Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا بیاناتی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: از تماس‌های ثبت شده در مرکز کنترل فرماندهی این سازمان ۱۳۶ هزار و ۴۹۷ تماس مزاحمت بود که این رقم نسبت به سال ۹۷ متأسفانه ۱۶ درصد رشد داشته است.

بیاناتی بیان داشت: از تعداد عملیات انجام شده در سال گذشته تعداد یک هزار و ۹۴۵ مورد کنترل، مهار و اطفا آتش سوزی‌های مختلف بوده که در مقایسه با آمار سال ۹۷ دارای رشد یک درصدی است که این افزایش حداکثری در اماکن مسکونی، مراکز تجاری و پوشش‌های گیاهی بوده است

او اضافه کرد: با توجه به بارش‌های مناسب سال‌های اخیر و با گرم شدن هوا رشد گیاهان خودرو در مراتع و سطح شهر و باغات افزایش چشمگیری یافته و در اثر بی احتیاطی شهروندان آتش سوزی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش نشانی همدان افزود: پارسال تعداد یک هزار و ۶۰۱ مورد عملیات امداد و نجات انجام پذیرفته که نسبت به سال ۹۷ شاهد کاهش ۵ درصدی این نوع فعالیت‌ها هستیم.

او گفت: عمده عملیات سال ۹۷ محبوس شدن افراد در آسانسور‌ها بوده که این امر در اکثر موارد به دلیل نوسانات یا قطعی برق اتفاق افتاده و خوشبختانه در سال ۹۸ با کاهش قطع برق مواجه بوده‌ایم.

بیاناتی ادامه داد: یکی از موضوعات و وظایف مهم و حساس این سازمان نظارت بر ایمنی اماکن و ساختمان‌ها در مقابل حریق و حوادث در تمام مراحل ساخت و ساز و بهره برداری است لذا به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر سازمان، در حوزه پیشگیری و ایمنی نظارت و کنترل جدی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ د 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی خدمات ایمنی سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از وقوع آتش‌سوزی گسترده در یک‌مغازه شارژ سیلندر گاز و کنترل آن از سوی آتش‌نشانان خبر داد.

هادی عیدی‌پور امروز، ۱۲ اردیبهشت با اعلام‌ وقوع این حادثه در خیابان حضرتی‌ و سرایت آتش به طبقه فوقانی انبار مجاور آن بیا کرد: این واقعه ساعت ۱۸:۵۹ دقیقه امشب به مرکز ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله پس از دریافت گزارش، ۹ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۳۲ آتش‌نشان به همراه ۱۲ دستگاه خودرو در این عملیات حضور داشتند، تصریح کرد: آتش‌نشانان پس از تخلیه منازل و تصرفات مجاور و انتقال افراد به مکان امن اقدام به اطفاء آتش کرده و از سرایت آن به سایر مکان‌های مجاور و خسارات بیشتر پیشگیری کردند.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین