Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها در هر کوچه و برزنی از مساجد تا تکایا و منازل، عطر همدلی و مواسات پیچیده است و پیر و جوان در تکاپو برای فراهم کردن بسته‌های معیشتی اقشار آسیب‌پذیر هستند تا این اقدامشان علاوه بر دستگیری همنوع، لبیکی باشد بر تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و رزمایش همدلی.

خبرگزاری فارس- بیرجند؛ ویروس کرونا زمستان سال گذشته از چین شیوع پیدا کرد و ناخواسته مهمان جهان شد و با گذشت چندین ماه همچنان در حال تاخت و تاز است و زندگی بشریت را با خطری جدی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای کرونایی هم تلخ و هم شیرین است، از دست دادن عزیزان در اثر بیماری کرونا روزهای سختی را برای برخی‌ها رقم می‌زند اما روزهای شیرین هم با به‌هم پیوستن دست‌ها و گره‌خوردن قلب‌ها برای کمک به هم‌نوعان اتفاق می‌افتد، این روزهای تلخ و نفس‌گیر کرونایی هر ثانیه‌اش فرصتی برای مهربانی است.

سخنان خیرخواهانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان در اوج صدمات روحی، روانی و اقتصادی، اجتماعی بیماری همه‌گیر کرونا بار دیگر بارقه‌ای از امید به الطاف خداوندی و لزوم توجه بیشتر به نیازمندان در مواقع بروز بحران‌ها را در دل‌ها زنده کرد.

رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند: ماه رمضان در پیش است و چه خوب است که رزمایش گسترده‌ای در کشور برای همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا رخ دهد که اگر انجام شود خاطره خوشی در ذهن مردم خواهد داشت.

فرمان که رسید همه بسیج شدند...

فرمان که رسید همه کشور بسیج شدند، بسیج برای لبیک به فرمانی که دستور مهربانی به وقت کرونا را داده است، موج همدلی در قالب «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه» ایجاد شد، اینجا بود که یک دست هم صدا پیدا کرد آنجا که دستی را به مهربانی فشرد.

سختی‌ها شیرین می‌شود وقتی مهربانی به میدان می‌آید، سفره مهربانی به وسعت دل‌های آسمانی در گوشه و کنار کشور برپا شده است، همه دست به دست هم داده‌اند، فرقی ندارد غنی هستند یا نیازمند همه در این خوان رحمت و مهربانی سهیم شده‌اند.

همدلی با هموطنان در رزمایش «کمک مؤمنانه» آنقدر پویا و با اشتیاق در مسیر خود حرکت می‌کند که اقشار مختلف مردم و مسؤولان را پای کار آورده است و کرونا با تمام نامهربانی‌هایش در حال ثبت رکوردی جدید از موج مهربانی در نقاط مختلف ایران اسلامی است.

این روزها در هر کوچه و برزنی از مساجد تا تکایا و منازل، عطر همدلی و مواسات پیچیده است و پیر و جوان در تکاپو برای فراهم کردن بسته‌های معیشتی اقشار آسیب‌پذیر هستند تا این اقدامشان علاوه بر دستگیری همنوع، لبیکی باشد بر تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و رزمایش همدلی.

حال و هوای گوشه و کنار کشور ایران اسلامی پر از صحنه‌هایی است که مردم، بسیجیان، طلاب و خیران به میدان آمده‌اند تا خدای ناکرده آب در دل کودکان تکان نخورد و با خاطره و صحنه و تاریخی پر افتخار و زیبا کرونا بی‌رحم را پشت سر گذاشته و کرونای مهربانی در جهان به نام خود ثبت کرده‌اند.

به وقت همدلی در روزهای کرونایی

گروه‌های جهادی و خودجوش در پایگاه‌های بسیج، مدارس، مساجد و تکیه‌ها اقدام به تولید ماسک، دستکش و سایر اقلام بهداشتی می‌نمایند و به‌صورت رایگان در میان خانواده‌های نیازمند و حاشیه‌نشین شهر توزیع می‌کنند تا فقر و تنگدستی عاملی نباشد برای قدرت یافتن بیماری کرونا در جامعه باشد.

گندزدایی معابر شهری و مکان‌های پرتردد و توزیع بسته‌های حمایتی، تهیه اقلام بهداشتی و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش از مهم‌ترین اقدامات گروه‌های جهادی سپاه و بسیج در طول دو ماه گذشته است، جهادگرانی که بدون هیچ مزدی پا در این عرصه گذاشته و وقت و انرژی خود را برای مقابله با کرونا به‌کار می‌گیرند.

برخی مالکان مجتمع‌ها و واحدهای تجاری در نقاط مختلف استان به‌علت شیوع ویروس کرونا، تعطیلی واحدهای صنفی بازار و افت فروش برای جلوگیری از ضرر و زیان کسبه به‌صورت خودجوش اجاره یک تا چند ماه را بخشیدند تا سهمی برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند.

سخاوت در روزهای تلخ‌کامی/ اجاره بهای ۱۸ باب مغازه بخشیده شد

مالک یک مجتمع تجاری در شهر حاجی‌آباد زیرکوه، اجاره بهای دو ماه از مغازه‌هایش را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به مستأجرانش بخشید.

این مجتمع تجاری ۱۸ باب مغازه دارد که همه مستأجرانش، اجاره این دو ماه را پرداخت نخواهند کرد.

مالک این مجتمع تجاری، هدف خود را از بخشش اجاره‌بهای فروردین و اردیبهشت‌‌ماه، سهیم بودن در مهار بحران کرونا با کمک در خانه ماندن کسبه و رعایت بهداشت فردی عنوان کرد.

وی از دیگر اهداف خود از این اقدام پسندیده را کمک به کسبه و تشویق دیگر مالکان دانست و گفت: توصیه من به دیگر مالکان، کمک به کسبه است تا در مخارج زندگی به مشکل برنخورند.

وی اضافه کرد: ویروس کرونا موجب تعطیلی و کسادی بازار شده است و از این رو برای همکاری و حمایت از این کسبه اجاره فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه را دریافت نمی‌کنم و امیدوارم دیگر مالکان نیز با کسبه همکاری کنند.

کمک مؤمنانه به سبک بنیاد مستضعفان

بنیاد مستضعفان برای کاهش آسیب‌های شیوع بیماری کرونا و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، علاوه بر کمک‌های غیرنقدی، تاکنون سه میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان کمک نقدی به خراسان‌جنوبی پرداخت کرده است.

این بنیاد به این منظور دو میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و یک میلیارد تومان به استانداری خراسان‌جنوبی و ۱۷۶ میلیون تومان در قالب ۸۷۸ عدد کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی بین خانواده‌های زندانیان استان توزیع کرده است.

همچنین بنیاد مستضعفان بیش از شش هزار بسته حمایتی بین خانواده‌های نیازمند و افراد آسیب‌دیده از کرونا در خراسان‌جنوبی توزیع کرد و دو هزار بسته هم قرار است به‌زودی در شهرستان درمیان توزیع کند.

این بنیاد علاوه بر بخشش اجاره‌بهای املاک تجاری خود در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت، تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی نیز به مشاغل متضرر از کرونا پرداخت می‌کند.

هزینه ازدواج فرزند جانباز «بیرجندی» صرف نیازمندان شد

در پی شیوع کرونا تالارها و رستوران‌ها تعطیل شدند و به‌دنبال آن بسیاری از مراسمات عروسی نیز لغو شد. اما در این بین برخی زوج‌های جوان از غافله عقب نمانده و ازدواج آسان را برگزیدند.

در این روزهای کرونایی و لغو مراسم‌ها مبنی بر عدم تجمعات، بسیاری از جوانان ایران اسلامی رهی خانه بخت شدند اما به شیوه‌ای متفاوت! این جوانان هزینه عروسی خود را در راه کمک به نیازمندان، تهیه اقلام بهداشتی، تهیه بسته‌های معیشتی و غیره صرف کردند.

هفته گذشته زوج جوان ایثارگر بیرجندی هزینه‌های مراســـم ازدواج خـــود را بـــه نیازمنـــدان شمال شهر بیرجنـــد اهدا کردند.

آقای مرتضی زراعتکار و همسرش بخشی از این هزینه را برای تهیه چهل بسته معیشتی برای نیازمندان و بخش دیگری را برای اعطای وام قرض‌الحسنه به این افراد در اختیار هیئت امنای مسجد امام هادی(ع) شمال شهر بیرجند قرار دادند.

این زوج خیر هدف از این اقدام خود را عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص همدلی مؤمنانه و کمک به اقشار آسیب‌پذیر در شرایط کرونایی اعلام کردند.

 بخشش اجاره بهای ۱۳۵واحد تجاری شهرداری قاین

شهردار قاین گفت: برای مقابله با ویروس کرونا، اجاره بهای یک و نیم ماهه فروردین تا نیمه اردیبهشت سال ل۹۹ برای ۱۳۵ واحد تجاری شهرداری قائن از سوی شهرداری با همکاری و مصوبه شواری شهر قاین بخشیده شد.

ایوب‌نژاد مقدار این اجاره بهای یک و نیم ماهه را ۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از بازاریان می‌خواهیم تا با تعطیلی واحد‌های غیرضروری به شکست سریع‌تر ویروس کرونا کمک کنند.

وی همچنین در خصوص ضدعفونی معابر شهری قاین، گفت: از ابتدای ورود ویروس کرونا تاکنون بیش از سه هزارلیتر ماده ضدعفونی تهیه کردیم که با همکاری گروه‌های جهادی، پایگا‌های بسیج و شبکه بهداشت و درمان کار ضدعفونی به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

شهردار قاین افزود: در شهرداری قاین همچنین تاکنون بیش از سه هزار بطری ماده ضدعفونی سطوح تولید و در بین کارکنان شهرداری و برخی ادارات توزیع شده است.

همدلی آزادگان برای کمک به نیازمندان

غلامرضا رخشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: آزادگان استان خراسان‌جنوبی با برگزاری مراسم گلریزان در رزمایش «مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه» شرکت کردند.

 وی با بیان اینکه آزادگان استان با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود برای حمایت از نیازمندان در ماه مهربانی به رزمایش کمک مؤمنانه پیوستند، بیان داشت: در این مراسم خیران ایثارگر در راستای بیانات رهبری مبنی بر «مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه» کمک‌های مالی خود را جهت کمک به نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از ویروس کرونا اهدا کردند.

مسؤول هیئت فرهنگی مذهبی آزادگان بیرجند با اعلام اینکه در نخستین مرحله رزمایش مواستات بسته‌های معیشتی برای نیازمندان در آخرین روز ماه شعبان توزیع شد، اعلام کرد: مرحله دوم رزمایش همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) توزیع می‌شود.

رخشانی خاطرنشان کرد: ایثارگران استان خراسان‌جنوبی همانگونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس با تبعیت از بیانات امام خمینی(س) حماسه آفریدند امروز نیز تحت فرمان رهبری در اجرای رزمایش «مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه» پیشگام هستند.

بیماری کرونا با تمام بدی‌هایش جلوه‌هایی از ایثار را به نمایش گذاشت که با وجود هجمه‌های زیاد دشمنان و با گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس شاید برخی فکر آن را نمی‌کردند که اینقدر همبستگی میان مردم ایران هنوز هم پررنگ باشد.

اگرچه این روزها برای جهان تلخ بود؛ اما مردم ایران در آزمون کرونا خوش درخشیدند و نشان دادند که با وجود تمام مشکلات تحریم‌های دشمنان که حتی اجازه ورود تجهیزات پزشکی به ایران را نمی‌دادند می‌توانند با تکیه بر توان داخلی و همدلی و همراهی، دشمن را به هر میزان که پیچیده و زوایای پنهان داشته باشد، مغلوب سازند.

سهم شما در این یاری مؤمنانه چقدر است؟

در این رزمایش همه می‌توانند یاریگر باشند و در کمک مؤمنانه به همنوعان خود مشارکت داشته باشند به‌همین منظور چندین راه ارتباطی برای دریافت‌ کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در نظر گرفته است.

شماره گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* و همچنین شماره گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ و اپلکیشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا را از روش‌های کمک غیرحضوری برای کمک در این طرح و شماره حساب‌های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ بانک ملی شعبه دادگستری بیرجند و همچنین شماره حساب ۰۱۰۲۱۰۲۸۹۱۰۰۵ بانک صادرات مرکزی بیرجند در خدمت خیران خواهد بود.

مردم نوعدوست می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب ۹۹۹۹۹ هلال‌ احمر نزد تمامی بانک‌ها اهدا کنند و همچنین شماره کارت‌های ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ نزد بانک ملت و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ نزد بانک رفاه کارگران آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب  ۴۲۱۳-۴۳-۵۵۵۵۵۵۵- ۱۳ و شماره کارت ۶۲۷۳-۸۱۱۱-۴۹۱۲-۳۶۴۵ و شماره شبا ir۳۷۰۶۳۰۴۲۱۳۰۴۳۰۵۵۵۵۵۵۵۰۱۳ بانک انصار به‌نام کمک‌های مردمی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی واریز کنند.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی کمک مومنانه کرونا اشتغال اصناف ضربه بسته معیشتی بسیج سپاه ماه رمضان رهبر انقلاب نیمه شعبان مواسات همدلی بخشش اجاره بها شهرداری قاین بنیاد مستضعفان توزیع اقلام بهداشتی ماسک دستکش هلال احمر اوقاف کمیته امداد استانداری خراسان جنوبی هزینه ازدواج نیازمندان اقشار آسیب پذیر بسته های معیشتی خراسان جنوبی بیماری کرونا کمک های نقدی کمک مؤمنانه همدلی و کمک اجاره بهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم