Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:52:34 GMT

کشاورزان فلارد لردگان از کشت گیاهان دارویی استقبال کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۷۵۲۴

کشاورزان فلارد لردگان از کشت گیاهان دارویی استقبال کردند

باقر سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با استقبال کشاورزان روستای ابواسحاق بخش فلارد، کشت زیره سبز در بخشی از اراضی این منطقه، جایگزین کشت گندم و جو شده است.

وی افزود: سال گذشته کشت زیره سبز به صورت پایلوت در سه هکتار از اراضی این بخش در روستای شهریاری انجام شد و به دلیل نتیجه بخش بودن، امسال این میزان به ۵۰ هکتار افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی، با اشاره به تغییر کشت ۲۹ نفر از کشاورزان این بخش از گندم، جو و عدس به زیره سبز، بیان کرد: کشت زیره سبز از اواسط اسفند آغاز و برداشت آن اواخر خرداد انجام می‌شود، که این مقدار نسبت به دوره رشد ۶ تا ۷ ماهه گندم قابل توجه است.

رییس مرکز خدمات کشاورزی بخش فلارد شهرستان لردگان به مزایای کشت زیره سبز برای کشاورزان اشاره و خاطرنشان کرد: درآمد زیره سبز در مقایسه با گندم و جو به عنوان کشت غالب این منطقه حدود ۲ تا ۳ برابر بیشتر است.

سعیدی، با بیان اینکه زیره سبز به بذر و نگهداری کمتری در مقایسه با گندم احتیاج دارد، تصریح کرد: برای کشت هر هکتار گندم به ۲۳۰ تا ۲۴۰ کیلوگرم بذر نیاز است.

وی کشت زیره سبز را به صورت دیم عنوان و تاکید کرد: عملکرد زیره سبز در هر هکتار بسته به شرایط مختلف نظیر رسیدگی کشاورز، وجین مرتب، کوددهی مناسب و قابلیت زمین به صورت متوسط بین ۶ درصد تا ۹درصد تن است.

رییس مرکز خدمات کشاورزی بخش فلارد شهرستان لردگان با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی با توجه به درآمدزایی بالایی که دارند به عنوان یکی از سیاست‌های وزارتخانه در کشور رواج پیدا کرده است، گفت: بقطع چنانچه امسال عملکرد سطح زیر کشت زیره سبز در فلارد قابل توجه باشد سال آینده سطح زیر کشت را افزایش می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، شهرستان لردگان در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها لردگان چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی گیاهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی گیاهان لردگان چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی گیاهان کشت زیره سبز زیره سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل دولت سیزدهم برای حمایت از گندمکاران در بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده است که نسبت به عملکرد بودجه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی