Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:38:58 GMT

ایجاد محبت در جامعه ایمانی سیره امام حسن(ع) بود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۸۴۲۹

ایجاد محبت در جامعه ایمانی سیره امام حسن(ع) بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) به محبت بین جامعه ایمانی توجه داشتند گفت: باید از رفتار و سکنات آن حضرت وام بگیریم و در جامعه جاری کنیم.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با تبریک میلاد کریم اهل بیت(ع) ظهار کرد: امام حسن(ع) با تمام حرکت و سکناتش به جامعه اسلامی درس می‌دهد که باید به آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به داستانی از ایشان پرداخت و بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) از کنار باغی عبور می‌کردند که در آن لحظه غلامی را دیدند لقمه‌ای نان در دست دارد و مقداری از آن را تناول می‌کند و مقداری از آن را به سگی که کنارش نشسته هدیه می‌‌کند؛ یعنی در واقع تمام دارایی‌اش تکه نانی بود که بسیار زیبا آن را با حیوان تقسیم می‌کرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه امام از او سوال کرد که چرا این کار را انجام می‌دهد که غلام پاسخ داد «من خجالت می‌کشم این حیوان گرسنه باشد و من به سیری نان بخورم» افزود: در آن لحظه امام به غلام گفتند که کمی اینجا درنگ کن و بعد خود داخل باغ شدند و او را از صاحب باغ خریداری کردند و باغ را  هم خریداری کردند و به غلام گفتند «تو آنچه را که داشتی با حیوانی تقسیم کردی و این کار در درگاه الهی بسیار بافضیلت و عظمت است و من هم می خواهم کاری انجام دهم و تو را از صاحبت خریداری کردم و در راه خدا آزاد می‌کنم و این باغ را خریداری کردم  و به تو هدیه می‌دهم».

وی با تاکید به اینکه پاداش مواسات با یک حیوان در نگاه امام معصوم اینگونه بود پس قطعا پاداش مواسات با مومنین بالاتر خواهد بود گفت: ماه رمضان به نیمه رسیده و سفره ضیافت الرحمان به وجود سبط اکبر امام حسن مجتبی(ع) مزین شده است، پس فرصتی خوبی است که از ایشان درس بگیریم و مواسات بین مومنین توجه جدی داشته باشیم.

نظیری با اشاره به اینکه علاوه بر اینکه از نعمت‌های الهی در این ماه رحمت برخورداریم باید سر سفره امام حسن(ع) از سیره تربیتی آن امام همام نیز بهره‌مند شویم خاطرنشان کرد: یکی از محورها و ویژگی‌های تربیتی امام حسن(ع) در فضای جامعه اسلامی این بود که با حرکات و سکنات خود آن رویکرد تربیتی را در فضای جامعه دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) در حال خارج شدن از مجلسی بودند که یکی از مومنین به داخل مجلس وارد شد و حضرت، آن برادر مومن را تکریم کردند و بعد از آن که آن مومن در جای خود نشست امام به او خطاب کردند "من در حال خروج از مجلس بودم به احترام شما توقف کردم و اگر شما اجازه بفرمایید مجلس را ترک کنم" گفت: این یعنی آن فضای محبت بین جامعه ایمانی که امام معصوم(ع) برای ترک جلسه مومنین از فرد داخل شده جلسه اذن می‌گیرد که درسی برای ما برای ایجاد رابطه‌های تربیتی و محبت‌آمیز است‌.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان امام حسن مجتبی ع امام حسن مجتبی امام حسن ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «رضا دیلمی» در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص عفاف و حجاب، اظهار کرد: خانواده ای که ارزش ها و فضائل در آن دیده نمی شود نمی تواند منشأ تعالی و توسعه جامعه شود.
 
به گفته وی؛ عفاف، حجاب و سلوک توحیدی حقیقتا یک ارزش تمدن ساز بوده به همین خاطر اسلام به دنبال تعالی و تربیت فرزند صالح در کانون گرم خانواده است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با عنوان اینکه آنهایی که حافظ ارزش های دینی هستند حجاب و عفاف را عامل پیشرفت جامعه می دانند، تصریح کرد: ارزش ها منطبق با فطرت انسان است و نگاه اصلی ایجاد یک خانواده تمدن ساز با داشتن ارکان مهمی چون پدر و مادر است که مروج ارزش ها در کانون خانواده و در گام بعدی در جامعه هستند.
 
وی افزود: جامعه ای که ارکان تربیتی اش دچار بی بند و باری و فحشا شوند نمی تواند دارای ارکان پیشرفت و تعالی باشد.
 
به گفته وی؛ انسان فطرتا عفت و حجاب را دوست دارد، از نظر اسلام عفاف و حجاب یعنی حفظ کرامت زن، عامل آرامش و امنیت  و مولفه استحکام و ثبات کانون خانواده است.
 
حجت الاسلام دیلمی با اذعان بر اینکه دشمن با به ابتذال کشاندن بانوان به دنبال تخریب و خدشه به جایگاه آنان است، ابراز کرد: امروز دشمن برای تخریب کانون مقدس خانواده و جلوگیری از تعالی جامعه اسلامی تلاش می کند ابتدا با دو قطبی سازی بین مردم شکاف ایجاد کرده و با ایجاد گره های ذهنی صفوف همبستگی و وحدت جامعه را مورد تخریب قرار دهد تا در کانون مقدس خانواده افراد صالحی نتوانند تربیت شوند.
 
وی ادامه داد: جهان غرب برای رسیدن به اهداف شیطانی خود با ترویج فحشا، بدحجابی، بی بندباری و خدشه به جایگاه و منزلت زن بزرگترین خیانت را به بشریت و کانون خانواده ها کرده است.
 
به گفته وی؛ نگاه غرب به زن نگاه ابزاری، شهوانی و شیطانی است، نابودی کانون خانواده و ایستادگی در مقابل فطرت انسانی و عفت عمومی دستاورد فرهنگ منحط غربی است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اجرای طرح نور در کشور، اظهار کرد: نیروهای خدوم انتظامی  در بسترسازی طرح نور در جامعه و ترویج تذکر لسانی موفق بوده اند.
 
وی افزود: مردم نیز از طرح نور بسیار استقبال کرده اند و با حضور حداکثری خودشان در سنگر دفاع از ارزش ها، قداست ها و فضیلت ها می توانند یاریگر نیروهای انتظامی باشند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است