Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا فیروزجا که در مسابقات آنلاین جام ملت‌های شطرنج شرکت کرده است روز چهارم این مسابقات را با یک پیروزی و یک تساوی به پایان رساند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا و لغو مسابقات ورزشی، فدراسیون جهانی شطرنج تصمیم گرفت که مسابقات آنلاین تیمی جام ملل فیده را با همکاری سایت شطرنج chess.com برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسابقه اکثر ستاره‌های شطرنج  جهان در قالب شش تیم‌ آمریکا، روسیه، اروپا، چین، هند و تیم منتخب جهان  حضور دارند. حضور فیروزجا و غیبت مگنوس کارلسن قهرمان جهان در بخش کلاسیک از مهم‌ترین اتفاقات این مسابقات به شمار می‌رود.

روز چهارم این مسابقات روز گذشته (جمعه) پیگیری شد که در آن فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۳ در اولین دیدار خود مقابل حریفی با ریتینگ ۲۶۳۶ قرار گرفت. فیروزجا در این بازی با مهره سفید حریف هندی را شکست داد. تیم منتخب جهان که علیرضا در آن حضور دارد با نتیجه دو و نیم بر یک و نیم بازی را به تیم هند واگذار کرد.

دور دوم در حالی آغاز شد که تیم منتخب جهان در مقابل تیم آمریکا قرار گرفت. فیروزجا در این دور مقابل ناکامورا به تساوی رسید اما بازهم تیم او با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

با این نتایج تیم منتخب جهان در رده آخر ایستاده است. تیم‌های چین، آمریکا، اروپا و هند به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند. لازم به ذکر است تیم چین موفق شده صعودش را به فینال در دو دور مانده به پایان این رقابت‌ها قطعی کند. 

کاپیتان تیم منتخب جهان، آرکادی دورکوویچ، رییس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و کاپیتان تیم اروپا گری کاسپاروف قهرمان اسبق جهان است.

این مسابقات از از ٥ تا ١٠ ماه می (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) با حضور شش تیم در حال پیگیری است. در هر تیم شش شطرنج‌باز حضور دارند و در هر دور چهار بازی انجام می‌شود. از جمله قوانین این بازی رقابت حداقل یک زن در هر مسابقه است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج علیرضا فیروزجا تیم منتخب جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دراین اردو   کشتی گیران نونهال از سراسر استان زیر نظر مربیان مجرب با انجام  تمرینات و مسابقات تمرینی و انتخابی خود را برای شرکت در مسابقات کشوری آماده می کنند.

مسابقات کشوری  دوازدهم اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد .

این اردو به میزبانی هیئت کشتی پیرانشهر ودر سالن کشتی  این شهربرگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ماجرای دست‌بند پر سروصدای مربی لیگ برتری
  • تصاویر منتخب هفته در جهان
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • سپاهان پیروزی را با تساوی عوض کرد/ کار به وقت های اضافه رسید
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • پیروزی یاران حاج صفی در یونان/ تساوی آریس برابر المپیاکوس
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور