Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:24:22 GMT

آغاز کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۳۰۱

آغاز کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: ۵ هزار بادامکار آستانه‌ای، کشت این محصول را امروز آغاز کردند.

حمیدرضا سلیمانی در گفت و گو با خبرنگاران از آغاز کشت بادام زمینی در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت بادام زمینی همه ساله از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی افزود: با استفاده از دستگاه بذرپاش امسال ۱۰ درصد از زمین‌های این شهرستان به صورت مکانیزه به زیر کشت این محصول می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی ادامه داد: به طور متوسط  ۶.۵ تن پیله‌تر و چهار تن دانه خوراکی بادام زمینی از هر هکتار مزرعه برداشت می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: ۵۰۰۰ کشاورز بادامکار آستانه‌ای سالانه با تولید بیش از ۱۰ هزار تن دانه آجیلی بادام زمینی، ۳۵ درصد تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این شهر به دلیل داشتن رودخانه‌ی طویل سفیدرود در دل خود و آبرفت‌های حاصل از آن و خاک سبک و باکیفیت که محصول رسوبات سفیدرود است و همچنین آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای، کشتگاه مرغوبترین بادام زمینی کشور است.

سلیمانی تصریح کرد: بادام زمینی پس از ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز دوره رشد اواخر مرداد ماه برداشت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بادام زميني بادام زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر

محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز اظهار کرد: از امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری نزدیک به ۲۰ دستگاه تراکتور و ۵ دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

او با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، گفت: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های مربوطه به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت، افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل مردم آستانه اشرفیه از پلیس در حمایت اجرای «طرح نور»
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد