Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:04:50 GMT

امکان رای گیری الکترونیک در مجامع عمومی فراهم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۰۴۶۳

امکان رای گیری الکترونیک در مجامع عمومی فراهم می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فهیمی سخنگو ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت امروز در نشست خبری این ستاد گفت: سوالی که رایج است این است که ما برای اینکه سهام عدالتمان آزاد شود یا آن‌را بفروشیم باید چه کاری انجام دهیم؟ جواب این است‌که هیچ کار!

وی ادامه داد: طیف گسترده ای از کار در سازمان بورس و.. است که ما باید آن‌را انجام بدهیم که در دو سال گذشته برخی از آنها انجام شده و در دوماه گذشته این اقدامات تشدید که‌ما بتوانیم این کارها را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای فروش و نگهداری سهام عدالت نیازی به کد بورسی نیست

فهیمی اظهار داشت: بناباین مشمولان برای اعمال حقوق شان اگر می‌خواهند آن‌را بفروشند در خانه خودشان بدون نیاز به جا به جایی این‌خدمات فراهم‌خواهد شده و می‌توانند این کار را انجام دهند اما قصد خرید دارد و می‌خواهند به داراییشان اضافه کنند، می‌توانند کد بورسی بگیرند و این کار را انجام دهند. بنابر این اگر قصد فروش یا نگهداری سهام را دارند نیاز نیست کاری انجام دهند.

وی افزود: این افراد تنها باید به سامانه مراجعه کنند و اگر چنانچه قصد تملک مستقیم دارای ها را دارند اعلام‌کنند و اگر این قصد را ندارند شماره کوبایلی که به نام خودشان است را اعلام کنند تا ما بتوانیم اقدامات مورد نیاز را اطلاع رسانی کنیم

ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت گفت: از نزدیک به ۵۰ میلیون نفر از اسامی سهامداران که در اختیار ما قرار گرفت و از این بین برای ۳۵ میلیون نفر که مشخصات هویتی و شماره شبا مورد تایید ارائه کردند کد بورسی هم صادر کرده بوریم اما در آن دارایی نیست و این دارایی زمانی اضافه می‌شود که افراد قصد آزاد سازی مستقیم داشته باشند.

بازار سرمایه در حال یک پوست اندازی بزرگ است

فهیمی افزود: همانطور که مستحضرید حجم‌گسترده سهام عدالت فرصتی تاریخی برای بازار سرمایه است و زیر ساخت موجود و کسب و کارهای حوزه سرمایه را متحول خواهد کرد.

وی گفت: بازار سرمایه در حال یک پوست اندازی بزرگ است برای اقدامات لازم برای آزاد سازی سهام عدالت دو جلسه برگزار شده که در آن تصمیمات مناسبی گرفته شده و مفاد مورد نیاز آن ابلاغ خواهد شد.

فهیمی ادامه داد: یکی از اقداماتی که متحول خواهد شد و تنها تایید هیئت وزیران را برای نهایی شدن نیاز دارد نحوه اجراز هویت است. این مورد تنها برای این است که قصد خرید دارند نه کسانی که قصد فروش یا نگهداری را دارند.
سخنگو ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت درباره افزایش بستر صدور کد بورسی گفت: ما مراکز سجام را به ۲۰۰۰ مرکز گسترش دادیم بنابراین جدیداً صفوفی در بانک‌ها و دفاترپیشخوان نداشتیم

وی افزود: موسسه ملل، بانک پارسیان، آینده و شهر به این مراکز اضافه شدند و بانک ملی و سپه نیز به زودی زیر بار خواهد رفت.

فهیمی توضیح داد: علاوه بر این، احراز هویت الکترونیکی هم اضافه خواهد شد

وی بار دیگر تاکید کرد: تمام اینها برای آن دسته از مشمولینی است که قصد خرید دارند وکسانی که می‌خواهند بفروشند و یا نگهداری کنند فعلاً صبر کنند. برای آنها خبرهای خوبی داریم که سازوکار ساده‌تر خواهد بود.

سخنگو ستاد راهبردی آزاد سازی سهام عدالت درباره اقدام جدید دیگر سازمان بورس نیز گفت: نحوه سفارش گیری و خرید و فروش حضور در مجامع، اعمال حقوق مالکانه، رای‌گیری ها و … در شرف یک پوست اندازی بزرگی است که دیگر بازیگران بورس هم‌از این استفاده خواهند کرد.

فراهم کردن امکان رای الکترونیکی در مجامع عمومی

فهیمی در پاسخ به این سوال که نظارت بر شرکت های سرمایه گذاری استانی به عهده چه کسانی است گفت: انتخاب مدیر شرکت سرمایه گذاری استانی با سرمایه گذاران سهام عدالت است و این مدیران نه از دولت و نه از بورس و اوراق بهادار اتتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان بورس در حال تدارک برای فراهم کردن رای الکترونیکی در مجامع عمومی است

کد خبر 4921088

منبع: مهر

کلیدواژه: سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت سود سهام عدالت ویروس کرونا قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی سهام عدالت بانک مرکزی ایران قیمت دلار آزادسازی سهام عدالت تولید نفت بورس بازار سرمایه ایالات متحده آمریکا قیمت سکه بهار آزادی بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت کد بورسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند

داود بیگی نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  پیش فروش مسکن یکی از گزینه‌های مناسب برای تأمین نقدینگی انبوه سازان و سازندگان خُرد است، گفت: متأسفانه  در سال های گذشته  قانون پیش فروش مسکن باعث شده تا سازندگان مسکن نتوانند وارد عرصه ساخت و ساز شوند.

وی  با بیان  اینکه  عدم گردش سرمایه باعث شده تا بازار مسکن و ساخت و ساز دچار  رکود شود افزود : در صورتی که بازار مناسب برای  سازندگان مسکن فراهم نباشد در نتیجه انگیزه ای برای ساخت و ساز وجود نخواهد داشت .

وی افزود: بنابراین عدم تولید مسکن در نهایت قیمت مسکن را افزایش و به ضرر قشر مستأجر تمام خواهد شد.

 بیگی نژاد  با اشاره به اینکه  ممنوعیت پیش فروش مسکن توسط مشاوران املاک و انتقال   آن  به دفاتر ثبت اسناد و املاک زمینه ساز افت پیش فروش مسکن شده است گفت : به طور  قطع مشاوران املاک سرمایه ولو اندک در پیش فروش مسکن را به سمت تولیدکننده ها و سازندگان هدایت می‌کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک  تهران  تصریح کرد: مشاوران املاک می‌توانند با جذب سرمایه‌های خُرد این امکان را فراهم می  کنند که سرمایه گذاران قوی و یا افرادی که نوظهور هستند وارد بخش مسکن شده و به تولید مسکن کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد