Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی رئیس کارگروه آسیب‌های اجتماعی مجلس از پیگیری علت افزایش تعداد کودکان خیابانی از وزارت کشور خبر داد و نبود مدیریت یکپارچه را مهمترین علت عدم ساماندهی این قشر کودکان دانست.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، همایون هاشمی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد کودکان خیابانی در کشور به ویژه پایتخت، گفت: کودکان خیابانی جزو محروم‌ترین و آسیب پذیرترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند که حضور آن‌ها در خیابان‌ها تشدید آسیب‌های اجتماعی را در پی داشته و در معرض انواع آسیب‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کارگروه آسیب‌های اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید میان کودکان خیابانی و کار تفکیک قائل شد، افزود: کودکان کار و خیابانی آینده‌سازان ایران هستند و می‌توانند نقش موثری در بهبود وضعیت کشور داشته باشند بنابراین باید با تمامی توان از آن‌ها حمایت کنیم.

وی با هشدار نسبت به اینکه کودکان خیابانی و کار در معرض انواع سوء‌استفاده‌ها و آسیب‌ها قرار دارند، تصریح کرد: افراد سودجو یا باند‌های توزیع مواد مخدر به راحتی کودکان کار و خیابانی را مورد استثمار قرار می‌دهند و از آن‌ها بهره‌گیری می‌کنند و در شرایط نامطلوبی از نظر تغذیه و بهداشت قرار دارند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهکار‌های مختلفی در سطح بین المللی برای مبارزه با کار کودک پیش‌بینی شده است، گفت: در ایران هم برنامه‌های خوبی مدنظر قرار گرفته و دستگاه‌های متولی باید به گونه‌ای در مسیر اجرای این برنامه‌ها گام بردرند که شاهد حضور کودکان در خیابان‌ها نباشیم.

هاشمی با بیان اینکه آسیب کودکان کار و خیابانی با سایر آسیب‌های اجتماعی قابل مقایسه نیست، ادامه داد: کودکان خیابانی به دلیل محرومیت و فقر اقتصادی خانواده به تکدی‌گری در خیابان‌ها روی آوردند و می‌طلبد دولت و مردم با شناسایی و حمایت اقتصادی مناسب از خانواده‌ها نسبت به توانمندسازی آن‌ها اقدام و از حضور آن‌ها در خیابان‌ها جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید وظیفه شهرداری‌ها را در ساماندهی کودکان خیابانی فراموش کرد، گفت: شهرداری‌ها در رابطه با ساماندهی کودکان خیابانی و متکدی وظیفه خطیری دارند و همچنین سازمان امور اجتماعی که نقش دیده‌بان، ناظر عالی و سیاست‌گذار کلان دارد و در وزارت کشور مستقر است باید آسیب‌های اجتماعی از جمله کودکان خیابانی را جدی بگیرد و برای ساماندهی این قشر کودکان اهتمام جدی داشته باشد البته سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم باید همکاری هماهنگی برای توانمندسازی و ساماندهی کودکان داشته باشند.
نبود مدیریت یکپارچه مهمترین علت عدم ساماندهی کودکان خیابانی
این نماینده مردم در مجلس دهم، نبود مدیریت یکپارچه را مهمترین علت عدم ساماندهی کودکان خیابانی دانست و افزود: برای جمع آوری و ساماندهی کودکان خیابانی باید هماهنگی لازم میان دستگاه‌های متولی به وجود آید. منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کودکان کار همایون هاشمی ساماندهی کودکان خیابانی آسیب های اجتماعی خیابان ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی