Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@13:44:32 GMT

رئیس‌جمهور چین به پیام رهبر کره شمالی پاسخ داد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۹۳۹۰

رئیس‌جمهور چین به پیام رهبر کره شمالی پاسخ داد

به گزارش فارس، تلویزیون دولتی چین روز شنبه به نقل از «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد پکن برای کمک به کره شمالی به منظور افزایش توانایی این کشور در مقابله با همه‌گیری کرونا آمادگی دارد.

به گزارش رویترز، شی جین پینگ همچنین گفت درباره وضعیت کره شمالی در بحبوحه این همه‎گیری جهانی نگران است و ادامه داد از این که تلاشهایش برای کنترل این بیماری تنفسی نتایج مثبت داشته، خوشحال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام در پاسخ به تمجید رهبر کره شمالی از چگونگی مدیریت بحران چین در مقابله با این همه‌گیری ارسال شد. کیم جونگ اون با ارسال پیامی به رئیس‌جمهور چین به او به دلیل موفقیت‌ در مقابله با ویروس کرونا تبریک گفته بود.

کره شمالی تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس را گزارش نکرده است. پیشتر خبرگزاری رسمی کره شمالی از قرنطینه بیش از ۵۰۰ نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا خبر داده بود.

در چین هم طی شبانه روز گذشته، یک مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و این کشور هیچ مورد فوتی نداشته است.

شیوع ویروس کرونا که از شهر مرکزی «ووهان» چین آغاز شد، مدتهاست که در این کشور سیر نزولی پیدا کرده و میانگین موارد ابتلا و همچنین فوتی آن به صفر نزدیک می‌شود.

در آمریکا و کشورهای اروپایی اما این ویروس همچنان شایع و مرگبار است و تاکنون در جهان بیش از ۴ میلیون نفر به آن مبتلا شده و بیش از ۲۷۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیرو‌های فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیرو‌های ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشور‌های اروپایی با طرحش موافقند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است