Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز  بیشتر از عملیات تروریستی مزدوران وابسته به بیگانگان در کردستان که سبب شهادت سه تن از پاسداران این مرز و بوم در منطقه عمومی دیواندره  شد،  نمی گذرد و هنوز هیچ گروهی یا از ترس انتقام و یا تبعات بدنامی این جنایت ، مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است .

گروهک‌های مختلفی که با تزریق کمک‌های بیگانه سرپا مانده‌اند هر از چندگاهی دست به عملیات کور و بی‌نتیجه می‌زنند که بیشتر جنبه عقده‌گشایی و تبلیغی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبلیغی از این جهت که به حامیان مالی بیگانه خود و انگشت‌شمار افرادی که فریب آنها را خورده‌اند بگویند هنوز وجود دارند اگر این حرکات را هم نداشته باشند ممکن است بیگانگانی که آنها را حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند دست از این حمایت‌ها بردارند و این حیات سیاسی ناچیز و کم رمقی هم که دارند به کل نابود شود.

این گروهک‌ها در ظاهر امر و در رسانه‌های تبلیغاتی خود مدعی می‌شوند این حرکات کور را برای حمایت از مردم کُرد انجام می‌دهند اما باید از آنها پرسید مردم کُرد که در این نظام در حال زندگی و تعامل با حاکمیت و دولت هستند در کجا چنین درخواستی از شما داشته‌ و با کدام اعتبار و مشروعیت خود را نماینده مردم کُرد نامیده‌اید.

چگونه هر گروهکی با مرام و تفکر متفاوت مدعی نمایندگی مردم کُرد می‌شود و به نام آنها دست به جنایت و ایجاد ناامنی می‌زند در حالیکه هر کس می‌داند که نام بردن از مردم تنها بهانه‌ای برای توجیه اعمال تروریستی آنها است.

اما نتیجه این اعمال کور و بسیار محدود برای مردم کُرد چه بوده است؟ با توجه به اینکه چنین حرکات ناچیز و منفعلانه‌ای تاثیری بر امنیت، ثبات و استقرار حاکمیت حتی در یکی از شهرهای استان کردستان هم ندارد از لحاظ نظامی و سیاسی،  نمی‌توان کمترین ارزش را برای آن لحاظ کرد.

حمله به چند نفر از نظامیان مستقر در استان کردستان نه بر توانایی این نظامیان و نه بر تعداد آنها کمترین اثری ندارد بنابراین این حرکات به منظور دستیابی به هدف نظامی و سیاسی مشخصی صورت نمی‌گیرد بلکه همانطور که اشاره شد جنبه عقده‌گشایی و تبلیغی برای اربابان تامین کننده مالی این گروهک‌ها و اهرم فشار بر مردم را دارد.

ایران توسط آمریکا با سخترین تحریم‌های اقتصادی مواجه است و در چنین شرایطی که کشور و استان‌ها در بعد کوچکتر بدنبال جذب نقدینگی و سرمایه هستند تلاش برای ایجاد ناامنی توسط چند گروهک که حیات سیاسی برای آنها نمانده است هر چند خدشه‌ای به امنیت مستقر وارد نمی‌کند اما می‌تواند برای مدتی در افکار سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در استان کردستان دارند ایجاد نگرانی کرده و آنها را از استان دور کند.

در شرایطی که این گروهک‌ها مدعی می‌شوند که زندگی و رفاه مردم کُرد برای آنها مهم است و به نظام جمهوری اسلامی انتقاد وارد می‌کنند که از نظر اقتصادی شرایط مناسبی در استان‌های کُردنشین ایجاد نکرده، باید از آنها پرسید چگونه است که شما خود با ایجاد فضای ناامنی، این محدود سرمایه‌گذاران را از استان کردستان فراری می‌دهید.

مشخص است که صحبت از مردم کُرد نزد این گروهک‌ها در حد همان شعار فراتر نمی‌رود و اینها چنان در اختیار بیگانگان قرار دارند که حاضرند همان سیاست آمریکا را در پیش بگیرند که با ایجاد فشار حداکثری بر مردم و حتی به گرسنگی کشاندن آنها به این شکل این مردم را وادار به شوریدن علیه نظام حاکم کنند و به اهداف شوم خود برسند.

گروهک‌هایی که کاستی ها و مشکلات اقوام کُرد را بهانه فعالیت های ضد امنیتی کرده اند، در واقع با این اعمال تروریستی ، اقرار می‌کنند که مردمان کُرد حاضر به همراهی با آنها در شرایط فعلی نیستند ؛ بنابراین تصمیم گرفته‌اند با ایجاد ناامنی و تشدید فشار اقتصادی بر این مردم به تبع آن و با بهره از این اهرم فشار نظر آنها را عوض کرده و مردم را وادار به تغییر رفتار در همراهی با حاکمیت و رعایت امنیت و نظم موجود کنند به این امید که عرصه برای تحقق اهداف کارفرمایانشان فراهم شود.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تروریسم کردستان دیواندره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تروریسم کردستان دیواندره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تروریسم کردستان دیواندره استان کردستان گروهک ها مردم ک رد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 بارش باران در استان سمنان تداوم خواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی که از روز چهارشنبه هفته قبل وارد استان سمنان شده کماکان در اقصی نقاط این استان باقی خواهد ماند و در نتیجه امروز و فردا شاهد تداوم بارش‌ها خواهیم بود.

آسمان اغلب نقاط استان سمنان طی سه روز آتی ابری، همراه با افزایش ابر، وزش باد، تداوم بارش‌ها به خصوص در نیمه شمالی به صورت رگبار پراکنده خواهد بود و شاهد مه آلودگی و کاهش دید افقی در جاده‌ها نیز هستیم.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان برای امروز ۲۷ و ۱۳ درجه بالای صفر اعلام شده است آسمان کاملاً ابری است و این شرایط طی روزهای شنبه و یکشنبه و بخش‌هایی از دوشنبه نیز تداوم خواهد داشت برای مرکز استان بارش رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

در شاهرود نیز شاهد بارش باران هستیم شب گذشته نیز بارش باران در اقصی نقاط این شهرستان طراوت خاصی به هوا بخشید. بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۰ و ۹ درجه بالای صفر است و از یکشنبه کم کم از میزان ابرها کاسته خواهد شد. برای امروز در شهرستان شاهرود ادامه بارش‌ها پیش بینی شده است بارش باران به خصوص در نیمه شمالی این شهرستان پدیده غالب جوی است.

در دامغان نیز شاهد استمرار بارش‌ها خواهیم بود دو روز است که در این شهرستان باران به صورت رگبار پراکنده می‌بارد و کم کم از روز یکشنبه شاهد باز شدن آسمان و خروج سامانه کم فشار بارشی خواهیم بود. وزش باد دیگر پدیده غالب جوی برای مرکز دیار صد دروازه است. آسمان در میامی ابری است بیشینه و کمینه دمای هوا بدون تغییر نسبت به دیروز ۲۳ و ۱۵ درجه بالای صفر است.

کم کم از فردا شاهد کاهش ابرها در میامی هستیم و سامانه کم فشار بارشی روز دوشنبه به صورت کامل این منطقه را ترک خواهد کرد. در مهدیشهر شرایط مشابه با مرکز استان است. آسمان کاملاً ابری است و رگبار پراکنده، وزش باد و همچنین افزایش ابر برای امروز و فردا پیش بینی شده است.

مه آلودگی سبب کاهش دید افقی به خصوص در اوقات صبحگاهی شده و پلیس راه توصیه کرده که رانندگان کمال احتیاط را داشته باشند. برای گرمسار نیز بعد از یک روز پر بارش، تداوم ابرناکی هوا، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان ۲۸ و ۱۶ درجه بالای صفر است و کم کم از روز یکشنبه شاهد کاهش میزان ابرها خواهیم بود.

در نهایت باید گفت سامانه کم فشار بارشی که از روز چهارشنبه هفته قبل در استان سمنان استقرار دارد امروز و فردا نیز در اقصی نقاط استان فعالیت داشته و در نتیحه شاهد بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق خواهیم بود. کم کم از روز دوشنبه از میزان ابرها در استان کاسته می‌شود.

کد خبر 6095989

دیگر خبرها

  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  •  بارش باران در استان سمنان تداوم خواهد داشت
  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک