Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر جمعه در تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، ذکر یونسیه را دارای برکات بسیاری دانست و افزود: ذکر یونسیه را می‌توان برای رفع غم استفاده کرد زیرا بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به داستان حضرت یونس (ع) افزود: در روایات آمده است که حضرت یونس (ع) ۹ سال در شکم ماهی سپری کرد اما همان خدایی که آتش را بر ابراهیم (ع) سرد کرد و حضرت موسی (ع) را با عصایش از دریا نجات داد، حضرت یونس را نیز از شکم ماهی زنده بیرون آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: پس از گذشت ۹ سال که حضرت یونس (ع) در شکم ماهی بسر برد، آن ماهی به اذن خداوند ایشان را در بیابانی خشک خارج کرد و ایشان نیز به سراغ قوم خویش رفت.

وی با بیان اینکه خداوند به واسطه کار خیری قوم حضرت یونس (ع) را بخشید، افزود: حضرت یونس (ع) به وسیله ذکر نجات پیدا کرد که از این مسئله در می‌یابیم که ذکر تأثیر بسیاری در زندگی ما دارد.

انسان مؤمن دائم الذکر است

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اهمیت ذکر و یاد خدا تصریح کرد: انسان مؤمن دائم الذکر است و از یاد خداوند غافل نمی‌شود.

وی بیان کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند که اگر کسی چهار چیز داشته باشد خیر دنیا و آخرت را دارد که شامل قلب شاکر، زبان یاد خدا، بدن صبور و بردبار و همسر صالح می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: قرآن کریم می‌فرماید که هرکسی با خداوند رفاقتش کم و ذکر خدا در زندگیش کم فروغ شود، شیطان وی را به سمت خود جذب می‌کند.

وی ابراز کرد: فرودگاه و باند دل اگر از خدا خالی شد، شیطان بر آن فرود می‌آید و سبب می‌شود چشم و گوش برای شیطان شود و چنین فردی پای هر حرام و ابتذالی می‌نشیند و هر معصیتی را به راحتی انجام می‌دهد.

نباید از یاد خداوند دور شویم

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه اگر یاد خدا در زندگی کمرنگ شود زندگی برای ما سخت می‌شود، افزود: نباید از یاد خداوند دور شویم تا در زندگی گرفتار مشکلات نشویم.

وی ادامه داد: نباید در منبرها و مداحی‌ها به گونه‌ای برخورد کنیم که تصور شود قبح برخی گناهان ریخته شده است زیرا گاهی نقل برخی از داستان‌ها به مخاطب این گونه القا می‌کند که اول باید اهل شراب و قمار بود و سپس توبه کرد و در رکاب امام حسین (ع) حرکت کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی یکی از موضوعاتی را که ممکن است انسان را از یاد خدا غافل کند شامل اولاد و اموال و تجارت عنوان کرد و افزود: این موضوعات نباید ما را از یاد خدا غافل کند زیرا بر اساس آیات الهی اگر یاد خدا باشیم خداوند نیز ما را یاد می‌کند.

کد خبر 4920225

منبع: مهر

کلیدواژه: ناصر رفیعی قرآن کریم حرم حضرت معصومه س ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین ایلام ماه مبارك رمضان شهرکرد گرگان بیرجند کمک به نیازمندان زلزله مواسات بارش باران یاد خدا حضرت یونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حیرت آهنگران از مداحی‌ با سبک و ریتم «جدی می‌فرمایید»

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903374

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • ببینید | حیرت آهنگران از مداحی‌ با سبک و ریتم «جدی می‌فرمایید»
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • تسلط سرایا القدس بر پهپاد اسکای لارک اشغالگران در خان یونس+فیلم
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه