Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب و روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در اصفهان با شکوه خاصی توسط مردم در حال برگزاری است؛ توزیع سبد کالا و غذای گرم میان نیازمندان، تهیه غذای نذری خانگی، توزیع نان رایگان و برگزاری جشن میلاد از جمله آن است. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، دیر یا زود بیماری کرونا به دیگر بیماری‌های قابل درمان می‌پیوندند و خاطر ما را آسوده می‌کند تا آن زمان همچنان باید فاصله‌ها را رعایت کنیم، به دیدار یکدیگر نرویم و تا جایی که می‌توانیم در خانه بمانیم، رعایت همه اینها به ویژه ملاقات نکردن عزیزان‌مان کار ساده‌ای نیست اما در کنار تمام این سختی‌ها بیماری کرونا سبب شد باری دیگر متوجه شویم که در هر شرایطی در کنار هم هستیم و اجازه نمی‌دهیم سختی‌ها و بحران‌ها ما را از هم دور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه مبارک رمضان که همه ما به یاری همدیگر نیاز داریم اما برخی‌ها به کمک‌های بیشتری نیاز دارند در شرایط عادی سیل کمک‌های مردمی به سوی نیازمندان می‌آمد و آنها در این ماه تنها نمی‌ماندند، قبل از آغاز ماه مبارک رمضان کمی دلواپسی داشتیم و شاید باورمان نمی‌شد که امسال نیز ماه مبارک رمضان با همان حجم یاری و حتی بیشتر برگزار شود.

با وجود اینکه بیماری کرونا شرایط کشور را تحت تاثیر قرار داد و مردم برای حفظ سلامتی خود مجبور به رعایت فاصله‌ها و در خانه ماندن شدند اما دست از کمک به یکدیگر نکشیدند و در کنار هم ماه رمضان را همچون سالهای قبل و حتی پربارتر برگزار کردند.

میلاد امام حسن(ع) نیز در این ماه مزید بر علت شد تا کمک‌های مردمی بیشتری روانه منازل نیازمندان شود و آنها را در این روز بزرگ همراهی کند، بدون شک دعای خیر مردمی که این کمک‌ها را دریافت می‌کنند همان پاداشی است که چشم انتظارش هستیم.

توزیع غذای گرم و سبد کالا در شب میلاد امام کریمان

جمعی از خیران شهر اصفهان در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) سبد کالا و یک وعده غذای گرم در میان نیازمندان این شهر توزیع کردند.

یکی از جوانان داوطلبی که در تهیه و توزیع غذا و سبد کالا میان نیازمندان در این طرح مشارکت کرده است به خبرنگار تسنیم گفت: امسال هم سعادت نصیبمان شد و در کنار خیران اصفهانی قرار گرفتیم تا در توزیع سبد کالا و غذای گرم میان نیازمندان همکاری کنیم. وقتی در کنار این عزیزان قرار می‌گیریم متوجه می‌شویم که چه آدم‌های خوبی در کنار ما هستند و با وجود اینکه جایگاه شغلی و مالی خوبی دارند اما آنقدر متواضع هستند که خود را در کنار همه مردم می‌بینند.

یکی دیگر از افراد مشارکت کننده در این طرح گفت: در شب میلاد امام حسن(ع) با همکاری جمعی از خیران اصفهانی که همه ساله در این روزها به یاری نیازمندان می‌آیند؛ تعداد قابل توجهی سبد کالا میان نیازمندانی که از قبل شناسایی شده بودند توزیع کردیم، وقتی مردم از ما قدردانی کرده و دعایمان می‌کردند بی اختیار اشک شوق ریختیم، ما فقط وسیله‌ای هستیم که خدا به واسطه ما به نیازمندان کمک می‌کند.

کمک‌های مومنانه جوانان مکتب الصادق (ع) اصفهان به روایت تصویرپرچم مزین به نام امام حسن مجتبی(ع) بر گنبد حرم حضرت معصومه(س) به اهتزاز درآمد14 هزار پرس غذا به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) میان نیازمندان قمی توزیع می شود

توزیع نان رایگان در روز و شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

در روز و شب میلاد امام حسن(ع) برخی از نانواهای شهر اصفهان میان نیازمندان و مردم نان رایگان توزیع کردند؛ آنها با پخت نان در این روز مردم روزه دار را مهمان کردند.

یکی از نانوایان اصفهانی در این مورد گفت: ما هر سال در روز ولادت امام حسن (ع) نان را رایگان به مردم می‌دهیم، در میان مردم نیازمندان زیادی هم هستند، امسال هم با  توجه به شرایط بیماری خیلی از مردم در کسب و کارهایشان با مشکل مواجه شدند، کاری که ما انجام می‌دهیم کار کوچکی است اما همین  از دستمان برمی‌آید؛ امیدوارم امام کریمان ما را هم ببینند و دستمان را بگیرند.

وی با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی را در تهیه و توزیع نان رعایت می‌کنند، افزود: دستکش در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم و هر چیزی که به بهداشت و سلامتی مردم مربوط باشد رعایت می‌کنیم و خیالمان راحت است که مشکلی از این بابت نداریم.

نذری‌های خانگی در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

به مناسب میلاد امام حسن(ع) خانواده‌های بسیاری اقدام به پخت نذری کرده‌اند، آنها در شب قبل از میلاد و شب میلاد امام حسن (ع) غذاهای نذری تهیه کرده و میان مردم توزیع کردند.

خانم کریمی در این مورد گفت: نه فقط ما اصفهانی‌ها بلکه تمام مردم ایران در این روز نذری تهیه می‌کنند، هر کس که می‌تواند آن را به درب منازل نیازمندان می‌برد و برخی‌ها هم میان مردم توزیع می‌کنند که البته خیلی از این مردم هم نیازمند هستند.

وی بیان کرد: ما هر سال در کوچه‌مان به صورت مشارکتی با همسایه‌ها غذاهای  نذری تهیه می‌کنیم، چند نفر از جوانان‌مان هم مسئول توزیع آن هستند و میان نیازمندان توزیع می‌کنند. روزی یکی از جوانان گفت که وقتی به یک خانواده نیازمند غذای نذری دادیم زن گریه کرد، دعایمان کرد و از اینکه بدون هیچ ادعا و تشریفاتی به درب خانه‌هایشان رفته‌ایم تشکر کرد.

این بانوی اصفهانی گفت: کار خیر وقتی که برای رضایت خدا و کمک به مردم باشد آنقدر لذت بخش است که تمایل پیدا می‌کنیم بازهم تکرارش کنیم.

کمک مومنانه جوانان جهادگر اصفهان

تعداد زیادی از جوانان جهادگر که در این روزهای بیماری کرونا کمک‌های بسیاری به مردم و شهر کرده‌اند این بار نیز در کنار هم قرار گرفتند و برای کمک به نیازمندان در روز میلاد امام حسن(ع) به تهیه و توزیع سبد کالا میان نیازمندان پرداختند.

آنها از روزها قبل با همکاری مردم کالاهای اساسی مورد نیاز را تهیه کرده و در شب میلاد امام حسن(ع) میان نیازمندان توزیع کردند.

ماه مبارک رمضان امسال نیز مانند سال‌های قبل با شکوه در حال برگزاری است، این ماه برکت و خوبی را به همراه خود می‌آورد. میلاد امام حسن(ع) که در این ماه قرار دارد نیز مزید بر علت می‌شود تا بیشتر از قبل در کنار هم باشیم.

انتهای پیام/164/ح

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلاد امام حسن مجتبی ع شب میلاد امام حسن میلاد امام حسن ع ماه مبارک رمضان میان نیازمندان بیماری کرونا توزیع کردند کنار هم غذای گرم سبد کالا کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال

دریافت 40 MB کد خبر 6090036

دیگر خبرها

  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • شکست خانگی آدانادمیراسپور برابر گالاتاسرای
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند