Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدادادی با بیان اینکه آموزش امدادرسانی باید به ۵۰درصد شهروندان برسد گفت: ۱۸پایگاه امداد و نجات در نقاط پر خطر استان در حال راه اندازی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز،«علی خدادادی» ظهر امروز(19 اردیبهشت ماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته صلب سرخ و هلال احمر برگزار شد با اشاره به فعالیت 90 ساله جمعیت هلال احمر در کشور اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک سرمایه ملی و اجتماعی برای کشور به شمار می آید و امروز نقش اصلی را در بحران ها ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان  با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در مراسم حج تمتع و اربعیت حسینی هلال احمر توانسته نقش مهمی را ایقا کند ادامه داد: امروزه جمعیت هلال احمر تبدیل به یک مجموعه بی بدیل برای کشور شده است که عدم حضور ان اجتناب ناپذیر است که براساس اهداف و اصولی که برای آن تعریف شده است باید حرکت خود را انجام ده.

وی با تاکید بر اینکه بدون سرمایه اجتماعی نمی توانیم حرکت کنیم گفت: بر اساس بررسی و تحقیق در قوانین هلال احمر مشخص شده که این جمعیت بیشترین تطابق را با آیات قرآنی دارد که در همه اساس نامه های ان به نوع دوستی، احترام به کرامت انسانی و انسان دوستی تاکید دارد.

خدادادی با عنوان اینکه رسانه های یکی از مهمترین سرمایه کشور است که در مواقع بحران نقش محوری را ایفا می کنند افزود: رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق و درست می توانند هجمه هایی که رسانه های دشمن ایجاد کرده که باعث استرس برای مردم می شود را اصلاح کند وبا ارسال اخبار دقیق و صحیح آرامش را ایجاد کنند.

آموزش کاهش آسیب را در پی دارد

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان  تصریح کرد: به آموزش و همراهی مردم پیش و حین وقوع حادثه باید توجه ویژه ای داشته باشیم؛آموزش یکی از ضرورت ها برای ما است که قطعا می تواند منجر به کاهش آسیب ها شود در کنار آن پاسخ دهی سریع نیز اهمیت بالایی دارد.

وی یکی از دستاوردهای جمعیت هلال احمر خوزستان برای کاهش خطر را تشکیل خانه های هلال وکانون های روستایی دانست و گفت: در کنار این نیازمند آن هستیم که جوانان توانمندی را در زمینه کمک های اولیه تربیت کنیم؛ آشنایی جوانان به مراحل ابتدایی احیا کاهش آسیب را در پی دارد.

خدادادی با بیان اینکه آموزش امدادرسانی باید به 50درصدی شهروندان برسد ابراز داشت: با راه اندازی طرح های دادرس، خادم و در کنار آن راه اندازی کانون های روستای سعی در گسترش اموزش های امدادی به اقشار مختلف جامعه هستیم؛وقتی آموزش در زمینه وجود داشته باشد قطعا آسیب کمتر خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه خوزستان رتبه دوم حاشینه نشینی را در کشور دارد گفت: در استان خوزستان نیازمند توجه بیشتری نسبت به خدمات امدادی هستیم در همین راستا 18پایگاه امداد و نجات در نقاط پر خطر استان در حال راه اندازی هستند.

توزیع 21 هزا ر بسته معیشتی

وی از توزیع 21 هزار بسته معیشتی در راستای فرمان مقام معظم رهبری میان نیازمندان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 10هزار بسته معیشتی که شامل ماسک و دستکش بودند میان نیازمندان توزیع شد.

خدادادی با بیان اینکه در هر بحران باید زیرساخت های خود را تقویت کنیم گفت: در همین راستا 22 کارگاه تولید ماسک و دستکش توسط گروه های داوطلبانه راه اندازی و در حال خدمت رسانی هستند؛ جوانان باید در شرایط بحرانی خود را توانمند کنند هیچ بعید نیست که ممکن است جنگ های آینده نبردهای بیولوژیک باشد و از اکنون ما باید برای روزهای دشوار پیش رو خود را آماده کنیم.

کرونا می تواند زمینه ساز بیماری های دیگر شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان  از افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونا در بیمارستان طالقانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و ابراز داشت: باید نسبت به سیستم های درمانی حساس باشیم، ممکن است به دلیل طولانی شدن پروسه ویروس کرونا آسیب های به سیستم درمان وارد آید؛ عدم رعایت مردم نسبت به این اپیدمی شرایط را بحرانی تر می کند.

وی با بیان اینکه سالانه 120هزار بیمار سرطانی در کل کشور و در خوزستان6 هزار بیمار سرطانی داریم گفت: ویروس کرونا می تواند زمینه ساز بیمارهای دیگری شود؛ از عموم شهروندان خواهشمند هستیم که این اپیدمی را جدی گرفته و نسبت به رعایت نکات بهداشتی حداکثر موارد را انجام دهند.

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند