Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@16:15:48 GMT

آزادی هزار زندانی طالبان تاکنون

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۹۴۳۱

آزادی هزار زندانی طالبان تاکنون

شورای امنیت ملی افغانستان با اعلام آزادی یک هزار زندانی طالبان از زندان‌های این کشور، از طالبان خواست برای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس اقدام فوری انجام دهند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که ۶۷ زندانی گروه طالبان پنج‌شنبه شب از زندان مرکزی پروان آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام این دفتر تاکنون یک هزار زندانی طالبان از زندان‌های افغانستان آزاد شده‌اند.

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان همچنین تاکید کرد که این زندانیان با هدف پیشرفت در روند صلح و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا براساس فرمان اشرف غنی، از زندان رها شده‌اند.

این شورا، اعلام کرد: «دولت جمهوری اسلامی افغانستان با آزادی این افراد یک‌بار دیگر تعهد دایمی خود مبنی بر صلح را واضح کرد، حالا نوبت طالبان است که در مطابق با توافق‌نامه، روند آزادی زندانیان را سرعت بخشیده، افغان‌کشی را متوقف و هر چه زودتر گفتگو‌های رودررو را آغاز کنند.»

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان همچنین گفت که کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس سراسری و طولانی از خواسته‌های اساسی افغان‌ها است و نیاز اساسی برای روند صلح پنداشته می‌شود و طالبان باید در این مورد به مردم افغانستان و جهان پاسخ بدهند.

بر اساس اعلام این دفتر، تداوم خشونت‌ها از سوی طالبان به شکل فعلی به روند صلح کمک نمی‌کند، بلکه این روند را نسبت به گذشته بیش‌تر به خطر می‌اندازد و خشونت‌های غیرقابل توجیه توسط آن‌ها ممکن است سبب تحریم روند صلح شود.

گروه طالبان نیز تاکنون ۱۷۴ زندانی حکومت افغانستان را آزاد کرده‌اند. روز گذشته سهیل شاهین اعلام کرد که ۴۸ زندانی دولت را به تاز‌گی در ولایت هرات آزاد کرده‌اند. وی گفت که این گروه روند رهایی زندانیان را ادامه می‌دهد.

تبادل زندانیان میان حکومت و طالبان، بخشی از توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان است. طبق این توافق‌نامه که در دهم حوت سال گذشته امضا شد، این روند باید تا بیستم همان ماه تکمیل می‌شد. طالبان از این روند به عنوان پیش‌شرط شروع مذاکرات بین‌الافغانی یاد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزادی هزار زندانی طالبان آتش بس در افغانستان شورای امنیت ملی افغانستان روند صلح خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در کابل

باشندگان کابل از وقوع انفجار در این شهر خبر می‌دهند.

منابع می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ امشب در نزدیکی شهرک آریا از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست و طالبان نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که وزارت امور داخله طالبان نیز در نزدیکی این ساحه موقعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • وقوع انفجار در کابل
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری