Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@02:25:07 GMT

قنات بناب ششده جانی تازه گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۷۵۵۸

قنات بناب ششده جانی تازه گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر اسلامی، مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: با رسوب شکنی و بغل تراشی قنات بناب ششده واقع در شهرستان فسا، چشمه‌های آب در این قنات جاری شد و دبی آب از ۱۶ به ۳۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

او با اشاره به این‌که قنات بناب ششده قدمتی ۵۰۰ ساله و ۱۳۵۳ متر طول دارد، تصریح کرد: پیش از مرمت این قنات ۵۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی روستای قادر آباده ششده به‌وسیله آب این قنات آبیاری می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر اسلامی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی روستای مذکور از این قنات سیراب و ۳۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: بدنه و کف قنات به‌مرور زمان سخت و سنگی‌شده بود و برای نخستین بار در استان فارس حجمی معادل ۸۰ مترمکعب رسوب شکنی در یک قنات انجام شد.

اسلامی تصریح کرد: پارسال ۱۲۴ رشته قنات به طول ۵۸ کیلومتر و بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال در استان فارس مرمت و بازسازی‌شده که افزایش آبدهی ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه را به دنبال داشته است.

او با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی ۷ کیلومتر بیشتر از برنامه پیش‌بینی‌شده بود، اضافه کرد: اعتبار مذکور از محل اعتبارات طرح کمک‌های فنی و اعتباری ملی تأمین‌شده است.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مرمت ۷۴ رشته قنات به طول تقریبی ۳۰ کیلومتر در دستور کار امسال این مدیریت قرار دارد، از محل اعتبارات استانی سیل ۷۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص داده‌شده است و مرمت قنات‌های مذکور افزایش آبدهی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه را به دنبال دارد.

اسلامی تصریح کرد: ۵۰ قنات خشک استان فارس پس از بارندگی‌های بهاره مجدداً فعال و آب در آنان جاری شد.

کد خبر 509703 برچسب‌ها استان‌ فارس قنات وزارت جهاد کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس قنات وزارت جهاد کشاورزی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!

 

به گزارش تابناک به نقل از خبر ورزشی، از اواسط سال ۱۳۸۸ قرار بر این شد که آهنگ اختصاصی باشگاه پرسپولیس ساخته شود و اتفاقا برای تکمیل پروژه مذکور گروهی از بزرگان این باشگاه دعوت شدند تا بخش‌هایی از آهنگ مورد نظر با صدای آن‌ها ضبط شود. حرکتی که چند ماه به طول انجامید و بسیاری از بزرگان پرسپولیس برای تکمیل پروژه مذکور به استودیو رفتند و اجرا کردند.

این روزنامه هم هفتم اردیبهشت سال ۱۳۸۹ گزارشی اختصاصی از حضور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در استودیوی محل ضبط این سرود منتشر کرد و در مورد علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا که برای شرکت در پروژه مذکور به استودیو رفته بودند، نوشت. علی دایی قسمتی از این سرود را خواند و مهدوی‌کیا هم در دکلمه آن مشارکت داشت. سرودی که هم اکنون در اینترنت موجود است و ماندگار شد.

دیگر خبرها

  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان