Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:51:20 GMT

همزیستی با کرونا در گرو رعایت فاصله اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۱۹۹۲

همزیستی با کرونا در گرو رعایت فاصله اجتماعی است

دکتر عبدالرضا قریشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچه از زمان شیوع بیماری کرونا سپری می‌شود، اطلاعات و یافته‌های به دست آمده در خصوص آن نیز نسبت به قبل افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: پیش از این تصور بر این بود که با گرم شدن هوا، رعایت فاصله اجتماعی و ۱۴ روز دوران کمون، این بیماری به احتمال زیاد تا فروردین امسال در کشورمان ریشه‌کن شود، اما باتوجه به رفتاری که ویروس از خودش نشان داده و گذر از پیک اولیه، همچنان این روند ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص مغز و اعصاب بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان ادامه داد: هرچند در شهر زنجان پیک این نوع بیماری در حد بالایی قرار نداشت و با کارهای انجام گرفته یک وضعیت ثابت و شیب ملایمی حاکم بوده، اما به این مهم باید توجه داشت که این ویروس در آینده نزدیک رفتنی نیست.  

وی اظهار داشت: باتوجه به میزان عفونت‌زایی زیاد و تغییر شکل بروز بیماری کرونا، واکسن‌های تولیدشده هم باید مورد راستی آزمایی قرار بگیرند که این زمان‌بر است و تا ریشه کنی کامل این ویروس باید نکات لازم همواره مورد توجه باشد.

قریشی  افزود: مطالعات نشان می داد بیماری کرونا سکته مغزی را افزایش می‌دهد به این لحاظ که ممکن است درگیری قلبی ایجاد کند و از طرفی انعقادپذیری خون را نیز افزایش دهد که با این ۲ فرضیه انتظار می‌رفت در مدت شیوع بیماری کرونا این نوع سکته نیز روند صعودی داشته باشد، اما آنچه که در دنیا رخ داد، متفاوت‌تر از این قضیه بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان دامه داد: بسیاری از افراد در جامعه به ویروس کرونا مبتلا شده و بدون اینکه متوجه شوند، بهبود پیدا می‌کنند که حدود ۸۰ درصد مبتلایان، در این شرایط هستند.

وی اضافه کرد: اما برخی از افراد، ازجمله بیماران قلبی، عروقی (دارای سابقه سکته مغزی)، بیماران احتمالی قلبی، دیابتی، فشار خون و غیره علاوه بر اینکه بیش از حد در خطر ابتلا قرار دارند، علامت بیماری هم در این افراد شدیدتر است.

این متخصص مغز و اعصاب بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان ادامه داد: این گروه از بیماران در صورت ابتلا به ویروس کرونا، شرایط حادتری پیدا می‌کنند و احتمال بستری آنان در آی. سی. یو نیز افزایش می یابد که در این ارتباط بیماران قلبی و عروقی باید مراقبت‌های بیشتری داشته باشند چراکه در صورت ابتلا، احتمال علامت‌دار شدن و مرگ و میر آنها بالاست.

قریشی افزود: بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان به عنوان بیمارستان معین کرونا انتخاب شده است که در این راستا همه بخش‌های بستری به ویژه مغز و اعصاب برای کاهش ابتلای بیماران به کرونا و همچنین فراهم شدن فضای کافی برای پذیرش بیماران کرونایی به تدریج به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل و فقط واحد درمان سکته حاد مغزی در فضای جداگانه حفظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: واحد سکته حاد مغزی بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان، از زمان شیوع کرونا فعال بوده و بیماران را پذیرش کرده که برای خدمات رسانی مطلوب نیز این واحد درمان بصورت موقت در مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی نیز راه‌اندازی شد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، تا ظهر جمعه (۱۹ اردیبهشت) ۱۰۴ هزار و ۶۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۵۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۵۴۱ نفر رسید.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان سکته مغزی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سکته مغزی زنجان کرونا سکته مغزی زنجان بیمارستان ولی عصر عج بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند