Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@12:56:31 GMT

کانون توسعه و ارزیابی، همکار استراتژیک مدیران شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۷۸۳

حامد مظاهریان گفت: مدیرانی که این جسارت را دارند که انتخاب مدیران زیردست خود را به قضاوت علمی و فرآیندمحور می گذار می کنند  کار قابل ستایشی انجام داده اند.

وی با اشاره به فرآیند سنتی انتخاب مدیران تصریح کرد: در این مدل مدیران بالادستی انتخاب‌های محدودی دارند که این انتخاب نیز طی روابط پیچیده و نشات گرفته از فرهنگ، جامعه و تجربه زیستی مدیریتی انجام می‌شود و انتخاب، فرآیندی غیرشفاف و فردی است که به مثابه تصمیم‌گیری در درون یک جعبه سیاه می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظاهریان افزود: تمام مدیران با نیت پیشبرد درست کارها دست به انتخاب مدیران زیرمجموعه می‌زنند و تصورشان این است، فردی که انتخاب می کنند بهترین گزینه برای انجام امور است اما باید بدانند که فرآیند سنتی انتخاب مدیران بسیار غیرشفاف است و آزمودن و سنجش نیست، ضمن اینکه گزینه های بسیار محدودی نیز در اختیار دارند.

معاون شهردارتهران، کانون ارزیابی و توسعه مدیران را به مثابه تابیدن نور به جعبه سیاه فرآیندهای انتخاب مدیران دانست و خاطرنشان کرد: فرآیندی که در کانون برای انتخاب یک مدیر سپری می‌شود کاملا شفاف، قابل سنجش و ارزیابی است و نتیجه آن نیز فراتر از یک انتخاب فردی و محدود است. ضمن اینکه کمک کانون در انتخاب مدیران، هم به مدیر بالادست و هم به فرد انتخاب شده اعتماد به نفس داده است و چون انتخاب شفاف و فرآیند محور بوده جایگاه مدیریتی را تثبیت می‌کند.

وی تصریح کرد: باید دقت کرد که فرآیند کانون ارزیابی و توسعه، مدیران بالادست را به این اشتباه نیندازد که قدرت انتخاب مدیران زیرمجموعه از آن ها گرفته می شود، زیرا که این تصور غلط سم مهلک برای کانون است. درحقیقت مدیران باید فرآیند کانون ارزیابی و توسعه را کمک حال خود در انتخاب بدانند و این موضوع نیاز به اطلاع رسانی شفاف فرآیندها و فرهنگ سازی دارد.

مظاهریان تاکید کرد: به طور قطع فرآیند کانون ارزیابی و توسعه یک اقدام بسیار ارزشمند است که باید تسری یابد اما لازمه و شرط اصلی آن اعتمادسازی است تا این فرهنگ نهادینه شود.

داور نظری - مدیرکل ارزشیابی و کارگزینی مدیران شهرداری تهران - نیز در ادامه با اشاره به محدودیت های بودجه ای بر سر راه توسعه کانون این نوید را داد که در سال ۹۹ بودجه برگزاری کانون ارزیابی و توسعه مدیران مصوب شده است تا بتوان برای انتصاب های غیر بازار رقابت مدیران نیز طیف متنوعی از ابزارهای سنجش و ارزیابی را مورد استفاده قرار داد.

بر اساس گزارش معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، مظاهریان خاطرنشان کرد: بهترین شیوه برای اطلاع رسانی درخصوص کار کانون توسعه و ارزیابی مدیران، اظهار نظرهای مدیرانی است که تاکنون بوسیله این ابزار دست به انتخاب مدیران زیرمجموعه خود زده اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جامعه اعتماد به نفس فرهنگ سازی شهرداری تهران بودجه رقابت اعتماد به نفس بودجه شهرداری معاون معاونت برنامه ریزی کانون ارزیابی و توسعه انتخاب مدیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند

شهردار الوند گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جواد خلج‌طایفه عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در دارالقرآن شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌های این شهرستان با ۱,۱۵۰ میلیارد تومان بودجه توانسته‌اند ۲۰۰ طرح بزرگ و کوچک شهری را برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری این شهرستان اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: برای تحقق فرمایشات رهبری و ایجاد مشارکت مردمی باید بتوانیم مسیر خدمت را با سرعت بیشتری هموار کنیم و در توسعه شهرها مؤثر باشیم. در این میان شهرداری‌های این شهرستان هشت نیاز اساسی دارند.

نماینده شهرداران شهرستان البرز تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی را نخستین نیاز اساسی این شهرداری‌ها برشمرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی شهرداری‌ها تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی است که امیدواریم تأمین شود.

خلج‌طایفه اختصاص ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی به شهرداری‌ها را از دیگر نیازهای اساسی دانست و ادامه داد: در حال حاضر ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی فرسوده شدند و باید این نیاز شهرداری‌های شهرستان البرز هم تأمین شود.

وی اجرای بند ۲ ماده ۲ و ماده ۱۰۳ قانون جامع درآمدهای پایدار را خواستار شد و گفت: همچنین اجرای تبصره ۳ ماده ۶ قانون شهرداری‌های برای انجام وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان و همکاری با شهرداری‌ها و تخصیص اعتبارات بازآفرینی از دیگر نیازهای مهم شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

شهردار الوند بر لزوم اجرای طرح‌های تفضیلی و جامع شهرها تأکید کرد و افزود: همچنین صدور مجوز حفر چاه برای آبیاری فضای سبز و قطع استفاده از آب شرب برای آبیاری از نیازهای دیگر شهرداری‌ها به شمار می‌آید.

خلج‌طایفه همچنین از نگاه عابربانکی سایر دستگاه‌ها به شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

کد خبر 748492

دیگر خبرها

  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!+ فیلم
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری