Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:46:29 GMT

پیش بینی خرید ۳۳۰ هزار تن گندم طی سال 99 در مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۶۸۱۷

پیش بینی خرید ۳۳۰ هزار تن گندم طی سال 99 در مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا ملکی روز شنبه در حاشیه نشست کارگروه خرید غلات و دانه‌های روغنی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: هر سال از اوایل خرداد ماه خرید تضمینی گندم در استان آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته خرید خوبی در بخش گندم صورت پذیرفت به طوری که رتبه‌ی خرید استان از سیزدهم به رتبه‌ی نهم ارتقا پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با اشاره به خریداری نزدیک به ۳۰۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان طی سال گذشته عنوان کرد: امسال خرید ۳۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان پیش بینی می‌شود که در عرضه دیم و آبی این برداشت انجام شده که البته با ادامه بارش‌ها انتظار می‌رود بیش از میزان پیش بینی شده خرید صورت پذیرد.

ملکی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تعداد سیلو، مراکز خرید گندم و عوامل اجرایی تعیین و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این مراکز نیز مهیا شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی بیان کرد: امسال ۳۲ مرکز خرید گندم در استان پیش بینی شده است و از مراکز خرید روباز استفاده نمی‌شود و تمامی مراکز خرید از ظرفیت‌های استاندارد و شرایط خوب برخوردار هستند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: کشاورزان باید پیش از تحویل گندم خود به مراکز خرید اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی تکمیل کنند تا در هنگام تحویل گندم با مشکل مواجه نشوند.

ملکی ادامه داد: کشاورزان هنگام برداشت گندم با کمباین دقت کنند تا باعث افزایش شکسته شدن گندم و اضافه شدن مواد خارجی گندم نشود چرا که تأثیر بسیاری در کاهش قیمت آن دارد.

وی در ارتباط با قیمت خرید گندم عنوان کرد: سال گذشته قیمت خرید گندم ۱,۷۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است که امسال این مبلغ به ۲,۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

ملکی اظهار کرد: میزان گندم مصرفی در استان نزدیک به ۱۵۰ هزار تن در سال است و عمده گندم تأمین شده استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود به طوری که سال گذشته از این محل به ۱۵ استان کشور گندم ارسال شده است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در ارتباط با مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه مراکز خرید مشخص شدند و مقرر شد به منظور تسریع در فرآیند خرید گندم هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های مربوطه صورت پذیرد.

ملکی افزود: هماهنگی‌های نهایی برای آغاز خرید گندم انجام شد و امیدواریم با وجود هماهنگی‌ها و دستگاه‌های عضو این کار گروه بتوان امسال خرید حداکثری گندم را نسبت به سال گذشته انجام دهیم.

کد خبر 4920718

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم سیلوی گندم ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا ایلام شهرکرد گرگان ماه مبارك رمضان بیرجند زلزله کمک به نیازمندان مواسات بارش باران استان مرکزی مراکز خرید خرید گندم سال گذشته پیش بینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری استان تولید شود.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین در رابطه با برنامه نهاد متبوعش برای تولید تخم مرغ اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

وی از فعالیت ۷۶ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان قزوین خبر داد و افزود: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد و بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همچنین از تولید ۸ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخم‌گذار استان قزوین طی ماه اخیر خبر داد و افزود: ۸ هزار و ۷۶۰ تن تخم مرغ در فروردین ماه امسال در واحدهای مرغداری تخم‌گذار این استان تولید شده است.

عطایی با اشاره به عملیات مبارزه با آفت سن مادر تصریح کرد: مبارزه با آفت سن مادر در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیک شروع شده و این عملیات به طور دقیق در سطح ۱۰ هزار و ۲۹۵ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان که قطب اصلی تولید گندم و جوی استان است، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان مبارزه انجام شده نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: همچنین اجرای طرح کشت روی پشته‌های بلند در ۴۲۶ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان البرز از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه در این طرح گندم و کلزا با دستگاه کشت روی پشته‌ های بلند ثابت و به صورت آبیاری تیپ انجام شده است، اضافه کرد: از این میزان ۴۰۰ هکتار به زیر کشت گندم و ۲۶ هکتار به کشت کلزا رفته است.

عطایی اضافه کرد: در این طرح ارقام هیدرومیل، نپتون، اکاپی، نیما و نفیس از لحاظ خصوصیات فنولوژیکی و عملکردی با هم مقایسه می‌شوند که تراکم بهینه و کاهش مصرف بذر حداقل تا ۵۰ درصد، هوادهی مناسب بوته‌ها و کاهش بیماری‌های قارچی از مهمترین مزایای این طرح است.

وی از اجرای طرح مبارزه با علف‌های هرز در ۱۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان آوج خبر داد و گفت: با توجه به سطح زیر کشت ۵۰ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان پایش این مزارع توسط کارشناسان ادامه دارد.

کد خبر 751125

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند