Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@11:35:08 GMT

اجرای ۷۲ طرح توسعه گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۳۵۶۲

اجرای ۷۲ طرح توسعه گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبستان، عبدالرضا رضایی افزود: در حال حاضر ۷۲.۳ هکتار زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در استان وجود دارد، از این سطح حدود ۱۳ هزار تن محصول شامل خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل و گیاهان دارویی برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت به شهرستان‌های فردوس، قائن، خوسف، بیرجند و طبس اختصاص دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۷۳۰ نفر به صورت مستقیم در گلخانه‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۲ طرح گلخانه‌ای با مساحت ۹.۵ هکتار و با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال در دست اجرا است، ادامه داد: با تکمیل این گلخانه‌ها ۲ هزار تن به ظرفیت تولید گلخانه‌های استان افزوده می‌شود و ۹۵ نفر اشتغال مستقیم و ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه سال ۹۸ تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ایجاد افزایش ۷۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ها در استان منعقد شد، افزود: در طرح نهضت گلخانه‌ای، ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار و تولید ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای پیش‌بینی شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: تاکنون ۶۹۹ هکتار زمین برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان مکان‌یابی شده که ۲۱۵ هکتار در اختیار شرکت شهرک‌های کشاورزی قرار گرفته است،  همچنین از این میزان مطالعات مورد نیاز برای ۱۴۰ هکتار از گلخانه‌ها توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی انجام شده است.

رضایی عنوان کرد: از سال ۹۸ تاکنون ۳۳۳۳ میلیارد ریال طرح برای احداث گلخانه به بانک‌های عامل استان معرفی شده و برای پرداخت در حال بررسی است.

وی بیان کرد: از این میزان ۴ طرح با وسعت ۱۸.۵ هکتار و ارزش ۱۱۶۱ میلیارد ریال در کارگروه ملی مورد بررسی و تایید قرار گرفته و  تولید در واحد ­سطح، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب و سازگاری با خشکسالی از جمله مزایای گلخانه‌ها است.

کد خبر 509541 برچسب‌ها استان خراسان جنوبی کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی کشاورزی گلخانه ای گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی

هواشناسی کشاورزی، برای کشاورزان یزدی توصیه‌هایی کاربردی داشت.

مهمترین توصیه‌های کاربردی هواشناسی کشاورزی بدین شرح است:
۱. در زمان مساعد بودن شرایط جوی یعنی عدم باد و بارندگی به محلول پاشی درختان پسته برای جلوگیری از عارضه لکه پوست استخوانی پسته با استفاده از ترکیبات کلسیم دار و نیز اسید امینه و یا جلبک دریایی اقدام شود.

۲. با توجه به بارش‌های اخیر احتمال بیماری الترناریا در درختان پسته وجود دارد لذا بامشورت کارشناسان نسبت به سمپاشی با قارچکش مناسب اقدام گردد.

۳. پوشش‌های گلخانه با مواد مناسب جهت کاهش نور پوشش داده شود و مصرف کلسیم در دستور تغذیه گلخانه قرار گیرد.

۴. در مزارع گندمی که در مرحله شیری خمیری یا پرشدن دانه هستند محلول پاشی با کود‌های اسید آمینه و جلبک جهت کاهش اثرات تنش‌های محیطی

۵. واحد‌های گاو شیری جهت کاهش استرس گرمایی در ساعات با دمای بیش از ۳۰ درجه به استفاده از دستگاه‌های خنک کننده در سالن شیر دوشی و استفاده از مه پاش در واحد اقدام گردد.

۶. رها سازی بچه ماهیان گرمابی با وزن بالای ۲۵ گرم و خرید از مراکز معتبر در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در هفته جاری و در اوایل صبح

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد