Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:25:11 GMT

بنزین چین پشت درهای بسته مکزیک/مخازن جای ذخیره ندارند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۵۸۴۱

بنزین چین پشت درهای بسته مکزیک/مخازن جای ذخیره ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت نفت دولتی مکزیک، پیمکس، اخیراً در مورد ممنوعیت واردات بنزین توسط بخش بین المللی خود اعلامیه‌ای را صادر کرده است که این امر موجب تشدید نگرانی‌ها در مورد چشم انداز مازاد عرضه در آسیا وضعیت بازار سوخت موتور شده است.

این نگرانی‌ها در اواخر دو هفته قبل، با حدس و گمان‌ها حول توقف پرداخت‌های شرکت دولتی نفت مکزیک به زیرمجموعه‌اش، PMI، برانگیخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤسسه انرژی پلاتس مطرح کرد که شنیده‌ها حاکی از آن بود که شرکت نفت دولتی مکزیک بر واردات سوخت زیرمجموعه اش شرایط اضطراری اعلام کرده است، گرچه جزئیات بیشتری توسط این شرکت‌ها بیان نشده است.

افت ۱۲ درصدی واردات بنزین مکزیک

این موضوع به علت کاهش شدید تقاضای مکزیک برای بنزین و فراورده‌های نفتی، در پی اعمال محدودیت‌های تردد در سطح بین المللی با هدف کاهش شیوع ویروس کرونا رخ داد. طبق داده‌ها، مجموع فروش بنزین از شرکت نفت دولتی مکزیک و بخش خصوصی، آخرین بار در هفته منتهی به ۲۷ مارس با افت ۱۲ درصد به پایین‌تر سطح سال یعنی ۷۰۱ هزار بشکه در روز رسیده بود.

پس از آن شرایط وخیم‌تر شده، بطوری که با ظرفیت محدود ذخایر خشکی این کشور، تانکرهای رنج متوسط (MR) حامل بنزین تا یک ماه تمام منتظر تخلیه باقی ماندند. به گفته منابع معتبر این کشور با مشکل مازاد عرضه روبرو است و ظرفیت مخازن ذخیره آنها تکمیل شده است. قرار است که محدودیت‌های تردد در مکزیک تا پایان ماه مه ۲۰۲۰ برداشته شود. با تلاش مکزیک جهت مدیریت موقعیت مازاد عرضه، محموله‌هایی که معمولاً از آسیا به مکزیک فرستاده می‌شوند در منطقه معطل باقی خواهند ماند.

رشد ۳۷.۶ درصدی صادرات بنزین چین

از شروع سال جاری میلادی، شرکت نفت دولتی مکزیک خریدار بنزین آسیا بوده است، چرا که قیمت‌های کم این محموله‌ها باعث جذابیت آن برای این کشور شده است. در ماه مارس شرکت ۵ الی ۶ محموله بنزین از آسیا خریداری کرد که انتظار می‌رفت تا آوریل تخلیه شوند.

مکزیک همچنین چهارمین خریدار بزرگ بنزین چین در ماه مارس بود، بطوری که داده‌های چین ۳۷.۶ درصد رشد سالانه در صادرات بنزین (۱۴۱ هزار متریک تن) را نشان می‌دهد. با بازتاب تضعیف بازار بنزین آسیا، انتظار می‌رود که بازار آن در آینده نزدیک در ساختار کانتگو شدید باقی بماند. به گفته منابع فارغ از اینکه بنزین در حال حاضر چقدر ارزان باشد، برای خرید محدودیت وجود دارد، چرا که اجاره مخزن ارزان نیست و همچنین میزان تقاضا روند کاهشی دارد.

کد خبر 4918721

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات بنزین قیمت بنزین مکزیک چین ویروس کرونا ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران سهام عدالت قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی آزادسازی سهام عدالت بورس بازار سرمایه تولید نفت ایالات متحده آمریکا بازار سهام قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جز محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جز فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانو افزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جز آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 6097114 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت