Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@00:20:11 GMT

خط کشی‌های عابرپیاده شهر شیراز بهسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۲۵۸۸

خط کشی‌های عابرپیاده شهر شیراز بهسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی زوربخش با اشاره به اینکه خط کشی‌های محوری و عابرپیاده در شهر شیراز بهسازی و اجرا می‌شود، گفت: این خط کشی‌ها براساس نیازسنجی اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک با همکاری سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در بازدید مستمر از نواحی یازده گانه و با برنامه ریزی‌های انجام شده به منظور تأمین زیر ساخت‌های خط عابران پیاده روانسازی ترافیک و افزایش ضریب ایمنی تردد خودروها اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه نوآوری یکی از اولویت‌های اصلی در خط کشی‌های جدید است، اضافه کرد: خط کشی گذرگاه عابران پیاده شهر شیراز یکسان و با استفاده از یک رنگانجام شده‌اند.

زوربخش ادامه داد: این خط کشی‌ها دیگر جذابیت بصری ندارند و لازم است برای ایجاد زیبایی بصری در شهر، طرح‌های جدیدی اجرا شود که مطالعات آن در دست اقدام است و به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

معاون شهردار شیراز عنوان کرد: ایجاد خط کشی‌هایی با جذابیت بصری با همکاری مجموعه‌های خصوصی به عنوان حامی یکی دیگر از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و تا کنون پیشنهاداتی نیز در این خصوص دریافت کرده ایم که به زودی نتایج آن را اعلام و در صورت مثبت بودن عملیاتی خواهیم کرد.

به گفته او، استفاده از رنگ‌های زیبا و شبرنگ، علاوه بر اینکه به عنوان مبلمان شهری محسوب می‌گردد؛ سبب دید بهتر عابران پیاده و رانندگان خودروها می‌شود و آمار تصادفات را کاهش می‌دهد.

زوربخش همچنین در خصوص همکاری سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، عنوان کرد: با توجه به اینکه برنامه گسترده و اساسی در غالب نهضت آسفالت برای شهر شیراز در دستور کار شهرداری قرار گرفت و در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد، با آغاز مجدد عملیات اجرایی نهضت آسفالت، همکاری معاونت حمل و نقل و سازمان عمران برای خط کشی معابری که آسفالت آن‌ها روکش یا ترمیم می‌شود، برنامه ریزی و اجرا را سرعت می‌بخشد.

او تصریح کرد: با توجه به اهمیت خط کشی در معابر شهری و نیاز به عملکرد با سرعت بیشتر، یک دستگاه خودرو خط کشی جدید نیز توسط سازمان عمران خریداری شده، که در خط کشی‌های پیش رو بکارگیری خواهد شد.

کد خبر 4920484

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری شیراز شیراز ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا ایلام شهرکرد ماه مبارك رمضان گرگان بیرجند زلزله کمک به نیازمندان مواسات بارش باران سازمان عمران خط کشی شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک گفت: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر شهری، با هدف ارتقای سطح کیفی معابر و به ‌منظور هدایت اصولی آب‌های سطحی و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، عملیات جدول‌گذاری در خیابان فلسطین به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: مدیریت شهری با هدف ساماندهی معابر و نهرهای سطح شهر و زیباسازی فضاهای شهری و مناسب‌سازی پیاده‌روها و جداول، عملیات بهسازی و مرمت جداول و کانال‌های معابر را انجام می‌دهد.

وی افزود: عملیات جدول‌گذاری بعضی معابر شهری در راستای رفع آب‌گرفتگی‌های فصلی در سال‌های گذشته و ساماندهی وضعیت هدایت آب‌های سطحی اجرا می‌شود.

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک تصریح کرد: در همین راستا بیش از ۳۰۰ متر طول تبدیل جدول کانی به نهری در خیابان فلسطین در حال اجرا است.

حبیبی با اشاره به اجرای عملیات لکه‌گیری، تراش و ترمیم، روکش آسفالت در معابر دارای آسفالت قدیمی، گفت: طی چند روز گذشته نزدیک به ۱۲۰ تن آسفالت در خیابان‌های شهدا، جهانگیری و داوران برای لکه‌گیری، پخش و توزیع شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر شهری و با هدف ارتقای سطح کیفی معابر و نیز به منظور هدایت اصولی آب‌های سطحی و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، عملیات جدول‌گذاری در خیابان فلسطین به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

کد خبر 750819

دیگر خبرها

  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • میدان ونک سه طبقه می شود + جزئیات
  • میدان ونک ۳ طبقه می‌شود
  • جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • جزییات جدید از پروژه سه طبقه کردن میدان ونک
  • جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک اعلام شد
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان