Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@13:00:25 GMT

موج مواسات و همدلی سرمایه عظیمی برای کشور است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۵۷۶

موج مواسات و همدلی سرمایه عظیمی برای کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در مرحله دوم رزمایش ملی مواسات و احسان که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ملت ما را یاری کرد تا اخلاص را با همدلی تمرین کنند و در این آزمون بزرگ الهی نمره قبولی گرفتند و این انسانیت، گذشت و ایثار و موج مواسات و همدلی سرمایه دینی عظیمی برای کشور ماست که ایران را متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تصریح کرد: رزمایش مواسات و همدلی مومنانه برای دستگیری از محرومان و نیازمندان به جریان افتاده است، همان گونه که امام علی(ع) با حفر چاه، تأسیس نخلستان و کاشت نهال تلاش کرد تا رزق خدا را برای بندگان به جریان اندازد.
امام جمعه قزوین بیان کرد: گاهی انسان‌هایی هستند که مال دارند اما بخاطر اینکه خود را در خدمت مال قرار داده‌اند، از نعمت رزق بهره ندارند و آن را نمی‌توانند در خدمت دیگران قرار دهند؛ لذا رزمایش مواسات نوعی تذکر به دیگران است تا بخشش را فراموش نکنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: پس از تاکید رهبر معظم انقلاب، شاهد گسترده شدن سفره رزق و روزی برای بندگان خدا هستیم و با کمک همه گروه‌ها و کمک‌های نقدی و غیر نقدی، بسیاری از محرومان از این سفره الهی در ماه مبارک رمضان بهره‌مند می‌شوند.
او ابراز کرد: البته مسلمان فقط به فکر کمک به مسلمانان نیست و دغدغه همه مظلومان و مستضعفان را دارد لذا در ایثار و گذشت و کمک‌های مردمی هیچ حد و مرزی نیست و انفاق ما می‌تواند شامل حال همه نیازمندان جهان نیز شود.
آیت‌الله عابدینی با قدردانی از همه گروه‌ها، ادارات و نهادهایی که در رزمایش کمک مومنانه و مواسات مشارکت داشتند، گفت: سپاه و بسیج مانند دوران جنگ وارد میدان شده است و با بسیج مردمی و جهاد گونه یک نهضت ملی راه انداخته‌اند تا با دعوت مردم به انفاق و گذشت به افزایش فضای معنوی ماه رمضان هم کمک شود.
امام جمعه قزوین بیان کرد: به یاری خداوند بساط کرونا از کشور و جهان برچیده خواهد شد اما سفره انفاق و همدلی مومنانه مردم ایران در کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت و با محور مساجد این کار انسانی تداوم می‌یابد.

48

کد خبر 1386322

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صدد است تا مسکو را به سوی رقابت تسلیحاتی بکشاند.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه صادره خود در این ارتباط ادامه داد: ناتو به دنبال کشاندن روسیه به یک رقابت تسلیحاتی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که ناتو با برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای کشورش، سعی دارد مسکو را تحت فشار قرار داده و پای این کشور را به یک رقابت تسلیحاتی بکشاند تا از این طریق ظرفیت رزمی آن را محدود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها در این مسیر هرگز موفق نخواهند شد.

این در حالیست که وی پیشتر رزمایش ناتو در فنلاند که ۲۶ آوریل (دیروز هفتم ادریبهشت ماه) آغاز شد را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده بود.

زاخارووا در این خصوص تاکید کرده بود: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد. هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا گفته بود که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم قرار دارند.»

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از ۲ سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو را صادر کرد.

کد خبر 6090224

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم