ۴۳ بالگرد آپاچی را برای مصر تأیید کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان از آزادی بیش از ۹۰۰ عضو طالبان در چارچوب تبادل زندانیان خبر داد. همزمان سخنگوی طالبان هم از آزادی ۱۳۲ زندانی دولت کابل خبر داد.

بیش از ۱۶ نفر از کارگران مهاجر هندی در برخورد قطار باری با ان‌ها کشته شدند. این کارگران، پیاده از طریق خط ریل به سمت زادگاه خود می‌رفتند؛ و ...

جوان مبتکر ونزوئلایی برای انتقال تجهیزات پزشکی یک پهپاد ویژه ساخته است. این پهپاد کم حجم و مقاوم در برابر ضربه است، و سرعت عمل بالا و هزینه ساخت پائین دارد. این پهپاد دارای فضایی کوچک است که می‌توان از آن برای انتقال دارو و حتی نمونه‌های آزمایشگاهی کوچک استفاده کرد.

* رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش سریع تولید اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر مشکلی بابت تامین این اقلام نداریم و در برخی موارد به حد صادرات رسیده ایم.

* سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از افزایش حملات زمینی و هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به مناطق مختلف یمن خبر داد. یحیی سریع گفت: حملات متجاوزان به رغم ادعای آتش‌بس صورت گرفته است.

* در حالیکه در ماه‌های گذشته ارتش سوریه بسیاری از مناطق این کشور را از اشغال تروریست‌ها آزاد کرده، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه آغاز مذاکرات برای انتقال قدرت را در این کشور خواستار شد.
ترامپ وضعیت اضطرار ملی علیه سوریه را یکسال دیگر تمدید کرد و بار دیگر گفت: نظامیان امریکا برای نفت این کشور در سوریه هستند. آمریکا پایگاه نظامی در استان «حسکه» ایجاد کرده. تقریبا نیمی از چاه‌های نفتی سوریه در این استان قرار دارد. روسیه چندماه پیش فاش کرد: آمریکا از میادین نفتی شمال شرق سوریه ماهانه ده‌ها میلیون دلار نفت قاچاق می‌کند.
*
رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به اختلافات نفتی خود با ریاض و با تحقیر سران سعودی و تداوم باج خواهی از این کشور گفت: عربستان پذیرفته هزینه‌های مالی حمایت از خود را پرداخت کند.
*
روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» به نقل از چندین مقام دولت ترامپ گزارش داد: پنتاگون در حال خارج کردن چند گروهان از سامانه‌های پاتریوت خود از خاک عربستان است. مقامات سعودی تاکنون درباره این خبر اظهار نظری نکرده اند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبر اخبار مشروح مشروح 13 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی جمعه ۷ اردیبهشت در یزد
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید محصولات مدیران خودرو + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳