Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@03:37:11 GMT

واردات نفت چین در آوریل هم افزایشی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۶۳۱۷

واردات نفت چین در آوریل هم افزایشی شد

خبرگزاری آریا - واردات روزانه نفت خام چین در ماه آوریل سال جاری میلادی در پی افزایش تقاضا برای سوخت دوباره افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن و سنگاپور، واردات روزانه نفت خام چین در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن (مارس)، دوباره افزایش یافت، زیرا با کاهش آثار شیوع ویروس کرونا در این کشور آسیایی و به دنبال آن بهبود تقاضا برای سوخت، پالایشگاه‌ها تولید خود را افزایش دادند؛ این در حالی است که قیمت‌های جهانی نفت خام همچنان زیر فشار کاهش مصرف و بالا رفتن سطح ذخیره‌سازی‌ها در دیگر نقاط جهان در سطوح پایین داد و ستد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس جدول آماری اداره کل گمرک چین که روز پنجشنبه هفته گذشته (18 اردیبهشت‌ماه) منتشر شد، مقدار واردات نفت خام در ماه آوریل، 40 میلیون و 430 هزار تن معادل 9 میلیون و 840 هزار بشکه در روز بود.
مقدار واردات نفت چین در ماه آوریل بیشتر از رقم روزانه 9 میلیون و 680 هزار بشکه‌ای ماه مارس است، اما بسیار کمتر از روزانه 10 میلیون و 640 هزار بشکه آوریل سال 2019 است.
واردات چهار ماه نخست امسال به 167 میلیون و 610 هزار تن یا میانگین روزانه 10 میلیون و 110 هزار بشکه رسیده که 1.7 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
پالایشگاه‌های نفت، با افزایش فعالیت‌های تجاری و رفع محدودیت‌های مسافرتی در داخل کشور، روند تولید نفت خام را افزایش داده‌اند.
تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تقاضای سوخت چین در سه ماه دوم سال، نسبت به سه ماه نخست بهبود یابد و به سطح تقاضای پارسال برسد.
ونگ ژائو، تحلیلگر نفت موسسه سابلیم اینفو در این باره گفت: تقاضای سوخت در چین در حال بهبود است، اما هنوز به سطح پارسال نرسیده است.
وی افزود: در همین حال، بازار هنوز در حال جذب ذخیره سوخت باقیمانده از زمان شیوع ویروس کروناست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماه آوریل هزار بشکه نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران