Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@04:23:35 GMT

توصیه‌های رئیس سازمان بورس به صاحبان سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۷۲۲۹

توصیه‌های رئیس سازمان بورس به صاحبان سهام عدالت

حسن قالیباف اصل در نشست خبری "ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت" با بیان این که بازار سرمایه به مامنی برای مردم برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است، گفت: این میزان پول به هر سمت دیگری برود باعث تورم در جامعه می‌شود. اما زمانی که وارد بازار سرمایه می‌شود باعث رونق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سهامدار عمده سهام را عرضه می‌کند و از پولی که جمع می‌کند می‌تواند پروژه‌ای جدید آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز‌ها وقتی صحبت از رشد بازار سرمایه می‌شود، برخی سعی می‌کنند آن را زیر سوال ببرند. سازمان بورس نمی‌تواند جلوی کسی را بگیرد، ناظر بازار بر بازار نظارت می‌کند؛ ما سال‌ها تلاش کردیم سفره بازار سرمایه بزرگ شود و مسئولیت با خود سرمایه‌گذار است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این که سرنوشت شاخص بورس به تحولات آینده بستگی دارد، اظهار کرد: قیمت هر سهم براساس انتظارات مشخص می‌شود. درواقع عرضه و تقاضا در بازار قیمت را مشخص می‌کند. در حال حاضر باید به افزایش قیمت‌ها در بازار سرمایه به عنوان یک فرصت برای بنگاه‌های اقتصادی نگاه کرد.

قالیباف با تاکید بر این که بازار سرمایه فرصت بی نظیری را برای رشد اقتصاد ایجاد کرده است، اظهار کرد: بنگاه‌ها باید از این فرصت استفاده کنند. این که برخی قیمت‌ها بی رویه بالا می‌رود، مسئولیتش با سرمایه گذار است که سهمی را ارزان نخرد.

وی با اشاره به شعار سال جاری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان جهش تولید را برای امسال انتخاب کرده است و اصل اولیه تولید تامین مالی است که فرصت آن در حال حاضر در بازار فراهم بوده است. در واقع مسیر اصلی جهش تولید از بازار سرمایه است و من توصیه می‌کنم بنگاه‌ها و هولدینگ‌ها از این فرصت استفاده کنند.

صدور ۳۰ میلیون کد بورسی برای مشمولین سهام عدالت

قالیباف در ادامه با بیان این که تعداد مشمولان سهام عدالت حدود ۵۰ میلیون نفر است، اظهار کرد: این به این معنی است که ۵۰ میلیون سهام‌دار جدید به بازار سرمایه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۹ شرکت در پرتفوی سهام عدالت هستند که شامل ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی می‌شود. ارزش شرکت‌های بورسی ۴۹۰ هزار میلیارد تومان است. ۳۰ شرکت سرمایه‌گذار استانی هستند که سهام‌دار ۱۳شرکت غیربورسی محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: افرادی که غیر مستقیم سهام عدالت خود را مدیریت کنند به نوعی از طریق ۳۰ شرکت سرمایه گذار استانی وارد بورس می‌شوند، زیرا این ۳۰ شرکت موظف هستند برای پذیرش در بورس یا فرابورس اقدام کنند و سهام شرکت‌های سرمایه گذار استانی قابلیت معامله را پیدا می‌کند.

قالیباف با بیان این که ارزش سهام عدالت ۱۴ سال پیش یک میلیون تومان بود، اظهار کرد: این رقم در حال حاضر رقم بالایی شده است و روزی که آزادسازی صورت بگیرد رقم نهایی اعلام می‌شود. بهتر است مردم برای فروش آن عجله نکنند.

در ادامه مراسم حسین فهیمی - سخنگوی آزادسازی سهام عدالت - با بیان این که افرادی که قصد مدیریت مستقیم سهام خود را دارند باید در سامانه اعلام کنند، گفت: حدود ۵۰ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند و تاکنون برای حدود ۳۵ میلیون نفر که مشخصات هویتی آن‌ها از سوی ثبت احوال تایید شده بود و شماره شبای آن‌ها ثبت شده بود، کد بورسی صادر شده است.

وی با بیان این که مراکز احراز هویت برای سامانه سجام به دو هزار مرکز ارتقا یافته است، گفت: در هفته جاری احراز هویت غیر حضوری هم اضافه می‌شود. این که مشمولین چگونه سهام خود را به فروش برساندند بعد از هشتم خرداد مشخص می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بورس شاخص سهام آینده بورس سهام عدالت سرمایه گذار بازار سرمایه سازمان بورس سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

سهامداران امروز فروشنده این نمادها بودند

جدیدترین خبر از حراج سکه

 

این بازار بعد از ۷ ماه نزولی خواهد شد!

 

نرخ حواله و اسکناس دلار چقدر شد؟

 

تحقق سود ۱۲۸۵۶ ریالی برای این نمادبورسی

 

 کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟

ترمز فروش این شرکت کشیده شد

 

سرخطی های فردا کدام نمادها هستند؟

 

زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

 

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟