Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی، واردات افزایش می‌یابد و بر همین اساس تولیدکننده ضربه می‌خورد و حتی ممکن است ورشکسته شود که نتیجه این امر از دست رفتن خودکفایی کشور در زمینه محصولات کشاورزی است.

محمدشفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره احتمال تشکیل وزارت بازرگانی گفت: در طول این چند دهه تجربه ثابت کرده که هر زمانی وزارت بازرگانی وجود داشته است، هیچ­گونه حمایتی از تولید داخل نشده است و حتی ضربات و خسارات سنگینی هم به تولیدکننده­ها وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مصوب شدن قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی در سال 91 و اجرای آن از سال 93، شاهد بودیم که در طول چند سال کوتاهی که از اجرا این قانون گذشت، وزارت جهاد کشاورزی به خوبی توانسته بود بخش بازرگانی کشاورزی را به خوبی مدیریت کند

 رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: اگر دستگاهی به غیر از وزارت جهاد کشاورزی بخواهد درباره بخش بازرگانی کشاورزی تصمیم گیری کند دچار اشتباه می‌شود.

*تعلیق قانون تمرکز اشتباه بود

ملک زاده اضافه کرد: در همین چند ماهی هم که اجرا قانون تمرکز را متوقف کردیم و اختیارات بازرگانی کشاورزی را به وزارت صمت برگرداندیم، اشتباه بزرگی مرتکب شدیم و حالا اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود، اشتباه بزرگ‌تری مرتکب خواهیم شد.

وی گفت: متاسفانه آقای رئیس جمهور قبل از این که اجرا قانون تمرکز متوقف شود، وعده داد که با تعلیق قانون تمرکز تنظیم بازار بهتر انجام می‌گیرد اما ما الان می‌بینیم که ظرف حدود یک سال اخیر که اختیارات بازرگانی کشاورزی به وزارت صمت منتقل شده چه خسارت سنگینی به تولیدکننده‌ها زده شده است.

*پیامدهای منفی تاسیس وزارت بازرگانی از تعلیق قانون تمرکز بیشتر است

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران با اشاره به پیامدهای منفی تعلیق قانون تمرکز خاطر نشان کرد: امروز یک نمونه از پیامدهای تعلیق قانون تمرکز را در بازار محصولات کشاورزی می‌بینیم که از یک سو محصولی مثل پیاز روی دست تولید کننده مانده است و از سوی دیگر مصرف کننده برای تهیه محصول هزینه گزافی را می‌پردازد.

ملک زاده گفت: تعلیق قانون تمرکز تجربه موفقی نبود ولی عده‌ای دوباره می‌خواهند اشتباه بزرگتری را انجام دهند و وزارت بازرگانی را تاسیس کنند.

وی افزود: مطمئن باشد در پشت پرده تشکیل وزارت بازرگانی اهدافی قرار دارد که هیچ نسبتی با حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده ندارد بلکه فقط منافع عده‌ای خاص را تامین می‌کند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: با تشکیل وزارت بازرگانی، واردات افزایش می‌یابد و بر همین اساس تولیدکننده ضربه می‌خورد و حتی ممکن است ورشکسته شود که نتیجه این امر از دست رفتن خودکفایی کشور در زمینه محصولات کشاورزی است.

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی وزارت بازرگانی ورشکستگی واردات تشکیل وزارت بازرگانی بازرگانی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور برای جلوگیری از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

به گزارش آکسیوس، این مقام آمریکایی می‌گوید راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جزء گزینه‌های احتمالی قرار گیرد. 

جانسون مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند». 

گفتنی است، پس از تعلیق و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، فعالیت‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافت. علیرغم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، تا کنون صد‌ها دانشجو توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

این دانشجویان خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد