Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت كه دلیل همه گیر شدن کووید ـ 19 عدم شایستگی و بی لیاقتی مقامات چین بوده است.

وبسایت سی ان ان عربی گزارش داد که ترامپ با اشاره به مقامات چین به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «یک اتفاقی افتاده است. یا آنها اشتباه وحشتناکی را انجام داده اند ... این احتمالاً به خاطر عدم شایستگی و بی لیاقتی آنها  بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کسی احمق بود. آنها کار خود را درست انجام ندادند. بسیار متاسف هستم.»

شیوع  کرونا ویروس در جهان از  چین آغاز شد و ایالات متحده آمریکا همچنان به این خاطر متحمل بیشترین تلفات شده است.

پیش از این، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا احتمال داده بود كه این ویروس می تواند از آزمایشگاه شهر ووهان، جایی كه در حال  مطالعه نوع جدید ویروس کرونا هستند، به بیرون درزکرده باشد. لازم به ذکر است که چین این ادعاها را رد می کند.

سازمان بهداشت جهانی روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. ویروس کرونا در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سی ان ان مایك پومپئو ووهان مایک پمپئو چین کرونا دونالد ترامپ بیماری جهان سازمان بهداشت جهانی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با نیما: ختده سرد

 خنده سرد      صبحگاهان که بسته می ماند   ماهی آبنوس در زنجیر   دم طاووس پر افشاند   روی این بام تن بشسته ز قیر   ***********   چهره سازان این سرای درشت،   رنگدانها گرفته اند به کف.   می شتابد ددی شکافته پشت،   بر سر موجهای همچو صدف.   خنده ها می کنند از همه سو،   بر تکاپوی این سحر خیزان.   روشنان سر به سر در آب فرو،   به یکی موی گشته آویزان.   دلربایان آب بر لب آب   جای بگرفته اند.   رهروان باشتاب در تک و تاب   پای بگرفته اند.   لیک باد دمنده می آید،   سرکش و تند،   لب از این خنده بسته می ماند.   هیکلی ایستاده می پاید.   صبح چون کاروان دزد زده،   می نشیند فسرده؛   چشم بر دزد رفته می دوزد   خنده ی سرد را می آموزد.   اسفند 1319   "خنده سرد" خوانش احمد شاملو
کد صوت دانلود صوت اصلی

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • امروز با نیما: ختده سرد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است