Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@18:58:23 GMT

طرح بهارانه کتاب در سراسر کشور برگزار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۲۳۷۶

طرح بهارانه کتاب در سراسر کشور برگزار خواهد شد

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح بهارانه کتاب از امروز بیستم اردیبهشت همزمان در سراسر کشور در خراسان رضوی نیز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، افشین تحفه گر با بیان اینکه  طرح بهارانه کتاب از امروز بیستم اردیبهشت همزمان در سراسر کشور در خراسان رضوی نیز برگزار می‌شود اظهار کرد: حمایت از صنعت نشر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل فعالیت‌های متنوعی است که بخشی از آن‌ها طبق آیین نامه نشر مصوب هیات وزیران و ذیل برنامه پنجم توسعه کشور انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در همین راستا معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

وی افزود: در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی؛ مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش ها پرداخت خواهد کرد.

تحفه‌گر گفت: در ادامه طرح‌های تابستانه و پاییزه کتاب، طرح بهارانه ۹۹ نیز از روز شنبه بیستم اردیبهشت ماه همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام تا سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا عنوان کرد: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوط در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود. همچنین، مدیریت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحدهای صنفی، شهروندان و خریداران کتاب خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این دوره از طرح «بهارانه کتاب۹۹» سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰ هزار تومان است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

تحفه‌گر گفت: در این طرح، امکانی فراهم شده تا کتاب‌فروشان در تأمین بخشی از یارانه مشارکت داشته باشند و بعد از پایان بخشی از یارانه در نظر گرفته شده برای آن‌ها، در تأمین ۵۰ درصد یارانه مشارکت کنند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مدت زمان تسویه حساب طرح بهارانه کتاب ۹۹ دوهفته پس از پایان طرح است و  کنترل و نظارت در طول طرح بر عهده خود کتاب‌فروشان خواهد بود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ نیز بر طرح نظارت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: کتاب‌فروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب، برای تأیید شرکت در طرح بهارانه کتاب۹۹ به ثبت‌نام مجدد نیاز ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تأیید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

تحفه گر افزود: مشارکت مجازی، بیشتر برای کتابفروشی‌های بزرگ است که صف‌های طولانی را در دوره‌های قبل تجربه کرده‌اند بنابراین کتابفروشی‌های کوچک همانند دوره‌های قبل می‌توانند فروش فیزیکی نیز داشته باشند. 

وی در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در ماه پر برکت مهمانی خدا، علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتابفروشی های استان که در دوران شیوع این بیماری دچار رکود در کسب و کار شدند، شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده ها باشیم.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب فرهنگ خراسان رضوی رسانه طرح بهارانه کتاب سراسر کشور کتاب فروشی فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود