Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان بسیجی دانشگاه امیرکبیر طی نشستی با یکی از کارگران شرکت کنتورسازی قزوین به گفت‌وگو درباره مشکلات و مسائل کارگران این کارخانه پرداختند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، دانشجویان بسیجی دانشگاه امیرکبیر که در سال‌های اخیر پیگیری مطالبات صنفی کارگران را در دستور کار خود قرار داده‌اند، این بار طی نشستی با یکی از کارگران شرکت کنتورسازی قزوین به گفت‌وگو درباره مشکلات و مسائل کارگران این کارخانه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پرویز یوسفی در این نشست گفت: شرکت کنتورسازی از اواخر سال 86 از طریق اصل 44 خصوصی‌سازی به آقای عامری واگذار شد. پس از واگذاری این شرکت به این شخص، ایشان اقدامات خلافی را انجام داد که حالا خیلی به جزئیات آن نمی‌پردازیم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما کارگران از سال 95 شروع شد. از آن سال تمام بیمه‌های تکمیلی و تسهیلات و مزایای غیرنقدی ما را قطع کردند و کم‌کم مشکلات مضاعف ما شروع شد. همچنین حقوق هفت ماه سال 95 ما داده نشد و ما به فرض که همان حقوق را الان بگیریم، دیگر آن پول برای امسال ما ارزشی ندارد و قیمت کالاها چندین برابر شده است.

یوسفی تاکید کرد: حقوق سال 96 و همچنین 97 و 98 ما نیز به همین منوال ادامه پیدا کرد و الان نیز نزدیک 27 ماه هست که کارگران این شرکت حقوق نگرفته‌اند. حتی در صورتی که الان نیز پرداخت شود، با وجود این تورم و گرانی خیلی به درد ما نمی‌خورد.

کارگر شرکت کنتورسازی گفت:‌ این مسئله را نیز باید در نظر گرفت که پارسال از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شد و امسال نیز به نام جهش تولید و ما کارگران به خاطر این قضیه پارسال را با هر شرایطی بود شرکت را سرپا نگه داشتیم و نگذاشتیم که تولید متوقف شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز به اندازه‌ دو سال جنس در گمرک وجود دارد و با تداوم این شرایط احتمال خرابی و از بین رفتن آن‌ها زیاد است. الان که این اجناس وجود دارد، چرا باید در شرکت بسته شود و افراد زیادی را بیکار کنیم؟ اگر در شرکت بسته شود، باید ارز خارج شود و از چین ما این قطعات را وارد کنیم.

یوسفی تاکید کرد: چرا مسئولین ما نمی‌خواهند قضیه را حل کنند و به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند؟ ما از استانداری، قوه قضائیه و اداره کار بسیار دلخور و ناراحت هستیم. تنها کسی که در قزوین به حرف ما گوش کرده است، حاج‌ آقای عابدینی، امام جمعه شهر است که همیشه پای کار ما بوده‌‌اند و حرف ما را شنیده‌اند و به ما کمک‌های زیادی کرده‌‌اند ولی خب ایشان به تنهایی هم نمی‌تواند تمام مشکلات شرکت را حل بکند.

وی ادامه داد:‌ما پارسال هفت ماه جلوی استانداری می‌رفتیم ولی شخص استاندار را یک بار هم ندیدیم و بارها به ما اعلام کردند که قضیه را حل می‌کنند اما هیچ نتیجه‌‌ای تا الان نداشته است.

یوسفی افزود: قضیه شرکت کنتورسازی و مشکلات آن اینقدر بزرگ نیست که واقعا هیچ چاره و راه‌حلی برای آن وجود نداشته باشد. متأسفانه بارها از سوی صدا و سیما آمده‌اند و از وضعیت شرکت و کارگران آن فیلم‌برداری کرده‌‌اند، ولی یک برای هم پخش نشده است. اگر مشکلات ما حل شد و پیگیری‌ها انجام شد که هیچ اما اگر انجام نشد، ما مشکلات و مطالبات خود را با مقام معظم رهبری در میان می‌گذاریم.

وی افزود: در حال حاضر شرکت تعطیل است و تولید به صورت کامل متوقف شده است و استانداری و فرمانداری نیز با این امر موافق هستند و هیچ کسی از این موضوع و حقوق کارگران حرفی نمی‌زند و پیگیری‌ای انجام نمی‌‌دهد و هیچ فکری نیز به مواد اولیه که در گمرک در حال خراب شدن است، نمی‌شود. همچنین بیمه ما نیز پرداخت نشده است که ما حداقل از بیمه بیکاری استفاده بکنیم و مشکلات زیادی داریم که کاملاً ما را مستعصل کرده است. حتی در هفته گذشته نیز در مقابل دادگستری رفتیم و خواستیم که تعدادی از تجهیزات و امکانات شرکت فروخته و به مزایده گذاشته شود و حقوق کارگران از آن طریق داده شود، که فعلا خبری نشده است.

یوسفی اظهار داشت" از اوایل قضیه و پیدا شدن مشکلات مربوط به ما، تنها ما خودمان پیگیری می‌کردیم و هیچ کس یا نهادی پیگیر وضعیت ما نبود و حتی آقای ضرغامی به عنوان نماینده‌ قوه قضائیه به شرکت آمدند و گفتند که پیگیر مشکلات شرکت و کارگران خواهند شد و حتی از وضعیت شرکت فیلم‌برداری نیز کردند و ما منتظریم زودتر این پیگیری انجام شود.

وی گفت: راه‌حل برای مشکلات شرکت و کارگران شرکت کنتورسازی زیاد است اما کسی همکاری در این زمینه نمی‌کند. بانک‌های زیادی از جمله بانک سرمایه و همچین سهام‌داران زیادی اعلام همکاری کردند که مسئولین با آن‌ها همکاری نکردند و اصلاً اراده‌ این کار وجود ندارد و وضعیت شرکت همچنان نامطلوب است و کارگران آن بیکار شده‌اند و با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران قزوین دانشجویان دانشگاه شرکت کنتورسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران