Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@02:28:57 GMT

آیا خرید و فروش اینترنتی در خراسان جنوبی رونق دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۹۴۴۱

آیا خرید و فروش اینترنتی در خراسان جنوبی رونق دارد؟

روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد خرید و فروش اینترنتی در فروشگاه‌های اینترنتی ارزاق عمومی در استان ثبت شده که این نشان از رونق کسب و کارهای اینترنتی در ایام کرونا دارد. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، شیوع ویروس کرونا و توصیه به در خانه ماندن بر بسیاری از کسب و کارها تاثیر منفی داشته است اما در مقابل برخی از کسبه با ارائه خدمات غیر حضوری برای به حداقل رساندن حضور مردم در شهر و خارج نشدن آنان از خانه به نوعی، کار و کاسبی خود را هم از رونق نینداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع کرونا امکان خرید اینترنتی چند کالای تنظیم بازار هم فراهم شد و بازار خرید و فروش اینترنتی در اسفند ماه 98 به ویژه  نیمه دوم اسفندماه رونق گرفت.

یکی از شهروندان  بیرجندی در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: زمان آغاز شیوع کرونا به ویژه قبل نوروز که در خانه ماندن تاکید زیادی شده بود  اجرای این طرح را برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و تامین اقلام مورد نیاز مردم در خانه، مناسب ارزیابی می‌شد.

یکی از فروشندگان مواد غذایی که اقدام به فروش اینترنتی در محدوده مغازه‌اش کرده بود گفت: برخی اجناس را با تخفیف به مشتری‌ها ارائه می‌کند و برای ارسال اجناس هم مبلغی دریافت نمی‌کند اما استقبال مردم از این طرح کم بود که شاید دلیل آن تبلیغات اندک باشد.

یکی از فروشندگان سوپر مارکت در بیرجند نیز با اشاره به اینکه طرح فروش آنلاین را با هدف ماندن شهروندان در خانه اجرا کرده است گفت: به طور میانگین روزانه پنج نفر برای استفاده از این نوع خدمات تماس می‌گیرند.

میوه فروشی که از طریق فضای مجازی به مشتریهایش پاسخ می‌دهد نیز گفت: افرادی برای اطلاع از روند خدمات رسانی تماس می‌گیرند و سفارش‌هایی هم داریم.

وی پیک رایگان را از مزایای سفارش‌های آنلاین خود اعلام  کرد و افزود: این تجربه را در مغازه دیگرم قبل از شیوع کرونا داشتم که نتایج خوبی داشت.

گزارش| چرا مردم باید در روزهایی کرونایی از ترددهای غیر ضرور‌ی پرهیز کنند؟/ نظر مشهدی‌ها درباره خرید اینترنتی + فیلمجدیدترین اخبار کرونا در ایران|اعمال محدودیت در محورهای مواصلاتی/برپایی نقاهتگاه بهبودیافتگان توسط سپاه / توسعه سایت‌های خرید اینترنتی در استان‌ها/ آخرین آمار مبتلایان+ فیلمسوءاستفاده از اقبال و اجبار مردم برای خرید اینترنتی در خانه‌نشینی‌ اجباری

یکی از فروشندگان پوشاک هم که برای فروش محصولش به صورت آنلاین اقدام کرده است بیان کرد: اجناس با توجه به اینکه هزینه ارسال دریافت نمی‌شود بدون تخفیف ارائه می‌شود.

ملکی که از استقبال شهروندان رضایت ندارد تبلیغات اندک را دلیل این موضوع می‌داند و اظهار داشت: با توجه به شرایط بازار، امکان تبلیغات بیشتر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند خرید اینترنتی کمرنگ شده و مردم ترجیح می‌دهند خرید خود را حضوری انجام دهند.

یکی از همشهریان بیرجندی به خبرنگار تسنیم گفت: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که ترددها در شهر زیاد است و مردم ترجیح می‌دهند خرید را به صورت حضوری انجام دهند خرید و فروش اینرتنتی کمتر شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: تاکنون حدود 105 میلومتر شبکه فیبرنوری روستایی اجرا شده و مابقی تا پایان سال 99 به بهره برداری می‌رسد.

مصطفی بهی گفت: با توسعه شبکه تلفن همراه روستایی در سال 99 تمامی روستاهای بالای 60 خانوار خراسان جنوبی تحت پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند.

وی افزود: توسعه شبکه تلفن همراه روستایی یکی از برنامه‌های وزارت برای توسعه ارتباطات ورستایی است که در این راستا 81 سایت پوشش همراه مصوب و ابلاغ شهده که تاکنون 45 سایت نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: 36 سایت شبکه تلفن همراه روستایی تا پایان امسال نصب و راه‌اندازی می‌شود و در مجموع با اجرای آن 133 روستای استان از خدمات تلفن همراه بهره‌مند می‌شوند.

بهی افزود: تاکنون 270 مدرسه استان هوشمندسازی شده و تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه بیش از 400 مدرسه استان هوشمندسازی شود.

وی بیان کرد: از یک بهمن ماه تا پایان اسفند 98 مقدار فروش کسب و کار اینترنتی معمولی و پایین بود اما از ابتدای فروردین ماه تا انتهای فروردین ماه 99 آمار فروش بالا رفت و روزانه 200 تا 300 مورد خرید و فروش اینترنتی در فروشگاه‌های اینرتنتی ارزاق عمومی در استان ثبت شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی عنوان کرد: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند تاکنون فروش کسب و کار‌های اینترنتی پایین‌تر آمده اما همچنان فعالیت ادامه دارد و با توجه به اینکه خرید اینترنتی و عدم مراجعه حضوری، تاثیر بسزایی در کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا داشته است مردم با خرید اینترنتی از شیوع این بیماری پیشگیری کنند.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرید و فروش اینترنتی فروش اینترنتی خرید اینترنتی خراسان جنوبی تلفن همراه تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

سال گذشته به طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

 

استاندار خراسان جنوبی عصر دیروز به روستای مهموئی رفت و با اعطای لوح سپاس از مردم این روستا تقدیر کرد.

قناعت در این مراسم با بیان اینکه روستای مهموئی، سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه است گفت: در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی شاهد اقدامات مناسب مردم و پیشقدم و پیشرو بودن آنان در کمک به بازسازی عتبات عالیات هستیم.

 

وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی با مردم متدین، انقلابی و پای کار برای بازسازی عتبات عالیات یاد کرد و افزود: ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین با مشارکت ۶ استان کشور از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان در حال اجراست که دبیرخانه آن در استان خراسان جنوبی مستقر است.

 

استاندار به برخورداری و توانمندی اقتصادی و زیرساختی سایر استان‌ها نسبت به استان کم برخوردار خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: در زمینه کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات، مردم خراسان جنوبی علیرغم کم‌ برخوداری اقتصادی و ضعف زیرساختی اما به واسطه غنای دینداری، بصیرت، تقوا و عشق و علاقه به اهل بیت‌ (ع)، جزو استان‌های برخوردار است.

وی با اشاره به جانفشانی مردم خراسان جنوبی برای اهل بیت (ع) ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور سرانه کمک برای بازسازی اعتاب مقدسه را ۱۲۵ هزار ریال اعلام کرده که مردم روستای مهموئی از این مرز گذشته و به سرانه چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال رسیده‌اند که نشان می‌دهد این مردم بسیار فهیم و با بصیرت دینی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند