Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:18:30 GMT

حفظ لاله‌های واژگون لرستان نیازمند فرهنگ‌سازی رسانه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۵۴۱۲

حفظ لاله‌های واژگون لرستان نیازمند فرهنگ‌سازی رسانه‌ها

سید امین قاسمی روز شنبه با اعلام به رسانه ها، نقش عشایر کوچرو و گردشگران در پاسداری از این گل زیبا را انکار ناپذیر دانست و افزود: باید با اطلاع رسانی صحیح مردم را آگاه کنیم تا موجب ماندگاری این دشت ها شویم.

وی افزود: بیشترین مساحت تعلق گرفته به گل های لاله واژگون در سطح استان به دشت دالانی شهرستان الیگودرز اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: روستاهای دالانی، دورک، مور زرین، دره دایی، آب باریک، خلیل‌آباد، چغا گرگ، مورخشک، خاک بتیه، هندیله، تاپله، گلک، گیلان، ارژنک و گله مویه در برگیرنده بیشترین سطح این اثر ارزشمند در شهرستان الیگودرز و استان لرستان هستد.

وی با بیان اینکه ثبت ملی لاله های واژگون شهرستان الیگودرز به منظور حفظ این منطقه زیبا صورت گرفته افزود: متاسفانه در کنار بازدیدهای صورت گرفته از گونه زیبای لاله واژگون در دشت دالانی این شهرستان  و یا دیگر مناطق استان، به علت نبود اطلاعات کافی گاه‌ شاهد تخریب این اثر ارزشمند هستیم.

قاسمی اضافه کرد: در کنار ثبت ملی این اثر ارزشمند باید ملاحضات زیست محیطی مربوط به آن نیز مد نظر قرار گیرد و نقش رسانه ها و فعالین فرهنگی و زیست محیطی در پاسداری از این گونه زیبا ملزوم و موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان تصریح کرد: به علت کثرت جاذبه طبیعی و گردشگری در لرستان شاید این گونه زیبا چندان دیده نمی شد اما با تلاشهای صورت گرفته توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی لرستان این گونه گیاهی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از دشت‌های لرستان به گونه لاله‌های واژگون تعلق دارد.

تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اثر منقول و غیر منقول لرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی لرستان ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی لرستان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایندها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم افزایی و برون سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد بر شمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

حسینی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

کد خبر 6097064

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان