Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@21:48:48 GMT

آماده باش ۲۴ساعته نیروهای امدادی در تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۸۵۷۸

ساعت24- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تاکید بر این که حداقل ظرف ۲۴ ساعت آینده نیروهای امدادی و خدماتی در سطح استان تهران در آماده باش کامل خواهند بود، گفت: در تأسیسات زیر بنایی استان تهران خسارتی نداشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تاکید بر این که حداقل ظرف ۲۴ ساعت آینده نیروهای امدادی و خدماتی در سطح استان تهران در آماده باش کامل خواهند بود، گفت: در تأسیسات زیر بنایی استان تهران خسارتی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد تقی زاده در تشریح آخرین وضعیت استان تهران در پی وقوع زلزله شب گذشته گفت: با توجه به میزان زلزله‌ای که به وقوع پیوست و خفیف بودن آن خوشبختانه در حوزه مالی و جانی خسارتی نداشتیم؛ البته تعدادی مصدوم بر اثر ترس از زلزله داشتیم که به صورت سرپایی مداوا شدند. البته یک مورد شکستگی پا نیز وجود داشت.

وی افزود: در حوزه مالی خسارتی به زیر ساختهای استان به ویژه دو شهرستان نزدیک به کانون زلزله یعنی دماوند و پردیس نداشتیم. سد ماملو و لار در تاسیسات با مشکل خاصی مواجه نشدند. در راههای استان نیز مشکل خاصی نداشتیم به جز یک مورد در اوشان فشم که همان شب گذشته رفع مشکل توسط نیروها انجام شد.

معاون استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه حداقل ظرف ۲۴ ساعت آینده کلیه نیروهای امدادی و خدماتی در سطح استان تهران در آماده باش کامل خواهند بود، اظهار کرد: ۲۶۰۰ نیروی امدادی در آماده باش کامل هستند و نیروهای هلال احمر نیز در قالب ۶ اکیپ پس از وقوع زلزله بامداد امروز به محل کانون اصلی زلزله اعزام شدند.

وی تاکیدکرد: حداقل در ۲۴ ساعت آینده نیروهای امدادی و خدماتی شامل هلال احمر، آتش نشانی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به ویژه در مناطق کانون زلزله در آماده باش کامل خواهند بود. قطعا با توجه به روند کاهشی میزان پس لرزه‌ها به احتمال زیاد خطر رفع شده؛ اما باید بدانیم زلزله قابل پیش بینی نیست و شهروندان باید هوشیار باشند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: امداد و نجات تهران زلزله آماده باش کامل نیروهای امدادی و خدماتی استان تهران ۲۴ ساعت آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی

‌مهدی مهرور در گفت وگو با خبرنگار مهر از آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی مطرح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی و شرکت‌های خدماتی در حالت آماده باش باشند.

مهرور گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن و وسایل ارتباطی را به همراه داشته باشند.

کد خبر 6097254

دیگر خبرها

  • هنگام وقوع سیل چه کنیم ؟ | توصیه‌های کاربری برای مواقع پیش از سیل ، هنگام سیل و پس از سیل
  • برطرف شدن مصدومیت حسن یزدانی به شکل کامل؛ پادشاه آماده تاج گذاری!
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در حال ترمیم است