Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:32:41 GMT

بهره‌برداری از 3 پروِه آبرسانی عشایری در شهرستان اهر

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۴۳۹۲

بهره‌برداری از 3 پروِه آبرسانی عشایری در شهرستان اهر

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهراز اتمام سه پروژه آبرسانی تاپایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، محمد حضوری امروز در بازدید فرماندار اهر از روند اجرای پروژه‌های  عشایری شهرستان  اظهار داشت: سه پروژه آبرسانی با حفر سه حلقه چاه مجزا و اجرای پمپاژ و با بیش از 6 هزار متر لوله‌گذاری و احداث ۹۰ متر مربع منبع آب با هدف تامین آب مناطق  مناطق عشایری در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه‌های آبرسانی با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که انشاالله با تلاش‌های انجام شده و پیگیری لازم امسال  به بهره‌برداری می‌رسند که با افتتاح این سه پروژه  علاوه بر مشکل آب شرب بیش از ۷۰ خانوار و آب مصرفی احشام عشایر قشلاقات را مرتفع خواهد کرد.

فرماندار شهرستان اهر در این بازدید به اتفاق رییس اداره امورعشایر و اداره  آبفار روستایی با بازدید میدانی در جریان پیشرفت سه پروژه آبرسانی قشلاقات عشایری گویدرق، حسین کندی و دده قشلاق واقع در دهستان ورگهان از توابع بخش مرکزی اهر قرار گرفتند.

این مقام مسئول یادآور شد شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های عشایر خیز و عشایر پذیر استان آذربایجان‌شرقی است که جمعیت دوره قشلاقی شهرستان اهر حدود یک هزار و 400 خانوار با 7 هزار و 500 نفر جمعیت و در دوره ییلاقی به خاطر اینکه شهرستان اهر شهرستان عشایر پذیر است با کوچ عشایر از شهرستان‌های استان اردبیل و آذربایجان شرقی جمعیت عشایر این شهرستان به دو برابر یعنی ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت افزایش می‌یابد.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر افزود: میزان دام‌های عشایر در دوره‌های قشلاقی و ییلاقی به‌تبع افزایش جمعیت تعداد دام‌های عشایر این شهرستان به ۳۲۵ هزار رأس می‌رسد.

منبع: فارس

کلیدواژه: آب شهرستان اهر عشایر آذربایجان شرقی آب شرب قشلاقی ییلاقی شهرستان اهر سه پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان

این روز‌ها امور عشایری شهرستان آبدانان در حال اصلاح و بهسازی راه عشایری بانگنبد آبدانان است.

نوروزی مدیر امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: بیشتر راه‌های عشایری این شهرستان به دلیل بارش‌های اوایل فروردین قطع شده و تردد مردم عشایر با شهر غیر ممکن شده، با اقدامات جهادی اداره کل امور عشایری ادوات دولتی و اجاره‌ای به کار گیری شده و بیشتر راه‌های عشایری، در حال بازگشایی است.

راه‌های عشایری استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که بالغ بر ۴۱۰ کیلومتر آن مربوط به راه‌های سخت گذر عشایر آبدانان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد