Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@16:06:44 GMT

هشدار الکاظمی به سفیر آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۱۹۷۰

هشدار الکاظمی به سفیر آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، الکاظمی در نخستین جلسه هیئت دولت عراق گفت:« ارزش کار ما دستیابی به موفقیت در اوضاع دشوار و تبدیل بحران به فرصت و امید است».

او درباره موضوع انتخابات گفت:« از اولویت‌های این دولت تامین شرایط امن و سالم برای برگزاری انتخابات است. ما حامی کار کمیسیاریای عالی مستقل انتخابات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته شریک واقعی دولت برای دستیابی به انتخاباتی شفاف و عادلانه است».

الکاظمی از اعضای دولت خواست در برگزاری انتخابات با او همکاری جدی داشته باشند.

هیئت دولت عراق در نخستین جلسه امروز خود به ریاست الکاظمی چندین تصمیم را اتخاذ کرد.

یکی اینکه نخست وزیر و وزیر دارایی مسئول آزادسازی و پرداخت حقوق بازنشستگان شوند.

دیگر اینکه با لایحه اخذ وام از داخل و  خارج برای جبران کسری بودجه سال 2020 و ارجاع آن مطابق با مفاد قانون اساسی به پارلمان توافق شد.

از دیگر تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست هیئت دولت عراق درخواست از پارلمان برای تکمیل تصویب قانون جدید انتخابات و ارسال آن به ریاست جمهوری است تا پس از انتشار در جراید کثیر الانتشار عراق، به مرحله اجرا درآید.

مصوبه دیگر امروز هیئت دولت عراق، ارائه کمک لجستیک و تامین امکانات لازم برای کمیساریای عالی مستقل انتخابات به منظور برگزاری انتخابات پس از تعیین موعد آن است.

موضوع مطرح دیگر در این نشست، درخواست از وزارتخانه‌های دولت عراق و طرف های مرتبط با این وزارتخانه‌ها برای همکاری با کمیساریای عالی انتخابات برای برگزاری انتخابات است.

تعدیل قانون احزاب از جمله تصمیم‌های گرفته شده در نشست هیئت دولت عراق بود که با هدف ساماندهی وضعیت قانونی کار احزاب بر اساس اصول ملی و دموکراتیک انجام می‌شود تا تعدد گروه‌های سیاسی و تغییر دموکراتیک در عراق تضمین شود.

 نخست وزیر عراق همچنین امروز با سفیر آمریکا در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست وزیر عراق در این دیدار بر ضرورت حفظ امنیت منطقه و دور نگه داشتن آن از خطرها تاکید کرد.

الکاظمی به سفیر آمریکا تاکید کرد که عراق هرگز نقطه شروع تهدید کشورهای همسایه یا دوست نخواهد بود

سفیر آمریکا در بغداد نیز در این دیدار مدعی شد که واشنگتن آماده حمایت اقتصادی از عراق بوده و در زمینه کرونا نیز آمادگی کمک به عراق دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات عراق لایحه وزارتخانه سفیر آمریکا مصطفی الکاظمی برگزاری انتخابات هیئت دولت عراق سفیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)

  عراق با شروع این حملات خاورمیانه را وارد بحران بزرگی کرد. ائتلاف آمریکا هم که روی کشور کویت که از نفت‌خیزترین کشورهای منطقه بود بسیار حساب کرده بود، بلافاصله شروع به حمله به عراق کرد و در این میان از همه بیشتر شروع به بمباران‌کردن بغداد به‌عنوان مهم‌ترین شهر عراق کرد. این‌گونه شد که جنگ خلیج‌فارس شروع شد و تا سال‌ها بعد (۲۰۰۳) و بعدها هم با بهانه حملات ۱۱سپتامبر ادامه پیدا کرد.آن زمان بازار تهدیدات بین سران داغ بود. آمریکا تهدید به حمله به بغداد کرد و صدام تهدید به حمله شیمیایی. به ‌گمانم حملات شیمیایی در زمان جنگ با ایران به مذاقش خوش آمده بود! و بعد هم تهدید به حمله به اسرائیل. بخشی از همین تهدیدها هم به واقعیت تبدیل شد.طنز تلخ ماجرا اینجاست که عراق به‌منظور ساختن اقتصاد عراق، به‌دنبال بازپس‌گیری بدهی آمریکا و اروپا به خودش بود ولی همین بهانه باعث ویرانی شهرها، راه‌ها، جاده‌ها، نیروگاه‌ها، سدها، تمدن تاریخی و تمام زیرساخت‌های اقتصادی عراق شد.
خانم «نُها الراضی»، سفالگر، نقاش و هنرمند عراقی بود که اتفاقا درهمان سال‌ها در بیشتر کشورهای دنیا نمایشگاه‌هایی از آثار هنری‌اش برگزار کرده بود ودراغلب کشورها هنرمندی شناخته‌شده بود.درهمین دوره‌ای که خانم نُها زیر بمباران‌ در بغداد می‌زیست و علاوه بر ویرانی شهر، سختی معیشت و کمبود خوردوخوراک و قحطی را با خود به همراه داشت، به ‌نوعی ازهنر جدید روی آورد؛ او با وسایل بازیافتی و متریالی که از میان ضایعات ماشین‌های ویران و رهاشده به‌خاطر نبود بنزین جمع‌آوری می‌کرد و نیز از نخاله‌های باقیمانده از ویرانی ساختمان‌ها آثاری پدید آورد که به هنر تحریم معروف شد. برخی از این آثار به‌شدت عجیب و غمگین را می‌توانید با جست‌وجویی در اینترنت ببینید.خارج از فضای هنری و روح هنرمندانه خانم نویسنده، کتاب «یادداشت‌های بغداد» شرح رنج و ستمی است که بر مردمان عادی و غیرنظامی عراق می‌رود. چند روز از بمباران‌ها بیشتر نمی‌گذرد که برق و آب اغلب سیستم‌های شهری قطع می‌شوند. مردم مجبور می‌شوند مواد فریزری و یخچالی خود را تندتند بخورند تا در بی‌برقی خراب و فاسد نشوند. این‌گونه می‌شود که در حالتی به‌شدت عجیب و تلخ از بیشتر خانه‌ها و باغ‌های مردم بوی گوشت کبابی به مشام می‌رسد و بعد بحران بی‌غذایی مطلق فرا می‌رسد. مرزها بسته شده، شهرها و راه‌ها بمباران شده و مواد غذایی اولیه به مردم نمی‌رسد.آنهایی که می‌توانند و وسایلش را دارند،شروع می‌کنندبه باغبانی و کاشت هرآنچه بتوانند بخورند.آن ‌هم در شرایطی که آبی برای آبیاری و شست‌وشو وجود ندارد. آنهایی نیز که استخر دارند، به آب‌های درون استخرهای‌شان روی می‌آورند و... .
کتاب شرح تمام این مشکلات و ویرانی‌هاست و این در حالی است که رئیس‌جمهور وقت آمریکا مدام در رسانه‌ها اعلام می‌کند که «با مردم عراق جنگ نداریم!»؛ تلخ‌ترین طنز موجود در جهان. نوک تیز پیکان قلم نویسنده رو به آمریکا و قدرت‌های جهان است که به بهانه این‌که قصد دارند صدام را سر جایش بنشانند، بر سر مردم و تمدن چندین‌هزارساله عراق بمب و ویرانی فرومی‌ریزند و دم از حمایت از مردم می‌زنند.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند