Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@15:23:11 GMT

کمرنگ شدن فاصله اجتماعی دلیل اصلی افزایش کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۵۳۲۰

کمرنگ شدن فاصله اجتماعی دلیل اصلی افزایش کرونا است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به دلیل کمرنگ شدن فاصله اجتماعی از روز ۲۳ فروردین ماه یک روند افزایشی را از اوایل اردیبهشت داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری علم و فناوری بیماری کرونا ویروس یا کووید 19 از اواخر بهمن ماه سال 1398 در کشور ایران شناسایی شد و افراد زیادی به این بیماری واگیردار مبتلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، دمان و آموزش پزشکی بیش از 100 هزار نفر در ایران به بیماری کروناویورس مبتلا شده اند و تعدادی هم نیز جان خود را به علت ابتلا به این بیماری به شدت واگیردار ا دست دادند و چشم از جهان فرو بستند.

مرگ 6 هزار و 418 نفر بر اثر کرونا در کشور

در همین ارتباط کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، دمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و 680 نفر بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 101 هزار و 650 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، دمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 78 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به 6 هزار و 418 مورد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین بین بیمارانی که بستری هستند  2 هزار و 735 نفر از بیماران حال نامساعدتری دارند و تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون 81 هزار و 587 نفر از بیماران قطعی بهبود یافته و ترخیص شده ‌اند.

در همین ارتباط دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره وضعیت استان خوزستان توضیحاتی ارائه کرد.

افزایش نمونه گیری ها در مراکز جامع سلامت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: تا اوایل اردیبهشت ماه در استان خوزستان یک وضعیت باثباتی را داشتیم ولی از آن پس به دلیل کمرنگ شدن فاصله اجتماعی از روز 23 فروردین ماه یک روند افزایشی را از اوایل اردیبهشت داریم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: این افزایش روند ناشی از دو چیز است که یکی عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و دلیل دوم نیز این است که این بالا رفتن آمار افزایش نمونه گیری هایی است که انجام می شود.

ابول نژادیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تعداد نمونه هایی که در طول روز از بیماران سرپایی از مراکز جامع سلامت گرفته می شود به صورت روزانه افزایش پیدا می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد: هم اکنون در استان خوزستان 4 آزمایشگاه داریم که کارهای مربوط به کرونا را انجام می دهند که در روزهای آینده 2 آزمایشگاه دیگر هم افزوده می شود که بیماران را رهگیری می کنیم و از خانواده های افراد مبتلا نیز تست می گیریم.

وی در توضیح این بخش از سخنان خود عنوان کرد: همچنین از همکاران و افرادی که با بیماران مبتلا به بیماری کرونا ارتباط نزدیک دارند را تست می گیریم.

برخورد با اصناف متخلف

ابول نژادیان تصریح کرد: ما از یک و نیم تا 3 برابر بیماران که در بیمارستان های استان خوزستان بستری هستند بیماران سرپایی داریم که با رهگیری در مراکز جامع سلامت آنها را پیدا می کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه سخنان خود درباره وضعیت کرونا در خوزستان گفت: عمده بالارفتن تعداد مبتایان به بیماری کرونا در شهرستان های اهواز، باوی، دزفول، شوشتر و کارون است که در حال تلاش هستیم با بیماریابی فعال بار مراجعه به بیمارستان ها را کمتر کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که تا کنون هیچ محدودیت بیشتری از آنچه که مصوبه ستاد ملی کرونا است در استان خوزستان اجرایی نشده است، اظهار کرد: ما به دلیل بالارفتن آمار درخواست هایی داشته ایم که محدودیت های بیشتری قائل شویم ولی آنچه که شورای تامین استان خوزستان مصوب کرده است این است که با تشکیل گروه هایی متشکل از نیروهای انتظامی، تعذیرات، بهداشت محیط و نیروهای بسیج که به کمک ما می آیند در اماکن و اصناف هشدار و تذکر بدهند به افرادی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند یا به پروتکل های بهداشتی بی توجهی کنند این افراد با تذکر مشکل را حل کنیم و اگر مشکل حل نشد کارهای دیگر از جمله پلمپ آن صنف اقدام کنند.

ابول نژادیان اضافه کرد: با توجه به اینکه در شهر اهواز که دومین شهر حاشیه نشین کشور است مشکلی که داریم بیماری کرونا در مرکز و مناطق بالا و متوسط شهر کمتر است که ما بیماری را بیشتر در حاشیه شهر داریم که این مسئله کار را یک مقدار سخت تر کرده است چون بالاخره همشهریان ما هستند که از نظر اقتصادی و معیشتی بیشتر محدودیت دارند.

مردم از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته واهمه نداشته باشند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد: ما تلاش می کنیم که بیماریابی را به نحو احسن انجام دهیم تا این کار مدیریت شود.

فرهاد ابول نژادیان همچنین با ارائه توصیه هایی به هموطنان عنوان کرد: مردم از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته شناسایی مبتلایان به کرونا ترس و واهمه نداشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه علائم خفیف به این مراکز مراجعه کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که عده زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا به دلیل نداشتن علائم هنوز شناسایی نشده اند، تصریح کرد: مبتلایانی که امکانات اجرای اصولی قرنطینه خانگی را ندارند و افراد بیمار، سالمند و مادر باردار در منزل دارند بهتر است در خانه قرنطینه نشوند و به اقامتگاه ها مراجعه کنند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان نشان دهنده عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: دلیل دیگر نیز افزایش نمونه گیری ها است.

غربالگری چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر

ابول نژادیان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: همچنین شناسایی زود هنگام مبتلایان، درمان در روزهای نخست و قرنطینه افراد آلوده بدون علامت برای کاهش ابتلای افراد جامعه بسیار مهم است.

وی با توصیه به همه هموطنان به رعایت نکات بهداشتی بر این مطلب که مردم باید از ترددهای غیرضروری در بازارها به خصوص در روزهای پایانی ماه رمضان خودداری کنند، تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره انجام غربالگری بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان نیز گفت: در مرحله اول غربالگری از جمعیت بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان، حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر غربالگری شدند.

ابول نژادیان در پایان سخنان خود اظهار کرد: همچنین در مرحله دوم غربالگری کاهش آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا از مهمترین اهداف مقابله با کرونا ویروس است نیز انجام می شود.

انتهای پیام/ا

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز استان خوزستان ابول نژادیان بیماری کرونا سخنان خود هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان

ایسنا/خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از انتخاب و تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن در فرهنگ شهر اهواز به متقاضیان این طرح خبر داد.

میثم آذرسا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن به منظور انجام فرایند انتخاب و تخصیص واحدهای نهضت ملی به کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام جلسه‌ای برگزار و طی این جلسه مستندسازی و اولویت‌بندی متقاضیان در پروژه‌های فاز ۱ و ۲ طرح نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز بر اساس امتیازبندی و طبق دستورالعمل‌های حاکم بر این طرح به صورت کاملاً سیستمی از سامانه جامع طرح نهضت ملی انجام شد.

وی افزود: این جلسه با حضور نمایندگان استانداری خوزستان، ستاد اجرایی فرمان (ره)، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، فرمانداری اهواز و نمایندگان ادارات حراست، بازرسی و رسیدگی به شکایات و جمعی از متقاضیان برگزار شد.

آذرسا گفت: در این آیین در فاز یک پروژه نهضت ملی مسکن فرهنگ شهر ۷۵ نفر و در فاز ۲ این پروژه ۶۰ نفر بر اساس امتیاز اولویت‌بندی شدند.

تحویل ۱۳۵ واحد مسکن تا سه ماه آینده

وی ادامه داد: با توجه به برنامه استان در سال ۱۴۰۳ این اداره کل در حال انجام و تکمیل آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی جدید و انتخاب سازندگان واحدهای نهضت ملی در شهرهای مختلف استان است و این انتخاب متناسب با متقاضیان طرح نهضت ملی در هر شهرستان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: در فاز ۱ و ۲ فرهنگ شهر تا سه ماه آینده ۱۳۵ از واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

آذرسا تکمیل این تعداد واحد را به شرط تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۳۵ واحد از فاز ۱ و ۱۸۰ واحد از فاز ۲ به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  • شهر حسینیه اندیمشک پربارش ترین نقطه خوزستان
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول