Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@10:03:02 GMT

۵ ماده مغذی برای زنان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۰۹۵۱

۵ ماده مغذی برای زنان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، اما چه موادی باید به بدنتان برسانید؟ برای پاسخ به این سؤال، ادامه مطلب را بخوانید.

کلسیم

مصرف روزانه هزار میلی‌گرم کلسیم برای بدنتان مفید است. کلسیم سبب تقویت استخوان‌ها، قلب، عضلات و سلامت اعصاب می‌شود. به شکل طبیعی کلسیم در مواد غذایی مانند لبنیات، ماهی قزل‌آلا، سبزیجات سبز و مواد غذایی غنی‌شده پیدا می‌شود؛ اگر هم نتوانستید این مواد را تهیه کنید، قرص این ماده در داروخانه‌ها در دسترس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتامین D

برای زنانی که به‌ویژه در اقلیم‌های شمالی زندگی می‌کنند، مصرف ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد از این ویتامین در روز توصیه می‌شود. این ویتامین برای سلامت استخوان‌ها، قلب و سیستم ایمنی بدن مفید است اما مصرف خودسرانه و بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض داشته باشد. ماهی‌های چرب، تخم‌مرغ، مواد غذایی غنی‌شده، قرارگرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از مکمل‌های دی۳ از منابع تأمین این ویتامین در بدن است.

آهن

مصرف روزانه ۱۸میلی‌گرم (زنان باردار باید بیشتر از این میزان مصرف کنند) برای افزایش انرژی، سلامت گلبول‌های قرمز، تقویت سیستم ایمنی، سلامت باروری و بهبود عملکرد مغز توصیه می‌شود. گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، لوبیا، نخودفرنگی، سبزیجات سبز و غلات کامل، سرشار از آهن است.

منیزیم

مصرف ۴۰۰‌میلی‌گرم منیزیم برای تشکیل استخوان، رشد جسمی و شناختی، بارداری سالم، تقویت استخوان‌ها، سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی و تنظیم قند خون مفید است. حبوبات، آجیل، دانه‌ها، غلات سبوس‌دار، غلات غنی‌شده و سبزیجات برگ سبز سرشار از این ماده هستند.

فولات

زنان باردار یا شیرده باید روزانه بیش از ۴۰۰میکروگرم از این ماده را به بدن خود برسانند؛ چراکه این ماده سبب رشد سالم جنین، جلوگیری از نقص هنگام تولد، مبارزه با افسردگی و متابولیسم پروتئین‌ها می‌شود. سبزیجات، اسفناج، جوانه‌ها، کلم بروکلی، لوبیا سبز، سیب‌زمینی و غذاهای غنی‌شده، این ماده را در خود دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کلسیم منیزیم ویتامین D3 غنی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های کمبود ویتامین K

آفتاب‌‌نیوز :

کمبود این ویتامین در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که با این ویتامین تداخل دارند (نظیر آنتی بیوتیک ها، دارو‌های ضدتشنج مثل فنی توئین و دارو‌هایی که از جذب چربی جلوگیری می‌کنند مثل اورلیستات) و یا شرایطی که فرد دچار سوءجذب باشد (مثل افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، فیبروز سیستیک، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو)، رخ دهد.

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود، زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی‌کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است. مقدار محدود پروتئین‌های لخته‌کننده خون در بدو تولد، در صورت عدم مصرف مکمل‌های ویتامین K، خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می‌دهد.

شایع‌ترین علائم کمبود این ویتامین عبارت است از:

- طولانی‌تر شدن زمان لازم جهت لخته شدن خون

- خونریزی

- کاهش تراکم استخوانی و یا پوکی استخوان

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید