Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:56:04 GMT

آمریکا با به روز رسانی بالگردهای مصر موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۲۴۱۴

آمریکا با به روز رسانی بالگردهای مصر موافقت کرد

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا روز پنجشنبه به کنگره این کشور اعلام کرد که اجازه بروز رسانی ۴۳ فروند بالگرد مصری از نوع آپاچی را صادر کرده است.

"رینی کلارک کوبر" مسئول قراردادهای نظامی در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این تصمیم در جهت کمک به مصر در مبارزه آن با گروه های تندرو در استان شمال سینا و توانمند سازی آن برای هماهنگی با ارتش اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که برخی با تصمیم مخالفت کرده اند. از جمله "ابریل کورلی" که خود در حملات بالگردهای مصری به گردشگران در مصر در سال ۲۰۱۵ بشدت زخمی و دوستش در این حمله کشته شد خواستار توقف قراردادهای تسلیحاتی با مصر شد.

او افزود که قاهره با اینکه به اشتباه خود اذعان نمود اما غرامتی پرداخت نکرد.

همچنین مصطفی قاسم شهروند آمریکایی در جریان بازداشت در ژانویه پس از اعتصاب غذا جان خود را از دست داد. او در جریان سفر به قاهره طی بازداشت های گسترده دولت مصر دستگیر شد.

کوبر ادعا کرد که ما با شرکای خود صریح هستیم و در باره مرگ مصطفی قاسم و مساله ابریل کورلی با دولت مصر گفت و گو کرده ایم.

وی با بیان اینکه  این دو پرونده بسته نشده مدعی شد که مصر شریکی مهم برای مبارزه با تروریسم بین المللی بوده و همینطور نیز برای ما و متحدان اسرائیلی ما خواهد ماند.

این تصمیم در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی احتمال می دهند که با تصمیمات جدید تل آویو برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری و شمال بحر المیت به این رژیم با حمایت های آمریکا، تنش ها و فعالیت گروههای مسلح در شمال سینا در واکنش به اقدام صهیونیست ها افزایش یابد.

مصر از اولین کشورهایی است که در سال ۱۹۷۹  با رژیم صهیونیستی صلح کرد و از آن پس تحت حمایت های گسترده آمریکا بخصوص حمایت نظامی آن قرار گرفت.

 وزارت خارجه آمریکا بارها اذعان کرده که دولت مصر به طور فعالانه از برگزاری اعتراضات مدنی ممانعت کرده و اصلاحات دموکراتیک را متوقف کرده است. وزارت خارجه آمریکا می گوید که دولت عبدالفتاح السیسی در پی انتخاب مجدد این ژنرال سابق به مقام ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۸ با منع بسیاری از نامزدهای مخالف، آزادی بیان را محدودتر کرده است.

حامیان السیسی سال گذشته میلادی در پارلمان مصر تغییراتی را در قانون اساسی تصویب کردند که به وی اجازه می دهد تا سال ۲۰۳۰ در قدرت باقی بماند و کنترل بر دستگاه قضایی را نیز افزایش دهد.

دولت آمریکا پیش از این کمک های مالی ۲۹۰ میلیون دلاری خود را به مصر ، به دلیل آنچه عدم بهبود وضعیت حقوق بشر و معیارهای دموکراسی در این کشور دانست، متوقف کرده بود.

استان سینای مصر اکنون چند سالی است که با وجود تروریست های داعش و انصار بیت المقدس ناامن شده است.
منطقه شمال سینا مرکز فعالیت شاخه گروه تروریستی وابسته به داعش در مصر است. گروه تروریستی ولایت سینا که با داعش اعلام بیعت کرده تاکنون صدها عملیات تروریستی علیه نظامیان ارتش و پلیس مصر انجام داده است.

برچسب‌ها وزارت خارجه آمریکا تروریسم اسرائیل ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا تروریسم اسرائیل ایالات متحده آمریکا وزارت خارجه آمریکا تروریسم اسرائیل ایالات متحده آمریکا وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

آفتاب‌‌نیوز :

اصغر جهانگیر، سخنگوی جدید قوه قضاییه در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت‌سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد، درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضائیه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

بابک زنجانی یکی از بزرگترین اختلاس‌گران ایران است. نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ایران و مسدود شدن مبالغ ارزی وی در بانک‌های خارجی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.

زنجانی در سال ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بانک مالزی متعلق به وی که از وزارت نفت ایران سپرده داشت، بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار شد و همچنین اخلال در نظام اقتصادی پنج ماه زودتر از سر رسید بدهی و با عوض شدن دولت ایران بازداشت شده بود.

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد