Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@16:54:36 GMT

پیگیری علت افزایش تعداد کودکان خیابانی از وزارت کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۱۷۷

پیگیری علت افزایش تعداد کودکان خیابانی از وزارت کشور

همایون هاشمی ، با ابراز نگرانی از افزایش تعداد کودکان خیابانی در کشور به ویژه پایتخت، گفت: کودکان خیابانی جزو محروم‌ترین و آسیب پذیرترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند که حضور آنها در خیابان‌ها تشدید آسیب‌های اجتماعی را در پی داشته و در معرض انواع آسیب‌ها هستند.

رئیس کارگروه آسیب های اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید میان کودکان خیابانی و کار تفکیک قائل شد، افزود: کودکان کار و خیابانی آینده‌سازان ایران هستند و می‌توانند نقش موثری در بهبود وضعیت کشور داشته باشند بنابراین باید با تمامی توان از آنها حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با هشدار نسبت به اینکه کودکان خیابانی و کار در معرض انواع سوء‌استفاده‌ها و آسیب‌ها قرار دارند، تصریح کرد: افراد سودجو یا باندهای توزیع مواد مخدر به راحتی کودکان کار و خیابانی را مورد استثمار قرار می‌دهند و از آنها بهره‌گیری می‌کنند و در شرایط نامطلوبی از نظر تغذیه و بهداشت قرار دارند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهکارهای مختلفی در سطح بین المللی برای مبارزه با کار کودک پیش‌بینی شده است، گفت: در ایران هم برنامه‌های خوبی مدنظر قرار گرفته و دستگاه‌های متولی باید به گونه‌ای در مسیر اجرای این برنامه‌ها گام بردرند که شاهد حضور کودکان در خیابان‌ها نباشیم.

هاشمی با بیان اینکه آسیب کودکان کار و خیابانی با سایر آسیب‌های اجتماعی قابل مقایسه نیست، ادامه داد: کودکان خیابانی به دلیل محرومیت و فقر اقتصادی خانواده به تکدی‌گری در خیابان ها روی آوردند و می طلبد دولت و مردم با شناسایی و حمایت اقتصادی مناسب از خانواده‌ها نسبت به توانمندسازی آنها اقدام و از حضور آنها در خیابان‌ها جلوگیری کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کودکان خیابانی خیابان ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • دومینوی آسیب‌
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است