Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:56:49 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۰ اردیبهشت ایسنا

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۴۸۴

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۰ اردیبهشت ایسنا

پـنـج درس کـرونـاویـروس بـرای سـیـاسـت‌مـداران/ نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل/ تحلیلی درباره رفتار الکاظمی در روابط عراق با آمریکا و ایران/ تصویب پیشنهاد سازمان مالیاتی درجهت تسریع و تسهیل در انجام امور مودیان مالیاتی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پـنـج درس کـرونـاویـروس بـرای سـیـاسـت‌مـداران

به گزارش ایسنا، کرونا ویروس صرفا یک بیماری عالم‌گیر نبود. شوک اجتماعی - سیاسی بود که زمینه انتقاد به سیاست‌های اقتصادی - اجتماعی را مهیا کرد. شوکی که می‌تواند تغییرات اساسی ایجاد کند. تغییراتی که تاریخ ایران شبیه‌اش را تجربه کرده است.

یکصد و پنجاه سال پیش بیماری وبا، در ایران همه‌گیر و با قحطی توأمان شد. سنگ روی سنگ بند نبود. به گواه اسناد تاریخی، روزانه صد تا صدوپنجاه تن می‌مردند. آن زمان نیز مثل امروز، تأثیرات وبا، به زندگی بهداشتی - درمانی مردم محدود نشد بلکه در همه چیز مناقشه ایجاد کرد، مخصوصا دنیای سیاست.

آنچه خواندید بخشی از گزارش ایسنا با عنوان "پـنـج درس کـرونـاویـروس بـرای سـیـاسـت‌مـداران" بود که در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

خبرهای دیگر مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

ارائه راهکار برای دوران پساکرونا باید در اولویت مجلس یازدهم باشد

اهدای ۳ دستگاه گیت اسکن کننده بهداشتی از سوی چین به آستان قدس رضوی

آمریکا با وجود وضعیت کرونا به زانو درآمده است

***

هرگونه تحریم یا محدودیت جدید شورای امنیت، خلاف تعهدات اساسی داده شده به مردم ایران است

دومین خبر پربازدید، نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل، همزمان با دومین سالروز خروج غیر قانونی و بدون دستاورد ایالات متحده آمریکا از برجام بود.

وزیر امور خارجه در این نامه‌ای خطاب به آقای آنتونیو گوترش تاکید کرد، هرگونه تحریم یا محدودیت جدید توسط شورای امنیت خلاف تعهدات اساسی داده شده به مردم ایران است و همه مسئولیت آن بر عهده ایالات متحده و هر موجودیتی خواهد بود که یا به ایالات متحده کمک کرده و یا تلویحا در قبال رفتار غیرقانونی اش سکوت نماید.

ایران در مارتن برجام برنده است

تحلیل یک استاد دانشگاه با توجه به تلاش آمریکا برای ممانعت از لغو تحریم تسلیحاتی ذیل برجام هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مهدی ذاکریان در پاسخ به این پرسش که با وجود مخالفت‌های سیاسی - دیپلماتیک و حقوقی نسبت به ممانعت از لغو تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ چرا آمریکا دست به چنین کاری می‌زند؟ اظهار کرد: دلیلش روش است چون سیاست خارجی ایران در مقابل آمریکا موفق‌تر بوده است. با اطمینان می‌گویم که ایران در مارتن برجام برنده بوده است و ترامپ و پمپئو بازنده.

دیگر خبرها در زمینه برجام را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

انتقاد بایدن از سیاست‌های ترامپ در سالروز خروج آمریکا از برجام

تا انتخابات آمریکا چیز زیادی از برجام باقی نمی‌ماند/ تغییری در ماموریت ما به وجود نیامده

برجام نتیجه استراتژی دقیق بود/ پیمان‌شکنان بزودی پشیمان می‌شوند

نامه ظریف به گوترش نشان‌دهنده حقانیت ایران در پایبندی به برجام است

***

الکاظمی در روابط عراق با آمریکا و ایران، عصا را از وسط خواهد گرفت

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا، در ارتباط با چالش‌های پیش‌روی نخست وزیر جدید عراق اظهار کرد: حفظ روابط با ایران و آمریکا که به نوعی در تقابل با یکدیگر هستند یکی از چالش‌های نخست وزیر جدید عراق است و آقای مصطفی الکاظمی باید با ظرافت و هوشمندی بالا این روابط دوگانه را حفظ کند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد یکی از چالش‌های پیشروی مصطفی الکاظمی حفظ روابط توامان با ایران و آمریکا است و او در این زمینه با چه  چالش های مواجه خواهد بود، تصریح کرد: در حقیقت الکاظمی سعی خواهد کرد که در این عرصه عصا را از وسط بگیرد و روابط عراق با ایران و آمریکا را هم زمان حفظ کند.

این خبر هم از پرمخاطبان امروز بود.

تخطی آمریکا از قطعنامه ۲۲۳۱ تمسخر قوانین بین‌الملل است

انتقاد نماینده کشورمان در نیویورک از نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی آمریکا نیز دیگر خبر پر بازدید  بود.

مجید تخت روانچی در پیامی توییتری به قسمتی از بیانیه‌ اخیرش در سازمان ملل اشاره کرده و نوشت: بیانیه امروز من در شواری امنیت سازمان ملل درباره درس‌هایی که از جنگ جهانی دوم فراگرفته شد: یکی از مثال‌های زنده تمسخر سیستماتیک قوانین بین‌المللی، تخطی آمریکا از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و تهدید بی‌شرمانه آن علیه دیگران است که یا [آن‌ها هم] از این قطعنامه تخطی کنند یا با تنبیه مواجه شوند.

روزهای سختی پیش‌ روی مجلس یازدهم است/مجلس دهم از مظلوم‌ترین مجالس بعد انقلاب بود

اظهارات پروانه مافی درباره مجلس دهم و یازدهم نیز پرمخاطب بود.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده برای کشور و سوابق منتخبان مجلس یازدهم، روزهای سختی در انتظار این مجلس بوده و شرایط ایجاب می‌کند تا مدیری با تجربه و کارآمد بر مسند ریاست این مجلس بنشیند.

وی ضمن اینکه مجلس دهم را در بین مجالس ده‌گانه بعد از انقلاب یکی از مظلوم‌ترین مجالس عنوان کرد، افزود:  مجلس دهم هم از جانب خودی‌ها و طرفدارانش مورد هجمه و حمله قرار گرفت و هم از طرف رقبا و جناح‌های مقابل مورد حمله بود.

نظرات دیگر درباره مجالس دهم و یازدهم شورای اسلامی را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

بهبود معیشت مردم و جایگاه مجلس اولویت مجلس آینده باشد

مجلس یازدهم باید اختیارات در رأس امور بودن را داشته باشد

مردم از مجلس دهم ناراضی بودند

نمایندگان قوانین متعارض وضع نکنند

***

پیشنهاد سازمان مالیاتی درجهت تسریع و تسهیل درانجام امور مودیان مالیاتی تصویب شد

خبر بعدی، تصمیمات امروز جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا بود.

در این جلسه  که با حضور سران سه قوه برگزار شد، پیشنهاد سازمان مالیاتی درجهت تسریع و تسهیل درانجام امور مودیان مالیاتی تصویب شد.

براساس این مصوبه، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات برارزش افزوده دوره چهارم سال ۹۸ و سررسید پرداخت آن برای کلیه مودیان مالیاتی تا پایان اردیبهشت ماه جاری تعیین شد.

درخواست سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای تحریم جهانی ماهان

درخواست سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا برای تحریم شرکت هواپیمایی ماهان از سوی کشورهای جهان نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری با مطرح کردن ادعاهایی علیه هواپیمایی ماهان ایران در پی شیوع ویروس کرونا نوشت: ماهان ایر منتشر کننده سلاح‌های دردسرساز کشتار جمعی است و از تروریسم و حکومت مادورو حمایت می‌کند، همچنین گفته می‌شود که این شرکت هواپیمایی ویروس کرونا را گسترش می‌دهد!

دستور رسیدگی به حادثه تصادف اتوبوس در محور درح ـ سربیشه از سوی جهانگیری

دستور رسیدگی به حادثه دلخراش تصادف اتوبوس در محور درح ـ سربیشه استان خراسان جنوبی که منجر به جان باختن ۱۳ نفر و مصدومیت ۸ نفر دیگر از هموطنان عزیزمان شد، از سوی معاون اول رییس جمهور هم ازدیگر خبرهای پربازدید امروز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خروج آمریکا از برجام انتظارات از مجلس یازدهم مودیان مالیاتی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مجلس یازدهم سازمان ملل مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری در نشست رونمایی از فصلنامه تاریخی - سیاسی «ماجرا» که به نحوه گذر موفق جمهوری اسلامی ایران از تهدیدهای امنیتی و نظامی سال‌های ۱۳۶۹ (تجاوز صدام به کویت) و ۱۳۷۷ (حاکم شدن طالبان در افغانستان و به شهادت رساندن دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف) و ۱۳۸۰ (رخداد یازده سپتامبر و حمله آمریکا به افغانستان) و ۱۳۸۱ (تجاوز آمریکا به عراق و سرنگونی صدام) پرداخته است، اظهار داشت: رمز عبور موفق و پیروزمند جمهوری اسلامی از چهار گذرگاه تهدید و خطر جدی، حکمت رهبر انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به مدیریت و راهبری هوشمندانه رهبر انقلاب اسلامی در گذر موفق از چهار رویدادی که طی دهه نخست ولایت ایشان می‌توانست ایران را به جنگ‌های با نتیجه نامعلوم بکشاند و در تشریح ماهیت حکمت رهبری در این خصوص گفت: تعامل فعال و هوشمندانه ایران با دو گزاره راهبردی و به ظاهر متناقض «پرهیز از جنگ» و «نهراسیدن از جنگ»، رمز عبور موفق جمهوری اسلامی ایران از این تهدیدها بود و در عمل توانست با ایجاد بازدارندگی فعال، «پیروزی بدون جنگ» را محقق کند.

باقری با اشاره به لزوم الگوسازی از تدابیر رهبری و سیاست‌های نظام در طول دهه‌های گذشته با هدف بهره‌گیری از تجربه‌های موفق و عبرت از تجربه‌های ناموفق به لزوم تاریخ‌نگاری عالمانه، بی‌طرفانه و جامع رویدادها و تحولات اشاره کرد و گفت: تاریخ‌نگاری درست و صادقانه انقلاب اسلامی کاری جهادی و مصداق بارز جهاد تبیین است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به نقش و جایگاه حکمت در سامانه حکمرانی ولایت امر، گفت: حکمت فراتر از علم و دانش و تجربه و اطلاعات است و زمانی که نور تقوا بر علم و دانش تابیده شود، حکمت هویدا می‌شود و این ویژگی مختص نظام دینی است، چرا که منبع این نور آراستگی به زیور تقوای فردی و سیاسی است.

باقری با اشاره به فرآیند تربیت نیروی انسانی در مسیر حکمرانی دینی طی چهار و نیم دهه گذشته، گفت: شخصیتی برجسته و بی‌نظیر مانند سردار سلیمانی، محصول مکتب امامین انقلاب اسلامی و ثمره تربیت در سایه حکمت خمینی و خامنه‌ای است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به اختلاف میان جریان‌های سیاسی داخلی در سال ۱۳۶۹ در موضوع ورود یا عدم ورود به جنگ علیه آمریکا در قضیه تجاوز صدام به کویت، گفت: سیر تکاملی انقلاب اسلامی و حکمت رهبری انقلاب توانست افکار عمومی را چنان ارتقا دهد که در سال ۱۴۰۳ درباره پاسخ قاطع به تجاوزگری رژیم صهیونیستی، مواجه با یک اجماع ملی قاطع بودیم و ابتکار تادیب رژیم صهیونیستی، نه‌تنها موجب تشویش افکار عمومی نشد، بلکه در عمل موجب تحکیم وحدت ملی و ارتقای همدلی ملی شد.

باقری با اشاره به این که گذر موفق ایران از نشیب و فرازهای نظامی و امنیتی چند دهه گذشته مرهون حکمت آیت‌الله خامنه‌ای بوده است، تصریح کرد: دستاورد مهم و راهبردی صیانت از امنیت ملی، تامین منافع ملی، حراست از تمامیت ارضی و حفاظت از حاکمیت ملی، مرهون سازوکارهای سخت و نرمی است که در طول سال‌های گذشته بر اساس تدابیر رهبری انقلاب در کشور نهادینه شده و این مهم نیز جلوه‌ای از حکمت رهبری انقلاب است. وی در ادامه افزود: این که در اوایل دهه ۱۳۷۰ ایران مبادرت به طراحی و ساخت موشک‌هایی می‌کند که سامانه‌های پدافندی پرهزینه و پیشرفته آمریکا و صهیونیست‌ها و همپیمانان آنها در دهه ۱۴۰۰ از رهگیری و مقابله با آن ناتوانند، حاکی از درایت رهبری، هوشمندی نظامیان، تخصص دانشگاهیان، توانمندی فناوران، مهارت صنعتگران و دوراندیشی دیپلمات‌های ایرانی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به پیروزی بزرگ ناشی از عملیات وعده صادق که بازدارندگی فعال را به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم زد، گفت: همانگونه که «طوفان الاقصی» سامانه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در معرض خسارات غیرقابل ترمیم قرار داد، «وعده صادق» نیز سامانه تدبیر آمریکا در منطقه را با چالش‌های جدی مواجه نمود و تجدیدنظر در راهبردهای امنیت ملی را بر آمریکا تحمیل کرد.

باقری با بیان اینکه حفظ بازدارندگی فعال در گرو هم افزایی بیشتر و موثرتر همه ارکان نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی و دیپلماسی عمومی کشور است، تصریح کرد: حکمت رهبری اجازه نمی‌دهد حتی در پرتو پیروزی بزرگ وعده صادق، دستگاه‌های مسئول حتی لحظه‌ای از ارتقای بازدارندگی فعال در عرصه‌های مختلف غفلت کنند و به همین جهت، دستورکار دستگاه سیاست خارجی نسبت به قبل از عملیات وعده صادق گسترده‌تر، هوشمندانه تر، مبتکرتر، دوراندیشیانه تر و عملیاتی تر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس