Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:08:40 GMT

توسعه محور گردشگری شیراز با احداث تراموا

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۴۰۶۰

توسعه محور گردشگری شیراز با احداث تراموا

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به اینکه تراموا از آرامگاه سعدی و حافظ و نیز حرم شاهچراغ(ع) گذشته و در دو ایستگاه محل تلاقی با خطوط مترو دارد، می‌تواند در توسعه گردشگری فرهنگی و مذهبی نقش موثری داشته باشد.

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه خط یک تراموای شیراز از آرامگاه سعدی تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) و در نهایت پایانه شاهزاده قاسم ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده فاز نخست تراموای شیراز از پایانه شاهزاده قاسم تا دروازه اصفهان در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی قرارداد سه ساله‌ای که هفته گذشته با شرکت شهرآتیه به ارزش یک هزار و پانصد میلیارد تومان منعقد شد قرار است خط یک تراموای شیراز در سه فاز به بهره‌برداری برسد که تا پایان سال آینده اگر مشکلات موجود آسیبی به روند اجرای پروژه وارد نکند فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه تراموا از آرامگاه سعدی و حافظ و نیز حرم شاهچراغ (ع) گذشته و در دو ایستگاه محل تلاقی با خطوط مترو دارد، می‌تواند در توسعه گردشگری فرهنگی و مذهبی نقش مؤثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمینه‌های اجرای پایلوت سیستم هوشمند حمل‌ونقل ریلی سریع(ART) نیز درحال فراهم شدن است، ادامه داد: با توجه به اینکه از طریق مترو نمی‌توان به فرودگاه شیراز دسترسی پیدا کرد و همچنین این سیستم حمل‌ونقلی زیرساخت عمرانی چندانی نیاز ندارد گزینه خوبی است تا زمینه دسترسی شهروندان و مسافران بواسطه آن از فرودگاه شیراز تا مترو فراهم کند.

قائدی با بیان اینکه این سیستم حمل‌ونقلی فناوری جدیدی است که فعلاً تنها در کشور چین از آن استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های ART بدون راننده مسافران را جابجا کرده و از طریق مسیر مشخص برای آن در نظر گرفته می‌شود بر روی یک خط حرکت می‌کند بنابراین برای راه‌اندازی آن نیاز است مسیر جداگانه طراحی شده اتوبوس‌های مخصوص آن نیز خریداری شود.

وی همچنین با بیان اینکه همچنان مترو و اتوبوس شیراز هردو تعطیل هستند، گفت: در حال بررسی شرایط لازم برای بازگشایی سیستم حمل‌ونقل عمومی هستیم تا اگر تصمیم به بازگشایی گرفته شد، موازین فاصله‌گذاری اجتماعی و غربالگری رانندگان انجام شود.

کد خبر 422836

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تراموا شیراز شورای شهر شیراز حمل و نقل عمومي حمل و نقل هوشمند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چینی متن را به ویدئو تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، استارت آپ چینی شنگشو تکنولوژی و دانشگاه تسینگهوا از هوش مصنوعی «ویدو»(Vidu) رونمایی کرده اند که پاسخی به هوش مصنوعی Sora اوپن ای آی است. این اپلیکیشن تبدیل متن به ویدئو، با یک کلیک کلیپ های ۱۶ ثانیه ای با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل می سازد.

هرچند این ویدئوها کوتاهتر از محصول ۶۰ ثانیه ای سورا هستند. این نرم افزار جدید تبدیل متن به ویدئو در انجمنی در پکن رونمایی شد.

ژو جون محقق ارشد شنگشو و معاون رییس انستیتو هوش مصنوعی دانشگاه تسینگهوا دراین باره می گوید: ویدئو جدیدترین دستاورد یک نوآوری متکی بر خود است و در حوزه های مختلف دستاوردهایی دارد. این سیستم می تواند دنیای فیزیکی را شبیه سازی کند و ویدئوهای ۱۶ ثانیه ای با کاراکترها، صحنه ها و زمانبندی منسجم و یکپارچه بسازد.

او همچنین توضیح داد ویدئو می تواند عناصر چینی را درک کند.

طبق گزارش ها ویدو بر اساس یک معماری مدل تبدیل بصری خود توسعه یافته به نام Universal Vision Transformer (U-ViT) ساخته شده است. توسعه دهندگان اعلام کرده اند این سیستم دو مدل هوش مصنوعی Diffusion و Transformer را یکپارچه می کند.

طبق نوشته نشریه مدیوم این ساختار ویدئوهایی واقع گرایانه با حرکات دینامیک دوربین ، حالات دقیق صورت، نور و سایه های طبیعی می سازد. ژو در این باره می گوید: پس از عرضه سورا ما متوجه شدیم این سیستم به نقشه راه فنی ما بسیار نزدیک است و همین امر بیش از پیش به ما انگیزه داد تا تحقیق مان را پیش ببریم.

کد خبر 6092794 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • هوش مصنوعی چینی متن را به ویدئو تبدیل می‌کند