Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فرمانداری شهرستان رباط کریم گفت: مبارزه با ملخ‌ ها در مناطقی از فرودگاه امام خمینی (ره)، اراضی شهرهای رباط کریم و پرند در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری رباط کریم، منصور سالکی در خصوص هجوم ملخ ها به شهرستان اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده، تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر هجوم ملخ‌ها به مراتع شهرستان گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری شهرستان رباط کریم در ادامه، با تاکید بر این که نباید اجازه دهیم حوادث ناخوشایند هجوم ملخ ها به شهرستان در سال گذشته دوباره در اذهان تداعی شود، افزود: از دو ماه پیش، دیده بانی زمان هجوم ملخ ها در شهرستان آغاز شده و از ۱۰ روز گذشته برای پیشگیری از ورود ملخ ها با همکاری حوزه جهاد کشاورزی و شهرداری ها، به صورت روزانه و مستمر از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ عصر، تمامی مراتع و بیابان های حوالی فرودگاه امام خمینی (ره)، شهرهای رباط کریم و پرند درحال سم پاشی هستند.

سالکی با بیان این که کارشناسان و دست ‌اندرکاران ادارات متبوع با تجهیز، فعالیت پی در پی و آمادگی ۱۰۰ درصدی در حال پایش، رصد و مراقبت از هجوم ملخ‌ها هستند، ادامه داد: طی هشدار سازمان فائو در خصوص هشدار مهاجرت ملخ ها، تمهیدات لازم انجام و سم مورد نیاز برای مبارزه اولیه با ملخ صحرایی در سطح شهرستان فراهم شد و تاکنون ۵۰۰ هکتار از مراتع اطراف شهرستان آفت کشی شده است.

وی به اشاره به این که سم پاشی ها ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به این که از حیث تامین سم دغدغه ای نداریم، تا اواسط تیرماه سم پاشی ها به صورت مداوم ادامه خواهد داشت و تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد که از سد بحران ناخواسته دیگری عبور کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی مراتع آماده باش ملخ ها سم پاشی هجوم ملخ ها رباط کریم سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان

صالح محمدی گفت: زمان خزانه‌گیری برنج در شالیزارهای داخل شبکه آبرسانی، فومنات و اراضی خارج از شبکه از طریق تقویم زراعی اطلاع‌رسانی شد که برنجکاران باید با توجه به آن کشت و کار را انجام دهند.

وی عنوان کرد: نشاء برنج نیز در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان انجام شد.


شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل ۷۲.۲۶ درصد انجام شده‌است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت شخم اولیه، شالیکاران برخودار از منابع آب سنتی و آب‌های سطحی با استفاده از این فرصت حتما نسبت به انجام شخم و آماده‌سازی شالیزار اقدام کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۸۹ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۷۹.۴ درصد به روش نشاء مکانیزه و مابقی سنتی کشت شد و ۲۰۱ هزار هکتار معادل ۸۴.۴۵ درصد به شیوه مکانیزه برداشت شد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود که امسال نیز ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به شیوه مکانیزه کشت شود و برداشت ۲۱۰ هزار هکتار از شالیزارها هم به همین روش انجام شود.

به گفته محمدی، انجام کار وجین مکانیزه نیز برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان پیش‌بینی شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شالیکاران خواست تا برنج را برپایه تقویم زراعی کشت کنند.

به ازای هر هکتار شالیزار حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلو بذر برای خزانه‌گیری توصیه می‌شود، شالیکاران قبل از جوانه‌دار کردن بذر، آزمون خاک را در محل خزانه انجام دهند و بذر برنج را ضدعفونی کنند.

شالیکاران برای جدا کردن بذرهای کاملا پُر و سنگین از بذرهای پوک و نیمه پر باید بذر مورد نظر را در محلول آب و نمک قرار دهند، برای این کار باید به آب، نمک اضافه شود تا غلظت آب افزایش یابد، بطوری که یک تخم مرغ به اندازه یک سکه بالای آب قرار گیرد در اینصورت غلظت آب نمک برای بوجاری مناسب است.

بذرها در داخل محلول آب نمک ریخته و هم زده شود بذری‌هایی که در بالای آب قرار گیرند یا در وسط آب غوطه‌ور شدند غالبا ناسالم و غیر بذری هستند و باید توسط یک آبکش از بذرهای سالم جدا و برای مصرف غیربذری استفاده شود.

بذری‌هایی که کاملا ته نشین می‌شوند، بذرهای مناسب برای کاشت بوده که باید سریع از آب نمک خارج و چند مرتبه با آب معمولی شسته شود بطوری که نمک از بذرها کاملا جدا تا هیچگونه اثر سوء بر روی جوانه زنی بذر ایجاد نکند.

منبع : ایرنا

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان