Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@11:51:56 GMT

زندگی دوباره محکوم به قصاص با گذشت خانواده مقتول

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۲۸۰۴

زندگی دوباره محکوم به قصاص با گذشت خانواده مقتول

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان فارس گفت:با تلاش شورای حل اختلاف شیراز جوانی که به قصاص محکوم شده بود با رضایت خانواده مقتول به گذشت و سازش ختم شد. تاریخ انتشار: 22:58 - 20 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۹۴۳۱

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی گفت:حدود ٣ سال قبل، درگیری و نزاع بین دو نفر در شیراز منجر به قتل یکی از طرفین دعوا با سلاح گرم شد که با شکایت اولیای دم پرونده پس از رسیدگی‌های قانونی منجر به صدور حکم قصاص از سوی مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود:پس از ارجاع پرونده به شعبه ۶٣ مجتمع سه شورای حل اختلاف شیراز با تلاش اعضا و کارکنان و پیگیری برگزاری جلسات مصالحه به اولیای دم، رضایت حاصل و قاتل از طناب دار رهایی یافت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی ضمن قدردانی از همه کسانی که زمینه انجام این امر مقدس را فراهم آوردند تصریح کرد:گذشت کردن یکی از فضیلت‌ها و ارزش‌های اخلاق انسانی است که از سوی اولیای دین مورد توجه قرار گرفته است و خداوند متعال در آیه ١٧٨ از سوره مبارکه بقره عفو وگذشت، به ویژه در حال قدرت، بر انتقام و مجازات را می‌ستاید و بر کسانی که در حال قدرت و توان از حق خویش می‌گذرند و با بزرگواری چشم بر مجازات می‌بندند آفرین می‌فرستد و آن را به عنوان امری معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تشویق قرار می‌دهد.    بیشتربخوانید:       نجات ۱۲ نفر از محکومان به قصاص از پای چوبه دار در کردستان با صلح و سازش نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس گفت:شخصی که در عین توان انتقام از اجرای حکم قصاص فرزندش می‌گذرد و یا از مال خود چشم فرو می‌بندد تا نیازمندی را از تنگدستی نجات دهد در حقیقت کرامت و بزرگواری خویش را نشان داده و از همه مهمتر خشنودی خداوند متعال را نیز به دست آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به اهمیت صلح و سازش در جامعه خاطرنشان کرد:اصلاح و آشتی بین مؤمنان بزرگ‌ترین پاداش را نزد خداوند متعال و آثار و برکات فراوانی برای جامعه به دنبال خواهد داشت که اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف این استان در تلاش هستند تا زمینه صلح و سازش را در اختلاف‌ها و مشکلات فراهم کنند.

لازم به ذکر است دادگستری فارس در مصالحه قتل عمد در ۶ سال متوالی رتبه اول کشور را دارا بوده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری فارس قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسم شصت‌و‌پنجمین سالگرد رحلت مرجع فقید آیت‌الله حسین طباطبایی بروجردی استاد حاج شیخ حسین انصاریان به ایراد سخنرانی پرداخت و سید مهدی میرداماد در مدح منقبت ائمه اطهار (ع) مداحی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با تجلیل از شخصیت آیت الله بروجردی گفت: این مرجع تقلید زمانی که به قم آمد ۷۰۰ نفر در این حوزه مشغول به تحصیل بودند و در زمانی که از دار دنیا رفت بیش از ۷ هزار نفر مشغول به تحصیل بودند.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله بروجردی گفت: در طول ۱۶ سالی که آیت الله بروجردی در حوزه علمیه قم حضور داشت اقدامات بسیاری در راستای گسترش دین اسلام در داخل ایران و کشور‌های مختلف انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان، تقوای الهی را یکی از ویژگی‌های برجسته آیت الله بروجردی دانست و گفت: به‌واسطه همین تقوا، آیت الله بروجردی به مراتب بزرگی دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته