Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرهای کرونایی از گوشه و کنار اروپا از وقوع اعتراضات گسترده علیه محدودیت‌های ضد کرونایی در آلمان و افزایش درخواست‌ها برای گشایش مرزهای اروپایی و مخالف مقامات اروپا با این مسئله حکایت دارد. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا در اتحادیه اروپا همچنان سوژه بسیاری از رسانه ها است و همچون اسب سرکشی در این اتحادیه می تازد و خرابی به بار می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج جدیدترین اخبار کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که دولت انگلیس هم اجرای قرنطینه دو هفته ای برای مسافرانی که به این کشور وارد می شوند را برای مبارزه با بحران کرونا در دستور کار قرار می دهد.

هشدار اتحادیه شرکت های هواپیمایی انگلیس درباره عواقب اقتصادی محدودیت های ضد کرونایی

اتحادیه شرکت های هواپیمایی انگلیس درباره چنین اقدامی هشدار داده و اعلام کرده که این پیشنهاد به صورت موثری سفرهای بین المللی به انگلیس را از بین برده و خسارات قابل ملاحظه ای به اقتصاد و صنعت هواپیمایی این کشور وارد می کند.

تداوم درخواست ها برای بازگشایی مرزهای داخلی اروپا

نمایندگان پارلمان از کشورهای فرانسه و آلمان نیز در یک بیانیه مشترک خواستار بازگشایی سریع مرزهای بین کشورها در اتحادیه اروپا شدند.

دوازده تن از نمایندگان مجمع ملی فرانسه و پارلمان آلمان با اشاره به کاهش موارد ابتلا به کرونا اعلام کردند که دیگر کنترل های مرزی نمی تواند با مسئله حمایت از سلامت افراد توجیه شود.

آن ها خواستار بازگشایی سریع مرزهای داخلی اتحادیه اروپا شدند. آن ها اعلام کردند که این محدودیت ها مسائل کلانی با خود به همراه آورده و به سختی های غیر قابل قبولی برای انسان ها منجر می شود.

البته وزیر کشور آلمان همچنان بر لزوم تداوم کنترل های مرزی تاکید دارد.

برای اولین بار از زمان شروع بحران کرونا پارلمان آلمان می خواهد دوباره از هفته آینده به روال سابق خود بازگشته و سه روز کامل جلسات مشاوره برگزار کند.

یان کلود یونکر، رئیس سابق کمیسیون اروپایی هم در بحران کرونا خواستار پول بیشتر برای اتحادیه اروپا شده است.

درخواست آلمان برای استقلال بیشتر اقتصاد اروپا

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان هم به عنوان درسی از بحران کرونا خواستار استقلال بیشتر اقتصاد اروپایی شده و گفت: بحران اخیر نشان می دهد که باید از وابستگی های یکجانبه خودداری کنیم و زنجیره های عرضه بین المللی را متنوع تر کنیم. وی به عنوان نمونه به تولید و تهیه تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی اشاره کرد.

"آرمین لاشت"، نخست وزیر ایالت نوردراین- وست فالن آلمان هم خواستار بازگشایی سریع مرزها با فرانسه شد. وی تاکید کرد که دولت آلمان همچنین باید در این باره با کشور اتریش هم صحبت کند.

بر اساس ارزیابی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی به دلیل بحران کرونا در سال جاری میلادی درآمدهای مالیاتی حداقل 100 میلیارد یورو کاهش پیدا خواهد کرد.

یان کلود یونکر هم کنترل های مرزی در اتحادیه اروپا برای مقابله با شیوع کرونا را خطری برای بازار داخلی اروپا دانسته و انتقاد شدیدی به آن وارد کرد.

درخواست آلمان از آمریکا برای مبارزه مشترک با بحران کرونا

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم آمریکا را به اقدامات مشترک در مبارزه با بحران کرونا فراخوانده و گفت: ما باید حالا با هم همکاری کنیم تا با وجود کرونا اقتصاد جهانی و تجارت جهانی را دوباره به پیش ببریم. هیچ کس به تنهایی نی تواند با این شرایط مقابله کند.

وی مناسبات دو سوی آتلانتیک را در کنار مسئله ادغام و هماهنگی اروپایی از مهم ترین ستون های سیاست خارجی آلمان ارزیابی کرد.

در ایالت نوردراین-وست فالن هم از امروز ( شنبه) دیدارها در خانه های سالمندان اجازه داده می شود. این مسئله را سخنگوی وزارت بهداشت آلمان اعلام کرده است.

دولت انگلیس هم امیدها برای کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در این کشور را کاهش داده و وزیر محیط زیست این کشور اعلام کرد: ما باید واقع بین باشیم که در این باره هیچ تغییر چشمگیری وجود نخواهد داشت، ما در کاهش محدودیت ها بسیار محتاط خواهیم بود.

نخست وزیر انگلیس می خواهد برای روز یکشنبه یک نقشه راه برای کاهش محدودیت های ضد کرونایی در انگلیس را اعلام کند.

کشورهای منطقه یورو هم درباره یک بخش مهم بسته کمکی برنامه ریزی شده برای کشورهای بحران زده کرونایی توافق کردند. وزرای دارایی 19 کشور عضو منطقه یورو روز جمعه در یک ویدئوکنفرانس  درباره طراحی این گونه کمک های اعتباری به توافق رسیدند.

باز شدن تدریجی مدارس و مهد کودک ها در ایالات آلمان

مهد کودک ها هم از 18 ماه می ( 23 اردیبهشت ماه) در ایالت زاکسن آلمان بازگشایی می شود. کودکان هم می توانند به مدرسه بروند.

در ایالت نوردراین –وست فالن آلمان هم پیش دبستانی ها از 28 ماه می ( 31 اردیبهشت ماه) می توانند در سر کلاس حاضر شوند.

صدر اعظم اتریش هم از بازگشایی قریب الوقوع مرزهای بین آلمان و اتریش تا قبل از تعطیلات تابستان خبر داده است.

وقوع اعتراضات گسترده ضد کرونایی در شهرهای آلمان

در اعتراضاتی در برابر پارلمان آلمان در برلین هم تعداد زیادی از شهروندان موقتا بازداشت شدند.این اعتراضات علیه محددویت های ضد کرونایی برگزار شد. در چهارشنبه گذشته هم در تجمعی اعتراضی در برلین یک تیم خبری شبکه آ ار دی آلمان هدف حمله قرار گرفت.

اقدام عجیب یک مسئول در کشور رومانی

معاون رئیس صلیب سرخ رومانی هم برای اینکه ثابت کند محدودیت های ضد کرونایی اعمال شده در کشورش هیچ تاثیری در جلوگیری از ابتلا به کرونا ندارد این قوانین را نقض کرده و یک بیمار کرونایی را در آغوش کشید. وی هل دادن این کشور به ورشکستگی با اعمال محدودیت های ضد کرونایی را خطایی بزرگ ارزیابی کرد.

در کشور رومانی که حدود 18 میلیون نفر جمعیت ادارد تا به حال 15131 نفر به کرونا مبتلا شده و 926 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که احزاب دولت ائتلافی آلمان که قبلا شرایط خوبی نداشتند در دوران بحان کرونا شرایط خوبی پیدا کرده اند.

صدر اعظم اتریش هم بعد از یک توقف 10 هفته ای می خواهد مجددا امور خارج از دفتر خود را در پیش گرفته و به همه ایالات این کشور سفر کند.

بر اساس ارزیابی برنامه توسعه سازمان ملل  UNDP بسیاری کشورها به دلیل بحران کرونا سال ها و شاید دهه ها  از پیشرفت های توسعه ای خود عقب خواهند ماند.  "آخیم اشتاینر"، رئیس این نهاد بین الملللی در گفتگو با سایت رادیو آلمان این پیش بینی را ارائه داد.

وی اعلام کرد: ما با یک بحرانی مواجه هستیم که تقریبا در عرض 12 تا 16 هفته دنیا را به حالت سکون درآورده و البته عواقبی دارد. 190 میلیون شغل از بین رفته است، شرکت ها ورشکست شده اند، سیستم های تامین اجتماعی و سیستم های دولتی در خیلی کشورها در هم شکسته است.

مرگ 346 نفر از مبتلایان به کرونا در انگلیس طی 24 ساعت گذشتههشدار مقامات اروپایی درباره شکنندگی اتحادیه به دلیل بحران کروناکرونا|محدودیت‌های سفر به اروپا تمدید می‌شودافزایش تمایل مردم انگلیس به زندگی در مناطق روستایی با شیوع کرونا

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم به بخش فرهنگی آلمان وعده کمک های مالی در دوران بحران کرونا را داده است. وی تاکید کرد که ویروس کرونا یک نقطه عطف عمیق در زندگی فرهنگی مشترک ما به شمار می رود.

چندین هزار نفر هم امروز در اشتوتگارت آلمان علیه محدودیت های ضد کرونایی اعتراض کردند. پلیس از حضور تعداد زیادی معترض خبر داده و آمار دقیقی در این باره ارائه ندارد.

در مونیخ هم حدود 3 هزار معترض بدون توجه به قواعد فاصله گذاری اجتماعی علیه محدودیت های ضد کرونایی اعتراض کردند.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد

جدیدترین آمار کرونا از اروپا نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 262783 نفر به کرونا مبتلا شده و 26478 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس آمارای منتشر شده تا به حال 217185 نفر به کرونا مبتلا شده و 30201 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم 215260 نفر به کرونا مبتلا شده و 31587 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خو را از دست داده اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار داشته و تا به حال 176079 نفر به کرونا مبتلا شده و 26230 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خو را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در آلمان هم تا به حال 170876 نفر به کرونا مبتلا شده و 7510 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

رئیس کمیسیون اروپایی ، رئیس پارلمان و رئیس شورای اروپایی هم در مقاله ای به مناسبت روز اروپا  از ضعف اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا هشدار داده و تاکید کردند که اروپا در حال حاضر بسیار شکننده است.

کمیسیون اروپایی هم تمدید محدودیت‌های سفر به اروپا برای مقابله با شیوع کرونا تا 26 خرداد ماه را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/

  

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده محدودیت های ضد کرونایی اتحادیه اروپا ضد کرونایی بحران کرونا شیوع کرونا محدودیت ها تا به حال آلمان هم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به حملات ادعایی سایبری روسیه به حزب سوسیال دموکرات آلمان کاردار سفارت این کشور را احضار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به حمله سایبری روسیه به حزب سوسیال دموکرات در سال گذشته، کاردار موقت سفارت روسیه را احضار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز جمعه این خبر را اعلام کرد. به گفته وی چنین احضاری یک ابزار قوی دیپلماتیک تلقی می شود. این سخنگو گفت: این حادثه نشان می دهد تهدید روسیه برای امنیت و صلح در اروپا واقعی و بسیار زیاد است.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان عواقب این حمله هکری را در جریان سفر خود به استرالیا اعلام کرد. وی گفت: هکرهای دولتی روسیه در فضای سایبری به آلمان حمله کردند.

حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم آلمان در ژوئن 2023 اعلام کرد که حساب‌های ایمیل مدیران این حزب در ژانویه هدف حمله سایبری قرار گرفته است. حزب صدر اعظم آلمان در آن زمان گفت که این امر به دلیل یک شکاف امنیتی در شرکت نرم افزاری مایکروسافت که هنوز در زمان حمله ناشناخته بود امکان پذیر شد.

به گفته بائربوک، تحقیقات دولت فدرال آلمان به رهبری وزارت خارجه اکنون تکمیل شده است. این مقام آلمانی گفت: امروز به وضوح می‌توانیم این حمله سال گذشته را به گروه APT28 که تحت کنترل سرویس مخفی روسیه GRU است نسبت دهیم. وی تاکید کرد: این کاملا غیر قابل قبول است و بدون عواقب نخواهد بود.

طبق ادعای اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان، گروه APT28 حداقل از سال 2004 در سراسر جهان، عمدتاً در زمینه جاسوسی سایبری، فعال بوده است. بر اساس این ادعا در گذشته نیز کمپین‌های تبلیغاتی و اطلاعات نادرست را در فضای مجازی رهبری کرده و در میان فعال‌ترین و خطرناک‌ترین بازیگران سایبری در جهان است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم روسیه را عامل حمله هکری به روسیه دانست.

گروه APT28 که با نام "خرس شیک" نیز شناخته می شود، مسئول یک حمله سایبری بزرگ به بوندستاگ در سال 2015 و پس از آن در ایالات متحده آمریکا برای حمله به حزب دموکرات قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 شناخته شد.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان، تمامی سرویس های مخفی آلمان از جمله اداره حفاظت از قانون اساسی، سرویس اطلاعات فدرال و سرویس ضد جاسوسی نظامی در تحقیقات دولت فدرال شرکت داشتند.

بر اساس اطلاعات فعلی، گفته می‌شود که حمله به حزب سوسیال دموکرات بخشی از کمپین APT28 در چندین کشور اروپایی بوده است که علیه ادارات دولتی و شرکت‌هایی که با تامین انرژی، فناوری اطلاعات، تسلیحات یا هوافضا سروکار دارند، انجام شده است.

شورای آتلانتیک شمالی، مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیر ناتو، پیش از این نگرانی عمیق خود را در مورد افزایش حملات سایبری روسیه اما بدون ارائه جزئیات ابراز کرده بود.

اتحادیه اروپا هم "به شدت کمپین مخرب سایبری پیشرفته تهدید مداوم (APT28) تحت کنترل روسیه علیه آلمان را محکوم کرد. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه به نمایندگی از اتحادیه اروپا گفت، اتحادیه اروپا متعهد به استفاده از طیف کامل اقدامات برای جلوگیری، بازدارندگی و واکنش به رفتار مخرب روسیه در فضای سایبری است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که نهادها، آژانس‌ها و تأسیسات دولتی در کشورهای عضو، از جمله لهستان، لیتوانی، اسلواکی و سوئد قبلاً توسط همین «بازیگر تهدید» مورد حمله قرار گرفته‌اند. در سال 2020، اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه افراد و نهادهای مسئول حملات APT28 به بوندستاگ در سال 2015 اعمال کرده بود.

در این بیانیه آمده است که رفتار روسیه با استانداردهای سازمان ملل برای رفتار مسئولانه دولت در فضای سایبری در تضاد است. اتحادیه اروپا چنین رفتارهای بدخواهانه را تحمل نخواهد کرد.

به دلیل ادامه جنگ روسیه علیه اوکراین، اتحادیه اروپا همچنین هفته‌ها است که در حال آماده‌سازی بسته چهاردهم تحریمی علیه مسکو است.

آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد