Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب معامله گر منضبط، راهنمایی جامع و کامل برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق در بازار‌های مالی است که عمده تمرکز آن، بر مسئله انضباط و بازنگری شخصیتی است. مطالعه این کتاب برای همه افرادی که دانشی متوسط در زمینه تحلیل بازار‌های مالی دارند، ولی به لحاظ ذهنی آماده نیستند، توصیه می‌گردد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: اقتصاد، در زندگی روزمره ما ریشه دوانده و آن را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما بدون آنکه به علم اقتصاد بیاندییشیم، توانایی تصمیم گیری اقتصادی نخواهیم داشت. علم اقتصاد به طور کلی به دو بخش خرد و کلان تقسیم می شود که بررسی هر کدام، مطالعات زیادی را می طلبد. مطالعات در این حوزه، سبب می شود که افراد، بتوانند با تکیه بر دانش اقتصادی، زندگی خود را به لحاظ مالی، سرو سامان دهند. از این رو، مطالعه کتاب های اقتصادی، از اهمیتی خاصی برخوردار است.

 

«معامله گر منضبط» به ما چه می آموزد؟

کتاب امروز، کتابی تحت عنوان «معامله گر منضبط» اثر مارک داگلاس است. یک معامله گر، برای موفقیت در معاملات خود، نیاز به پرورش ذهن خود دارد. این کتاب، راهنمایی جامع و کامل برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق در بازارهای مالی است که عمده تمرکز آن، بر مسئله انضباط و بازنگری شخصیتی است. در حقیقت می توان گفت، معامله گر منضبط، افراد فعال در حوزه سرمایه گذاری را به صورت گام به گام، با ویژگی های روان شناختی بازارهای مالی، آشنا می سازد.

این کتاب در 234 صفحه و 17 فصل مختلف تدوین شده است. در ابتدای کتاب، مارک داگلاس به فلسفه نوشتن این کتاب می پردازد و در انتهای آن، روان شناسی حرکت قیمت ها را بررسی می کند. همچنین ترجمه کتاب مذکور، در کشورمان به چاپ ششم رسیده است.

 

معرفی نویسنده کتاب

مارک داگلاس، نویسنده این کتاب، به عنوان یک نویسنده و مربی تاجران، موفقیت های بسیاری را به دست آورده است. کتاب «تجارت در منطقه» آن قدر جذاب و پرمحتواست که حتی به زبان های چینی نیز ترجمه و روانه بازار شده است. او همچنین در سرتاسر آمریکا، با برگزاری سمینار و دوره های مختلف، به مربی گری تاجران پرداخت و تا حدود زیادی موفق بود.

تصویر زیر، یکی از سمینارهای برگزار شده وی را نشان می دهد.

 

لقب «پدر علم روانشناسی معامله گری» پس از چاپ کتاب معامله گر منظم و معاملات ذهنی به وی خطاب شد. چرا که مارک داگلاس معتقد است که موفقیت در معامله گری، 80 درصد با جنبه های روانی ارتباط مستقیم دارد و تنها 20 درصد به روش های معامله گری اعم از تکنیکال و بنیادی بستگی دارد.

داگلاس کتاب های بسیاری را در این زمینه تالیف کرده است که می توان به «تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی»، «معامله گری با ضمیر ناخودآگاه» و «تاجر کامل» اشاره کرد.

در پایان باید گفت مطالعه این کتاب برای همه افرادی که دانشی متوسط در زمینه تحلیل بازارهای مالی دارند ولی به لحاظ ذهنی آماده نیستند، توصیه می گردد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IDK برچسب ها: کتابگردی ، کتاب اقتصادی ، مارک داگلاس

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کتابگردی کتاب اقتصادی معامله گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هفته گذشته تعداد ۴۴ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۱۷ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۲۷۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۴۱ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی ادامه داد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۲۶ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه ودانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۰ درصد به خود اختصاص داد و نیز در این هفته سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

به گفته این مدیر بورسی شاخص کل بازار بورس استان نیز با ۳۹ هزار و ۴۰۸ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون ۲۶۴ هزار و ۹۱۷ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۱۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی معاملات طلا در مرکز مبادله ایران؛ 319 کیلوگرم شمش طلا در یک روز معامله شد
  • گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی