Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:06:43 GMT

۵ گام برای مقابله با آسم چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۹۴۹۰

۵ گام برای مقابله با آسم چیست؟

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اگر در خانواده یک فرد، سابقه یکی از انواع بیماری‌های آلرژیک وجود داشته باشد، احتمال بروز آسم در چنین فردی و خانواده اش بیشتر می‌شود.

فریبا مرادی افزود: آسم یک مسئله بهداشتی برای تمامی جوامع اعم از توسعه یافته و در حال توسعه به شمار می‌رود، براساس آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از بیماری آسم رنج می‌برند و سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر به علت این بیماری می‌میرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: میزان شیوع آسم تا ۴۰ درصد در مناطق مختلف دنیا گزارش شده است، در کشور ما میانگین شیوع علایم آسم در کشور در بزرگسالان ۹ درصد و در کودکان و نوجوانان ۱۱ درصد است که البته این میزان در کلان شهر‌ها و شهر‌های دارای آلودگی هوا بیشتر است.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه ادامه داد: آسم، بیماری التهابی مزمن و غیرواگیر ریه است، منظور از مزمن، این است که این بیماری همیشه وجود دارد، حتی زمانی که بیمار مبتلا به آسم احساس ناخوشی ندارد، علت دقیق و اصلی آسم هنوز مشخص نیست، اما آنچه تا کنون روشن شده این است که اگر در خانواده یک فرد، سابقه یکی از انواع بیماری‌های آلرژیک مانند اگزما، آلرژی بینی، آلرژی غذایی و آسم وجود داشته باشد، احتمال بروز آسم در چنین فردی و خانواده اش بیشتر می‌شود.

او بیان کرد: آسم یک بیماری مزمن است که تا کنون راه حلی برای ریشه کن کردن آن پیدا نشده، اما این بیماری را می‌توان به شکلی درمان و کنترل کرد که از بروز علایم و حمله‌های آن پیشگیری شود.

مرادی گفت: آسم شایع‌ترین بیماری مزمن کودکی است و علت اصلی غیبت از مدرسه به شمار می‌رود، در چند سال اخیر افزایش شیوع آسم در کودکان و نوجوانان سبب شده است که نیاز به مراقبت‌های پزشکی در این بیماری در مدارس بیشتر شود.

او با بیان پنج گام برای مقابله با آسم که در بیماران توصیه می‌شود، اظهار کرد: بیماران با کمک پزشک یک برنامه مشخص برای مدیریت آسم بر اساس دو اصل درمان دارویی منظم و پرهیز از مواجهه با عوامل خطر آسم تهیه کنند، بیماران باید دارو‌هایی که پزشک برای کنترل علایم برایشان تجویز می‌کند را به صورت منظم مصرف کنند.

سومین توصیه دکتر مرادی، شناسایی عوامل خطر آسم که باعث بروز علایم می‌شود بود.

او افزود: بیماران بتوانند زمان بدتر شدن علایم خود را تشخیص بدهند، همچنین بیماران و اطرافیان آنان آمادگی مواجهه با حمله آسم را داشته باشند.

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: به یاد داشته باشیم که بیمار مبتلا به آسم در صورت کنترل بیماری می‌تواند از زندگی مطلوبی برخوردار شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری آسم علوم پزشکی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیسی با بیماران اتباع

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیماران اتباع افغانستانی همزمان با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد با برخی از بیماران اتباع افغانستانی نیز احوالپرسی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در جریان آخرین وضعیت طرح توسعه این بیمارستان و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

کد خبر 847544 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه اتباع خارجی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد